oke lekker volhouden dan Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
oke lekker volhouden dan Aqua8horse schreef:Pipelotje: tussen een binnenbeen correct onder de massa zetten en een binnenbeen naar binnen onder de massa zetten zit wel degelijk verschil.
Binnenteugel ontspannen, dat is wat anders dan binneteugel open in mijn ogen.
Pfffff aqua net zoiets als met impuls zal jij weer wel een iets andere naam ervoor hebben.![]()
Ik blijf achter het ove rduidelijke feit staan dat eem paard met zijn binnenbeen een kleinere stap maakt of met zijn buitenbeen een grotere in een wending of tijdens een volte. Dat is een natuurkundig proces wat zelfs wetenschappelijk is aangetoond. Daarnaast is het heel logisch om te begrijpen.
Je gaat eraan voorbij dat het paard dus op 1 lijn komt. Als benen niet onder de massa komen. Wetenschappelijk zal wel vast komen te staan zijn bv met een auto waar de wielen vast zitten dat dan dat ene wiel meer slagen maakt.
Maar we hebben het hier over een paard? Heb jij daar wetenschapelijk bewijs van dan? Niet dat het voor mij wat uitmaakt want zoals ik al zei kan je dit millimeter als dat er zou zijn niet zien.
Bij mij gaat het erom wat je ziet, voelt.
Daarom m'n vraag zie jij dat verschil?
Aan allerlei individuele testjes hecht ik persoonlijk geen waarde! Gewoon omdat ik het niet eens nodig vind om te testen, voor mij persoonlijk is het iets wat vanzelfsprekend is!!!
pol013 schreef:8)7 oke lekker volhouden dan
friemel schreef:Sara Wyche in "Het paard in Beweging":
Als het paard een wending moet maken, moeten zijn binnenbenen en buitenbenen evenwijdig aan elkaar lopen...
Vanzelfsprekend moeten de passen aan de buitenkant van de wending groter zijn, omdat de omtrek van de volte daar groter is...
Als de passen aan de buitenkant van de wending te lang zijn, moet de binnenkant van het paard rennen om de buitenkant bij te houden.
Hier kan ik dus niet mee door de bocht.letterlijk en figuurlijk.
En als ik dan buiten mezelf reken en naar foto's/video's kijk meerdere met mij. Hoe kan een paard een binnenbeen meer onder plaatsen als het evenwijdig zou blijven lopen.
Dan loop je toch aan de hele bedoeling van Dressuur voorbij???
Johan Hinnemann in "De eenvoud van de Dressuur":
Een rechtgericht paard loopt met zijn achtervoeten in de afdruk van de voorvoeten. Ook op een gebogen voltelijn hoort een paard recht gericht te zijn: in het spoor van de voorvoeten te treden.
Dit zegt enkel dat een paard in wending moet blijven sporen.
en dat heb ik nooit ontkent
Paul Belasik in "Dressur im 21 Jahrhundert":
Eine sorgfältiger Messung der Distanz der Schrittlange der inneren un aüßeren Seite ergiebt, dass die aüßeren Schritte länger sind. Jeder Schritt des aüßeren Beinpaars ist einige Zentimeter länger als der des inneren Beinpaars.
Kan geen Duits maar Zentimeter langer dat zou volgens goofy's berekeningen dus ook helmaal niet kunnenHad nog meer bronnen die bovenstaande bevestigen uit andere hoeken maar zat te klunzen met halve berichten.
Een rechtgericht paard maakt op een correcte volte kleinere passen met het binnenachterbeen en gaat daarbij op 2 sporen
(ipv 1 of meer dan 2).
Heb ook nooit gezegd dat paard op 1 spoor komt want dan zouden we wel een heel raar soort gang krijgen
Aqua8Horse, je hebt gelijk
Betteke schreef:En daar gaan we weer!
Als een paard kortere passen maakt met zijn binnenbenen dan zal hij toch echt onregelmatig gaan lopen. En ik dacht jij de takt vooral hoog in het vaandel had staan Aqua?
omdat deze beweging ook 'gekoppeld' is. Zelfs na veel oefening zal deze beweging nog niet zo vanzelfsprekend gaan als een paard dat een wending maakt.