Angeliek schreef:Vroeger huurde ik een pony en toen was het: Hoe hoger, hoe beter.
Nu is dat wel anders.
Een klein sprongetje doe ik wel. Niet op Torro of op Ixo, maar het paard van de eigenaar van Ixo. (dat is een jachtpaard van 1.85m.)
Een super springpaard. Daar durf ik alles op, nou niet alles. De eigenaar geeft me dan een beetje les, en dwingt me over de hindernis. Hij weet dat het paard toch springt, en niet maf doet ofzo.
Laatst ging ik springen met dat paard, en zette de eigenaar (ik zeg maar Piet) een steiltje van 1 meter ofzo neer. Ikke:'Ja, Amehoela! Dat doe ik niet.!!!'
Piet:'Oke, dat doe ik hem omlaag'. Dus ik ging verder met een beetje draven en lette op het paard..
Piet:'Oke, kom maar!'
Dus ik neem de hindernis.
Daarna begint IEDEREEN te lachen. Ikke:'Is er iets?''
Een meisje;' Piet heeft de hindernis niet omlaag gezet. Maar juist een gaatje omhoog!'
En ik had niks door, spring die hindernis gewoon...
Maar ik spring niet graag, en moet altijd een beetje inkomen. Ik moet eerst vertrouwen krijgen op de sprong voordat ik hoger ga. Als ik HEEL ZEKER weet dat het paard springt en vaak van zichzelf wel uitkomt spring ik wel wat hoger.. (1 meter ofzo).
Iemand heeft mij zelf zover gekregen om een Oxer van 1,00 te laten springen en een dubbel dat op 1 meter/ 1,10 m. stond. En dan wel op een E-pony. Nou ik weet niet wat me toen bezeilde, maar dat doe ik niet zo snel.
Ik rij wel jachten, en daar spring je sloten, ook HELE brede.. Maar dat is VEEL gemakkelijker dan een sprong in de hoogte.
hahaha
!Echt ge-wel-dig gewoon!!
Ik ben ook een schijterd en ik weet niet waarom
! Ik sjees met 60 kilometer per uur over Duindigt maar mij zie je niet snel over een hindernis gaan.Mijn grootste probleem, het idee dat ik er geen controle meer over heb denk ik? Weet niet of dit voor meer mensen bekend klinkt?
t engste aan springen vind ik toch wel bij echt hoge sprongen dat sommige paarden dan toch stiekem snel er langs gaan. op Miran voel ik me meestal wel veilig maar spring ik met Misty...dan kun je nog wel eens een weigering of een sprong opzij verwachten

.

ik ben zo'n held he maar gelukkig niet de enige !!