overstap pony--> paard.. en dan een 3-jarige?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ninatje

Re: overstap pony--> paard.. en dan een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 19:38

Als je een beetje fatsoenlijk kan rijden zou je zowel een pony als een paard fatsoenlijk kunnen rijden. De onkunde van een ruiter heeft niets te maken met of hij een pony of paard rijdt: dan wordt het probleem weer naar het paard verschoven terwijl het probleem bij de ruiter ligt; dit keer ligt het alleen niet bij een bepaalde oefening maar bij het geheel.

volgens mij maakt het rijden van een pony of paard echt helemaal niks uit. Als een ruiter goed kan rijden zou het niks uit moeten maken, en als een ruiter niet goed kan rijden zul je dit op zowel een pony als een paard terugzien. En natuurlijk volgt hieruit ook dat een ruiter die niet goed kan rijden niet op een 3jarige gezet moet worden, of dat nou een pony of een paard is.

Hierboven is ookal gezegd dat paarden ruimere gangen hebben dan pony's. Over het algemeen zou dit best waar kunnen zijn, maar dan nog ben ik van mening dat dit op een goede ruiter geen invloed zou moeten hebben zodra die ruiter een beetje aan de bewegingen is gewend.

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 10:46

ik ben het toch niet helemaal met je eens.

het is bij een paard niet zo dat hij ruimere gangen heeft, maar hoger opgooit.
hierdoor wordt het zitten, vooral met een onafhankelijke zit moeilijk voor velen. doordat ze vaak niet eens fatsoenlijk kunnen zitten gaan ze ten overmate van ramp ook aan de teugels klooien.

en ik denk omdat men spreekt over de overgang van pony's naar paarden daar wel degelijk een verschil in is.

tuurlijk, er zijn paarden met erg vlakke gangen.. ik denk inderdaad dat men daar beter op kan zitten dan een paard met goede gangen.

ninatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 11:08

Ok, dan heb ik me verkeerd uitgedrukt: hoger opgooien in plaats van ruimere gangen dan, maar dan nog ben ik van mening dat het bij een goede ruiter niet uit zou moeten maken, en bij een slechte ruiter zowel bij een pony als een paard te zien zou moeten zijn.

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 11:11

maar waarom gebruiken ze dan de term overstap van pony naar paard? dit zal toch niet zomaar gebruikt worden neem ik aan.

maar ik denk dat veel mensen zichzelf overschatten en al snel denken dat ze redelijk kunnen rijden. een 3-jarige als eerste paard kopen, kan dan toch niet goed uitpakken?