Vragen uit het (bokt) publiek

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Vragen uit het (bokt) publiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:59

een paard staat met 4 benen op de grond, niet op een koord, dus dat lijkt me geen probleem om in balans te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:01

Ow Samsam is me voor, dat leek mij dus ook Haha!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:04

Ik heb altijd geleerd dat je van de stap van een paard moet afblijven totdat het in de draf en galop meer bevestigd is..
Dit omdat de stap een 4 tact is en je het sneller verziekt dan weer goed krijgt...
Maarja zal wel door die LDR en VWNW en die achter de LL en klasieke manieren komen.. een andere reden zou ik zo niet weten..
Aangezien A8H ze wel in stap zo krijgt dat het in draf en galop in 1 keer goed is.. na die 7 a 8 minuten dan..
Maarja ik kan niet rijden, heb geen top nivo, rijdt niet op een dressuur paard en ja heb altijd verkeerd leren rijden en daardoor ook mijn paard verkeerd beleerd... en doordat de jury's medelijden met me hadden hebben ze me winstpunten gegeven omdat.....

O wacht...
duizend maal exuces ik draaf een beetje door en ben niet meer on-topic...

Ik zou graag antwoord willen op de vraag wat het wezenlijke verschil is tussen de diverse methodes en die van A8H.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:10

Jonge paarden aan de teugel in stilstand is veel moeilijker dan bij verder door gereden paarden.
Dit omdat het altijd voorwaarts denken bij een jong dier nog niet altijd bevestigd is.
In stap en draf is het veel makkelijker ze van achteruit te krijgen en daardoor ontspannen over de rug.
In stap mag je zeker niet te veek hannesen, want dan ben je de hele gang kwijt.

maar goed, dat heb ik vast verkeerd, want ik kan ook niet rijden en mijn instructrices en instructeurs waar ik het van geleerd heb (en nog steeds van leer) al helemaal niet.

Aqua van wie heb jij eigenlijk les?
Op wat voor manier geeft die les?

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:14

Denk dat je om je recht te houden toch spieren aanspant om in balans te staan. Zeker als er dan in het geval van paard een mens op je rug zit wat je evenwicht verstoort.
Wij staan ook met twee benen op de grond en sta maar eens een tijdje stil?? Dan ga je spieren aanspannen, soms zelfs van voet wisselen, je zoekt contant een balans
Als je loopt heb je daar helmaal geen last van.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:26

Daarom nogmaals een vraag aqua waarom laat jij nu het voorwaartse weg??

Hoop niet dat het zo is als bij die ruiters die denken dat ze al heel wat kunnen als ze hun paard in stilstand kunnen laten afbuigen hoe voorwaartser hoe slechter ze het voor elkaar krijgen.
Omdat je dan spierkracht moet hebben om hem daar te trekken!!!

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:43

Uhhh... Sorry, maar ik snap het even niet, je begint over "onze manier van rijden". Heeft 't ook een naam? Zou je hier iets meer duidelijkheid over kunnen geven? Ik had namelijk zoiets van Heeh? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 22:44

A8, ik heb een folder waarin je nogal wat beweert. Zo beweer je een groot aantal problemen te kunnen behandelen en voorkomen. Een greep uit de klachten die jij opsomt:
* rugproblemen en blessures
* schouderproblemen en blessures
* voorbeenproblemen en blessures
* achterhandproblemen en blessures
* knieproblemen en blessures
Kun jij aangeven wat jouw eigen medische achtergrond is waarop jij je kunde baseert?

Je hebt vaker gesproken over de DA/fysio die zeer te spreken zijn over de paarden die jij revalideert. Kun je daarbij de namen van de artsen en klinieken geven als referentie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 22:49

Nog een vraag over de folder:

Je schijnt gebruik te maken van de BRL techniek tijdens het longeren, [Basing, reading, Leading]Deze techniek is bekend uit de psychologie m.n. hypnotherapie [staat ook in de folder]. Begrijp ik hieruit dat jij je paarden via de longeerlijn hypnotiseert waardoor ze gewilliger/ontspannender worden. Moet je hiervoor bovennatuurlijk begaafd zijn of kan iedereen ditleren, zo ja HOE?
Hoe ben je met deze techniek in aanraking gekomen? Heb jij deze zelf mogen ervaren als mens? Hoe heb jij de vertaalslag naar toepassing bij paarden gemaakt?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 23:38

Gezien een aantal reacties van een paar uitermate intelligente bokkers, heb ik besloten om alleen nog vragen te beantwoorden in PB voor mensen die het vermogen hebben om open te staan voor iets zonder daarbij al een oordeel klaar te hebben. Voor mij persoonlijk is het topic gesloten.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 23:52

Jongens, echt waar, nou wil ik het weten en beleven. Ik stel Silly beschikbaar voor A8, zonder gein. Laat mij maar eens zien hoe dat werkt, en dan bij mijn eigen paard, zodat ik precies het verschil kan voelen en merken.

[edit] vetgedrukt, ik meen het serieus Ja [/edit]
Laatst bijgewerkt door Missouri op 20-05-05 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 23:55

Aqua8horse schreef:
Gezien een aantal reacties van een paar uitermate intelligente bokkers, heb ik besloten om alleen nog vragen te beantwoorden in PB voor mensen die het vermogen hebben om open te staan voor iets zonder daarbij al een oordeel klaar te hebben. Voor mij persoonlijk is het topic gesloten.

Ow wat een zwaktebod, eerst wil je vragen beantwoorden , nu wordt het te moeilijk en nu haak je af......

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 00:10

ik?? intelligent???

Bloos

O sorry off topic maar ik zal het niet meer doen..

Wel jammer net nu iemand haar paard ter beschikking steld is het topic voor a8h gesloten... jammer een gemiste kans..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 00:13

Missouri schreef:
Jongens, echt waar, nou wil ik het weten en beleven. Ik stel Silly beschikbaar voor A8, zonder gein. Laat mij maar eens zien hoe dat werkt, en dan bij mijn eigen paard, zodat ik precies het verschil kan voelen en merken.

[edit] vetgedrukt, ik meen het serieus Ja [/edit]

Mag ik komen kijken als A8 op silly gaat zitten???

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 07:38

Triest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 07:41

Ontzettend zwak
Antwoorden die netjes gesteld zijn, zijn te moeilijk, dus geen antwoord

Per pb. lekker geheimzinnig zodat niemand kan zien wat je zegt.
Die pb knop moeten ze van jou bokt slopen, want ook het verwijten gaat daarmee.

Nee zo is weer duidelijk, dat je op de vragen van samsam en jippie gewoon geeen antwoord hebt.

En ook niet op de vraag van wie jij les krijgt en op wat voor manier dat is, dat is toch niet zo'n moeilijke??

Nee echt laf
Open je een topic, krijg je vragen, komt er niks.
Nergens zijn die vragen hier gemeen.

Mocht je in de toekomst weer beginnen te wauwelen over je methode, zal ik een verwijzing naar dit topic geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:16

Ach ja, deze reactie hadden we natuurlijk kunnen verwachten. A8 heeft al wel vaker haar keutel razendsnel ingetrokken toen het een beetje te heet onder de voeten werd.

A8 ik vind dat wanneer je nu niet in staat bent om gewoon antwoord te geven aan verschillende Bokkers op normale vragen die je zelf oproept door jouw eigen uitlatingen en beweringen, dan verwacht ik dat je je in de toekomst zult onthouden van verder commentaar en advies gebaseerd op je eigen methode [en wonderzadels].

Ieder [rijtechnisch-] topic waar jij je in mengt draai je vakkundig de nek om door continue op je eigen stokpaardjes terug te komen. Nu heb je een kans om je eigen [commerciele] verhaal een keer duidelijk uit de doeken te doen en nu kan er ineens alleen nog maar via PB gecommuniceerd worden. Al heel veel Bokkers hebben inmiddels kunnen ervaren dat jou PB's heel hatelijk, vals, gemeen, grof, persoonlijk en plat worden wanneer mensen kritische kanttekeningen plaatsen.

Als je zo nodig wilt zieken en rel schoppen dan adviseer ik je een eigen forum te starten waarin je zelf moddie bent, zelf de regels bepaald en alleen mensen toe laat die jou precies naar de mond praten, zodat je kunt regeren als 1-oog in het land der blinden. Want ik weet zeker dat die rol je op het lijf geschreven is.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:20

Nou A8 ik zit stiekem mee te lezen, maar nu zou ik het ook wel op prijs stellen als je openlijk de vragen beantwoord. Ik vind dat erg interessant...zou je dat niet doen in t openbaar dan pleit dat zeker niet voor je methode. Als die echt zo revolutionair is dan mag iedereen het toch horen ook al staan ze er misschieen op t eerste gezicht niet open voor. Als iets echt goed is dan kun je iedereen ervan overtuigen!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 11:00

Jammer weer een gemiste kans.

Ik ben heel benieuwd naar de antwoorden op vragen die gesteld zijn in dit (en eerdere) topic.

Ik heb zelf geen specifieke vragen maar ik vind het wel interessant om eens wat meer te lezen over deze "revolutionaire" methode.

Als dit allemaal via pb moet gaan lopen dan haak ik weer af.
Een goede methode moet toch zo te onderbouwen zijn dat er een duidelijk basisverhaal omschreven kan worden.
Wat is er dan op tegen om dit gewoon in een algemeen topic te plaatsen en evt vragen daarover ook publiekelijk te beantwoorden?

Jammer dat er geen foto's geplaatst worden.
Want in al die tijd dat ik over deze methode lees heb ik nog geeneen foto gezien en 1 foto zegt vaak meer dan 1000 woorden...

Tot nog toe ben ik toch heel erg geneigd om op het oordeel van oa Jippie af te gaan.
Als ik namelijk haar foto's bekijk en haar bijdragen aan bokt lees dan hoor en zie ik een goed onderbouwd verhaal.
Vandaar dat ik er ook op vertrouw dat wat zij gezien heeft echt niet zo revolutionair was.
Als er foto's zijn gemaakt die het tegendeel kunnen bewijzen dan zou ik deze graag zien.

Op dit moment ben ik absoluut niet overtuigd van de werking van deze methode (klinkt als abacadabra zonder verdere uitleg) maar als ik foto's of nog beter een filmpje zou kunnen zien dan sta ik daar zeker open voor.

Helaas lijkt dit uitgesloten vandaar dat ik me verder maar niet in deze methode zal verdiepen.

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 12:34

Of de methode revolutionair is of niet, dat boeit me niet. Iedere ommekeer in de trend kan een revolutie genoemd worden, ook al grijpt die terug op oude geschiedenis. Als bedoeld wordt dat de methode uitgaat van pure klassieke beginselen, dan vind ik dat best revolutionair in deze tijd.

Ik ben niet bekend met de methode van Aqua maar hij lijkt wat gebaseerd op Baucher. Klopt dat?

Dat een paard vanzelfsprekend in balans halthoudt, dat ben ik niet met de Jippies eens. Als dat zo was dan hoeft het geen onderdeel van de proef te zijn of zouden er alleen maar tienen voor uitgedeeld kunnen worden, toch?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 13:58

runningkawa schreef:
Jonge paarden aan de teugel in stilstand is veel moeilijker dan bij verder door gereden paarden.
Dit omdat het altijd voorwaarts denken bij een jong dier nog niet altijd bevestigd is.
In stap en draf is het veel makkelijker ze van achteruit te krijgen en daardoor ontspannen over de rug.
In stap mag je zeker niet te veek hannesen, want dan ben je de hele gang kwijt.

hier ben ik het dus mee eens,
vraag me af wat daar zo verkeerd aan is volgens topic starter??

wel een beetje laf dat ze niet reageerd op vragen die echt aan haar gericht zijn..
ze heeft antwoord op vragen die ze zelf uitzoekt..

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:01

idd a8,
als je echt er zo bewust mee bezig bent en je bent ervan overtuigd dat jou methode de beste is (wat ik betwijfel maargoed)
dan zou je JUISt iedereen antwoorden moeten geven !
zo om te laten zien dat je het meent..
maar nee,nu trek je jezelf weer terug..
voor mij een reden te denken dat je methode niet helemaal 100 % eerlijk is..

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:42

Maar zonder gekheid, Kunnen we niet eens met aan paar mensen bij aqua gaan kijken (als ze dat wil uiteraard)? Ik ben echt wel benieuwd.

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:53

Goed verwoord Friemel.
Evenwicht als in niet omvallen is heel wat anders dan balans. De koorddanser die over het touw rent om er niet af te vallen compenseert gebrek aan evenwicht met snelheid maar krijgt daardoor geen balans. De koorddanser die zich langzaam en gracieus over het koord beweegt en tegelijkertijd in staat is verschillende handelingen te verrichten is wel in balans.

Jippie, tijdens het longeren hypnotiseer je niet via de longeerlijn maar door het gebruiken van je stem. (en nee niet door een een bepaald woord of een opdracht te roepen)
Je hoeft er niet begaafd voor te zijn, en het is door iedereen te leren. Hoe? Nou door les te nemen en te oefenen.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:50

Heb het topic meegelezen. Ik vind dit eigenlijk te gek voor woorden, eerst zeg je dat je bereid bent vragen uit het publiek te beantwoorden. Vervolgens stellen mensen keurig nette, goede vragen, en dan neem je niet eens de moeite om ze te beantwoorden en kap je de boel zomaar even af?