Tips voor bergopwaarts galoperen?!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Re: Tips voor bergopwaarts galoperen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 08:48

Nogmaals.... Stap-galop en andersom zou ik NIET adviseren voor een L combinatie.... Of je moet gewoon goed kunnen rijden om zelf aan te voelen wanneer en waar het mis gaat of dreigt te gaan....

Het gaat namelijk niet enkel om de overgang!

palatijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:06

volgens mij kan het paard pas bergop galopperen als de achterhand sterk genoeg, geloof dat iedereen het daar wel mee eens is Knipoog
ook ik vind de stap-galop geen slechte oefening (galop-stap is de verzameling voor nodig waar nog naar gestreefd wordt dus kun je beter ff laten) aangezien die overgang kracht vereist van de achterhand ....train je die daar wel iets mee. scheur gewoon eens weg vanuit stap Lachen als de pony het door heeft vinden ze het vaak geweldig leuk en ut is een krachtexplosie! ( ok ok niet te vaak doen, gewoon lekker doen als je niet al te fanatiek aan het dressuren bent maar gewoon lekker buiten ofzo)
enneh..wat in draf kan...kan in galop vaak ook prima. dat een schouder-binnenwaarts/-voor in draf een ondertredend achterbeen nodig heeft weten we...probeer die oefeningen eens in galop!! de galop van mijn paard is daar geweldig door verbeterd :-D

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 21:20

Ik heb gister even 2 filmpjes gemaakt, daar zit de galop ook tussen. Maar ik krijg de filmpjes niet op internet! Heeft iemand nog een oplossing?
Ik heb zelf het idee dat de galop wel "wat" voorruit is gegaan, maar helemaal zeker ben ik er niet van. En ook op die flimpjes ben ik niet bezig met tempowisselingen, want ik had hem net terug gehaald van de hengst (naar anderhalf uur rijden, eerst even lekker in de bak gezet zodat die kon rollen en alle spanning er even beetje af kon zakken) Dus zoveel had ik niet gedaan. Maar zodra ik de fimpjes op internet heb staan kunnen jullie het zien!

Ikkuh92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 16:31

Ik heb geen oplossing, maar ben zeer benieuwd! Verder ook geen tips.

Groetjes!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 16:38

Stap-galop kan een goede oefening zijn! Maar pas op: oefen het niet te vaak anders gallopeert ie elke keer aan zodra je wilt aandraven. Nagelbijten / Gniffelen

Verder veel tempowisselingen. Op de volte verzamelen (rij travers op de volte). Zodra je paard netjes terug komt/ verzameld weer voorwaarts rijden. Door de verzameling leert ie terug te komen op zijn achterbeen en door het voorwaarts rijden blijft ie actief van achteren.
Het bergop komt dan vanzelf!

Ps: deze oefeningen kun je ook toepassen tijdens een buitenrit. Flink voorwaarts en weer terug! En balkjes galloperen is tevens een goede oefeningen om de achterhand sterker te maken! Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 17:28

suepergirl schreef:
Stap-galop kan een goede oefening zijn! Maar pas op: oefen het niet te vaak anders gallopeert ie elke keer aan zodra je wilt aandraven. Nagelbijten / Gniffelen

Verder veel tempowisselingen. Op de volte verzamelen (rij travers op de volte). Zodra je paard netjes terug komt/ verzameld weer voorwaarts rijden. Door de verzameling leert ie terug te komen op zijn achterbeen en door het voorwaarts rijden blijft ie actief van achteren.
Het bergop komt dan vanzelf!

Ps: deze oefeningen kun je ook toepassen tijdens een buitenrit. Flink voorwaarts en weer terug! En balkjes galloperen is tevens een goede oefeningen om de achterhand sterker te maken! Haha!

He dat travers doen wij ook veel op de volte travers sluiten en renvers openen en dergelijke, nooit zo over nagedacht waarom we dat doen. Heb dus weer wat bij geleerd thanxxx.

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 07:13

Eey

De galop gaat al stukken beter Pling
Ik had dus een probleem want ik trok mijn binnenteugel terug of de teugel pakte ik korter, en toen begon die dus heel veel steling te krijgen alleen linksom. Nu ik daar mee train gaat alles stukken soepeler, ik heb gister in de les verzamelen geoefend *met begeleiding!* en je zag dat die daar best veel moeite mee had, hij viel soms ook uit de galop, maar dan zorgde ik dat die rustig ging draven en weer rustig aangaloperen en weer opnieuw proberen. Het ging redelijk goed en hij heeft ook verzameld galopeert, nu weet ik zeker hoe dat voelt! Tong uitsteken Ik voelde ook dat Sarena er best veel moeite mee had, dus ga ik het de volgende keer gewoon weer eens proberen. Hij galopeert nu nog niet constant, en het duurt best wel even voordat die verzameld kan galoperen, omdat die het nog best moeilijk vind, en ik er ook nog niet zoveel ervaring mee heb.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:30

Fijn gevoel he. Super joh gefeliciteerd en ga zo door.