Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
als de pony het door heeft vinden ze het vaak geweldig leuk en ut is een krachtexplosie! ( ok ok niet te vaak doen, gewoon lekker doen als je niet al te fanatiek aan het dressuren bent maar gewoon lekker buiten ofzo)
suepergirl schreef:Stap-galop kan een goede oefening zijn! Maar pas op: oefen het niet te vaak anders gallopeert ie elke keer aan zodra je wilt aandraven.![]()
Verder veel tempowisselingen. Op de volte verzamelen (rij travers op de volte). Zodra je paard netjes terug komt/ verzameld weer voorwaarts rijden. Door de verzameling leert ie terug te komen op zijn achterbeen en door het voorwaarts rijden blijft ie actief van achteren.
Het bergop komt dan vanzelf!
Ps: deze oefeningen kun je ook toepassen tijdens een buitenrit. Flink voorwaarts en weer terug! En balkjes galloperen is tevens een goede oefeningen om de achterhand sterker te maken!
Ik voelde ook dat Sarena er best veel moeite mee had, dus ga ik het de volgende keer gewoon weer eens proberen. Hij galopeert nu nog niet constant, en het duurt best wel even voordat die verzameld kan galoperen, omdat die het nog best moeilijk vind, en ik er ook nog niet zoveel ervaring mee heb.