Steeds meer in staking

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Re: Steeds meer in staking

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:35

ze zeggen niet voor niets altijd zo baas zo paard hihi

mmj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 22:41

Ik heb niet alle berichten gelezen,dus wie weet heeft iemand al het zelfde iets gezegd.

Je zegt dat ie het sinds 2 weken doet,daarvoor geen problemen ?
I.p.v "meppen" met een zweep wat sommige aanraden zou ik eerst eens nagaan wat er aan de hand kan zijn met het paard.
Is het elke keer bij hetzelfde stukje waar je gaat rijden,het zou maar zo kunnen dat er b.v een dood beest ergens ligt,ik noem maar iets.

Er kunnen zoveel dingen zijn,is er bij jou iets veranderd,snap je wat ik bedoel.
Je zou alles eens moeten uitpluizen wat het zou kunnen zijn.
Is er iets lichamelijks met het paard,ziet hij slecht en daardoor onzeker buiten,er kan van alles aan de hand zijn.
Ik zou het alleen niet met geweld oplossen,want daar krijgt het paard geen vertrouwen van en word het volgens mij alleen maar erger.

Ik zou als ik jou was het paard meenemen aan de hand,ga gewoon wandelen langs de plek waar het gebeurd om er allebei weer vertrouwen in te krijgen en de cirkel te doorbreken,want erop lijkt mij als ik het verhaal zo lees,gevaarlijke situaties op te leveren.
Ik zou anders ook een ander verkeersmak paard meenemen.
Succes!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:08

Er vanuit gegaan dat het paard geen medisch probleem heeft:
Ik denk dat doorzetten hier het toverwoord is. Met grof geweld los je niks op, met virendelijk vragen ook niet, de oplossing ligt in het midden. Probeer niet je geduld te verliezen en niet te laten merken dat je bang bent.
Laat hem merken dat wat hij doet niet getolereerd wordt, maar sla hem ook niet zo hard dat hij bang wordt of alleen maar verder geirriteerd raakt. Met bijvoorbeeld trailerladen is het hetzelfde. Dan wisselen wij vaak even aanpakken af met weer rustig laten worden en even aardig vragen. Wordt daar niet op gereageerd, dan komt de zweep er weer bij, etc, tot het paard zich gewonnen geeft. Zo werkt het met dit staakgedrag ook volgens mij. het is een kwestie wie de langste adem heeft! Denk gewoon; al sta ik hier over drie uur nog, hij zal en moet ooit een keer vooruit gaan!