Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

naam schreef:droefje schreef:het is ook niet mijn manier. okey dat je je paard even wat ronder / lager instelt dat doet iedereen, maar dit jeetje.
je ziet duidelijk op de eerste foto dat het paard van het achterbeen af loopt. ze rijden eigenlijk met de handrem erop. mij is geleerd ronder maar niet korter in de hals en neusje eruit. dus zeker niet kin op de borst. als dat paard met de kin op de borst getrokken wordt hoe willen ze dan in vredesnaam hun achterbeen doorgeven naar voren.![]()
ik houd het wel op de manier zoals ik het geleerd heb, van achteren naar voren en zeker niet te kort in de hals.
Hier ben ik t volledig mee eens.
Laag en rond instellen oke, maar dan wel van achteren naar voren!
En niet op deze manier, ruk, pluk, trek en kin op de borst...
Vind die foto's eigenlijk te erg om naar te kijken!
Wouter24 schreef:Het voordeel van mij voor dit paard is dat ie dan een beetje te rijden valt, zonder levensgevaarlijke taferelen
QQQQ schreef:Wouter24 schreef:Het voordeel van mij voor dit paard is dat ie dan een beetje te rijden valt, zonder levensgevaarlijke taferelen
Juist. Voordeel voor de ruiter dus.
QQQQ schreef:Juist. Voordeel voor de ruiter dus.
Mireille1970 schreef:Maar ook deze foto's zijn momentopnames, en we hebben allemaal wel eens de kunsten van onze laag-diep rijders mogen bewonderen bij het losrijden en dan zie je toch iets anders.
Zolang dit systeem onder professionele begeleiding gebeurt is er niets mis mee, zelfs prettiger voor een paard dan steeds bovenin....
Hermesdeux schreef:, dus hem het gezichtsveld belemmeren in zekere zin..toch?
Wouter24 schreef:Hermesdeux schreef:, dus hem het gezichtsveld belemmeren in zekere zin..toch?
Nee want hij is niet extreem kijkerig.
Iedereen heeft het al op dat paard geprobeerd, met ALLE mogelijke technieken, en dit werkt het beste, waar hebben jullie de wijsheid vandaan om dat in twijfel te gaan trekken?
MeiaLuna schreef:Wouter,wat doe je dan als je in de wedstrijdring komt? is ie dan wel braaf zonder achter de LL te lopen?
Mireille1970 schreef:Als het voor je werkt en je houdt jouw paard er blij mee dan is het goed en zo niet dan niet...