Riant schreef:Nou Paarden kunnen weldegelijk bewust stijgeren om iemand eraf te krijgen .. maar of het verzet of pijn is daar moet je eerst achter zien te komen. Maar het zijn echt niet allemaal lieverdjes hoor.
Mijn paard komt ook omhoog en heb er nu een tijdje altijd een 2e persoon bij gehad met de longeerzweep erachter. En als ze omhoogkwam gewoon naar voren met een flinke mep.
Als ik namelijk zelf been geef komt ze alleen maar hoger omhoog i.p.v. naar voren. Ze moet gewoon leren dat omhoog geen optie meer is .. zielig of niet .. ik heb net 6 weken in het gips gezeten omdat ik van een steigerend paard af moest springen omdat we dreigden om te vallen .. en 6 weken gips vind ik veel zieliger dan een paar klappen.
_/-o_
Lijkt me niet lekker als dat in zijn oog moest komen, om nog maar te zwijgen hoe je dat vreselijke spul eruit gaat krijgen, en als je je bedenkt dat die schaal ook wel wat 'verwondingen' kan opleveren...Nee dan zou ik eerder em gewoon aanpakken ipv af te stappen, dat helpt hoogstwaarschijnlijk meer
en dat verwacht ie niet.

(nu heeft mijn pony ook wel een aardig korte nek