Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
BrittKitt schreef:wij zijn nu ook net begonnen met een jong paardje inrijden dus blijf dit topic zowiezo even volgen. Het is voor mij ook de eerste keer dat ik dit doe dus kan er zeker nog veel van leren
Wij zijn ook gewoon begonnen met lichtrijden gewoon omdat dit makkelijker is voor het beestje en voor mij ook.
Kafue: wat je zei in eerdere reactie met die loodlijn enzo, kan je die nog even wat beter uitleggen? ik snapte hem niet helemaal
Was het meer dat je dan meer voorover moest gaan zitten en later als hij goed evenwicht heeft meer moet gaan zitten op je kont ofzo?
annek schreef:Hallo allemaal,
Misschien een beetje een domme vraag, ik vraag het me echt af. Wat is nu beterder voor een jong paard dat je blijft doorzitten in de draf of dat je gaat lichtrijden. Ik hoor er namelijk allemaal verschillende meningen over...
Alvast bedankt
Groetjes,
Anneke
annek schreef:Maar ga je je gewicht dan niet te ver naar voren leggen dan? Of maakt dan dat dann iet uit?
sjoukjetwist schreef:annek schreef:Hallo allemaal,
Misschien een beetje een domme vraag, ik vraag het me echt af. Wat is nu beterder voor een jong paard dat je blijft doorzitten in de draf of dat je gaat lichtrijden. Ik hoor er namelijk allemaal verschillende meningen over...
Alvast bedankt
Groetjes,
Anneke
Hoi Anneke,
Ik denk dat lichtrijden het minst belastend is voor de rug van je paard, als je maar zachtjes neerkomt en niet in de mond zit, maar dat is natuurlijk logisch. Bij het doorzitten, voelt het paard continu de dreunen van jou, dit is vooral voor een jong paard erg eng of moeilijk.
Bij het lichtrijden wordt de rug telkens even ontlast!
annek schreef:Hoi Kafue..
Bedankt voor je uitleg. En je heb gelijk dat ik niet ervaring genoeg heb om mn paard in mn eentje in te rijden. Daarom krijg ik er ook hulp bij van 2 leuke goede en ervaren trainers. ZO worden mn paard en ik samen opgeleid. Maar over dat lichrijden hoorde ik zoveel verschillende verhalen over, dat ik me dat afvroeg. Mn trainers denken over dat lichtrijden ongeveer hetzelfde zoals jij erover denkt. Alleen dan niet zoals je op de foto heb laten zien want vinden ze dan zit jezelf gauw te gespannen omdat je jezelf dan in een bepaalde houding dwingt.Hmm ik weet niet of ik het zo goed verwoord heb:).