Nettie schreef:
Tuurlijk niet.
Mensen zijn geen monsters. Niemand maakt iets in de zin veel geld te verdienen
en ook nog graag een paard hier en daar flink pijn te doen.
Word eens wakker....
Je moet een weten hoeveel mensen geen zier om een paard geven, zolang het dier maar a lá Anky of Coby loopt....
S&T daarvoor nodig "so be it" !!
Wat zeg je... Pelham een nieuwe mode trend??? Kopen!!!
Ja, ja.... Waar komt volgens jou het welzijn van het paard om de hoek kijken??? Elk paard is correct te rijden op een dubbelgebroken zeer vriendelijke trens, mits er niet fout gaat in de africhting!! En daar begint het gedonder mee....
Nettie schreef:Dus met een rustige hand remt elk paard? Nee dacht het niet. Er bestaat ook nog zoiets als een sterk paard, of een ongehoorzaam paard zonder respect voor de ruiter.
Ik stap net van mijn jongste paard af, nog niet lang onder het zadel...
Beestje loopt op een dubbelgebroken K&K trens tweemaal een grote volte achter elkaar bij de B, terwijl ik mijn handen volledig gestrekt richting zijn mond wijst... waslijnen van teugels!!! Maar zijn houding veranderd niet en ik stuur hem met mijn benen!! Ik heb een

van oor tot oor.... Mijn beestje, 3,5 jaar, knap hè??? Maar zo hoort het dus....
Als het fout gaat, dan is dat de schuld van de ruiter, maar daar denken velen niet aan, nee dan wordt er naar de ruitersportzaak gevlogen om een scherper bit te kopen want dat kl*te paard zal het leren..!!!!
Conclusie: Alles wordt van kwaad tot erger en uiteindelijk is het paard de dupe...