Kan me er wel iets bij voorstellen.
Maar dat met de benen zegt, AdB ook?
jammer dat ik dat nooit tegenkom in de berichten.
Het enigste wat ik altijd lees is hand hoog, hand dat.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:Oke, is goed![]()
Kan me er wel iets bij voorstellen.
Maar dat met de benen zegt, AdB ook?
jammer dat ik dat nooit tegenkom in de berichten.
Het enigste wat ik altijd lees is hand hoog, hand dat.

runningkawa schreef:voorwaarts met een zweep en als je dan een paard hebt dat helemaal over de rooie gaat als je een zweep bij hebt
Ik bekijk combinatie van te voren. Maar ik zou zeggen hoe AdBt dat doet.... weet ik eerlijk gezegd niet
Ga eens paar keer kijken zou ik zeggen
runningkawa schreef:Iig mijn klassieke instructrice wel.
Als ik teveel met de hand frunnik, krijgt ze zowat een hartverzakking

gewoon stil zoals dat hoort.(mijn lijstje met aan de teugel rijden wordt steeds langer: frunniken, kneden, spelen,zagen, en ja laatst zelf nog TRILLEN!@!!!, hoera paard op de trilplaat
)Elisa2 schreef:Antoine doet dat denk ik omdat de meeste paarden die bij hem komen zowiezo al traag voor het been zijn.Dat been komt later wel,hij werk in een stappenplan denk ik..Idd houdt je je hand gewoon stil en rijdt je je paard naar de hand.Ik reedt mijn paard daar overigens niet met zweep,alleen de 1ste 2 x toen had ik het niet meer nodig.
Cowgirl schreef:Ik denk dat Bets het even iets verkeerd uitlegde kwa zweep.
Het is nog steeds zoals je dat wel op de manege leert: benen...geen reactie zweep.
Bets schreef:In elk geval moet bij paard wat niet voorwaarts is, bovenlichaam net voor loodlijn gebracht word, benen gegeven word, reageert deze niet dan krijgt paard een tik. Bij terugkomen doe je dat op zit/been en bovenlichaam, je brengt je zit dieper in en maak je lichaam lang, bovenlichaam wat naar achteren en drijft toch lichtjes bij om achterhand bij te houden (omdat zulke paarden niet gelijk actief/vlijtig van achteren zijn) dus dan moet je veel overgangen rijden...
, omdat je eerst praat over iets voor de loodlijn en ik neem aan daarna gewoon op de loodlijn. Appie schreef:Ben het met je eens hoor, alleen niet het bovenlichaam naar achteren. In ieder geval hoop ik niet dat je het achter de loodlijn wilt. Misschien bedoel je dat wel, omdat je eerst praat over iets voor de loodlijn en ik neem aan daarna gewoon op de loodlijn.
. Appie schreef:Maar als een paard niet goed terugkomt, moet je niet achter de loodlijn gaan zitten. Dan geef je m.i. het verkeerde signaal. Het bovenlichaam moet gewoon recht blijven.
Appie schreef:Maar als een paard niet goed terugkomt, moet je niet achter de loodlijn gaan zitten. Dan geef je m.i. het verkeerde signaal. Het bovenlichaam moet gewoon recht blijven.
Tygo schreef:Mijn instructrice geeft les op de manier van Antoine de bodt en steeds meer zie ik resultaat. Wie rijdt er nog meer op deze manier en ziet duidelijk verbetering? En waar trainen jullie zowel op? Op het zogenoemde rechtrichten, enz? Ben benieuwd.
Dusi schreef:Ik heb ook een tijdje les gehad via de methode van Antoine de Bodt. Voor Dusica was dit niet de geijkte manier van rijden. Doordat er teveel voorwaarts gereden moest worden, raakte ze helemaal van slag en begon steeds meer met haar hoofd te "headbangen". Dit is bij haar het teken van onrust. Omdat ik dacht dat dit aan mij lag, heb ik de instructrice er op laten rijden en daar werd ze , eerlijk gezegt, nog onrustiger van.
Hierna ben ik bij een andere instructrice terecht gekomen die op een hele andere manier les geeft. Meer vanuit rust en zit.
Die andere instructrice geeft nog wel les aan een stalgenote van mij en bij haar slaat het wel aan. Ze was wel zo eerlijk om laatst tegen mij te zeggen dat de manier waarop ik Dusica nu rijd, goed bij haar past en ook vruchten bij ons afwerpt.
Citaat:Buigen maakt je paard recht maar dat schijnt voor velen moeilijk te begrijpen zijn.