Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

germie schreef:Hoe dik zijn die Mylerbitten? en wat is vanaf april de minimumdikte voor wedstrijden?
En Cornelie, waar kun je die bitten van 39 euro kopen? En zijn deze net zo dik of dun als een Myler?
Mijn paard loopt hier gewoon het fijnste op en hij heeft nu geen tongkneuzingen meer van een te dik bit. 
Tammie schreef:Ik denk dat de Myler zo gemakkelijk geaccepteerd wordt door het paard, omdat het bit erg lekker schijnt te smaken.
Een deel van het mondstuk is roestend en in dat roestende deel zitten koper inlages. Dit gedeelte van het bit wordt dan ook "Sweet Iron" genoemd. Dat schijnen ze toch wel erg lekker te vinden. Mijn pony hapt echt naar het bit en ik las dat er meerdere paarden en pony's naar het bit happen.
Het bit is dun, maar wordt wel door veel paarden als prettig ervaren, dus dan maar wat voorzichtiger met je hand.
Prince schreef:Rij je ook je dressuurwedstrijden met de Myler ?
En welke Myler heb je ?
Citaat:Ik heb gister ook voor het eerst met een myler bitjes gereden.
Ik vond hem er erg fijn op lopen, veel lichter in je hand, betere reactie ect ect. Alleen jammer dat je er pas 1 april mee mag starten, moet ik toch nog een paar dagen met mijn k&K bitje rijden...
Dit bit is het trouwens http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DN
marloezzke schreef:eefjuh112 schreef:Citaat:Ik heb gister ook voor het eerst met een myler bitjes gereden.
Ik vond hem er erg fijn op lopen, veel lichter in je hand, betere reactie ect ect. Alleen jammer dat je er pas 1 april mee mag starten, moet ik toch nog een paar dagen met mijn k&K bitje rijden...
Dit bit is het trouwens http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DN
ik wil je waarschuwen want met dit mag je niet rijden omdat er gleuven in de ringen zitten.
ik heb er nog steeds niet me gereden, eind van de week wil ik er weer op gaan zitten. maar hij lijkt me echt heel fijn.
ik denk dat de meeste hier de comfort snaffle hebben.
waarom mijn paard er ander door gaat lopen snap ik niet echt, het zal wel komen omdat het heel anders gevormt is.