Wie rijdt er met een mylerbit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re: Wie rijdt er met een mylerbit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:42

Barst, wij hebben nu een week een mylerbit in en.......

We zijn om! Werkt goed maar vraag me niet waarom. Linksom rechtsom, rug los, bit los en een snelle reactie aan het been, hand volgen, Saskia weet niet wat haar overkomt! Alsof je met een toverstokje hebt gezwaaid.

Ik geloof eigenlijk helemaal niet in sprookjes( met uitzondering van HP en LODR) maar dit komt echt dichtbij !

168punten op de wedstrijd zaterdag bij een ( in onze ogen) strenge doch rechtvaardige jury zeggen ook eigenlijk genoeg!

Als je kunt, test het dan als je hem nodig lijkt te hebben. Wie weet is het voor jullie ook een goede investering.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:39

hm nou kan ik al helemaal niet meer wachten om er mee te gaan rijden haha.

maarja ik zal er maar niet teveel van verwacht dadelijk maakt het bij die van mij niets uit.

amondi welke heb jij?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:03

UHHH welk myler bit?? nou losse ringen, en dan glad naar het midden, met een flauwe bocht. een hoesje van 1,5 cm in het midden.
En er staan 4 koperenstreepjes op, misschien is het de standaard wel, maar we hebben het voorlopig in bruikleen, dus niet zelf gekocht.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:43

ik heb een myler bit,
mijn pony was ervoor altijd erg onrustig, steeds met de neus in de lucht en druk zetten, bit vast pakken, niet reageren op bit.

met het myler bit loopt ze rustig(er), niet meer met de neus in de lucht, ze reageerd er goed op, ze speelt er veel mee, ze let ook beter op mij!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:33

Hoe dik zijn die Mylerbitten? en wat is vanaf april de minimumdikte voor wedstrijden?

En Cornelie, waar kun je die bitten van 39 euro kopen? En zijn deze net zo dik of dun als een Myler?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:52

Let overigens wel goed op de pasvorm. Je hebt bitten die eerst een flauwe bocht maken en bitten die recht oversteken. Mijn paard heeft een klein kwekje en kan absoluut niet zo'n bit hebben met een flauwe bocht, dat zit dan direkt achter zijn haaktanden.
Ik pb je het 39,- adres even, bokkers korting overigens.

puppyduck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:00

germie schreef:
Hoe dik zijn die Mylerbitten? en wat is vanaf april de minimumdikte voor wedstrijden?

En Cornelie, waar kun je die bitten van 39 euro kopen? En zijn deze net zo dik of dun als een Myler?

Ik heb net de KNHS richtlijnen gelezen( zie topic onder wedstrijden: hoe dik mag een bit zijn o.i.d.) Myler wordt apart beschreven en is dus toegestaan.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:18

En dan nog, ik heb nog nooit controle gehad. Of nou ja, 1 x toen ik nog met een Johnny Lyons D-ring show snaffle reed met dots en een schildje Cool Mijn paard loopt hier gewoon het fijnste op en hij heeft nu geen tongkneuzingen meer van een te dik bit.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:15

Nu vind ik alle verhalen heel positief klinken. Maar toch blijft bij mij 1 ding nog n beetje dwars zitten voor ik zo'n bitje in de mond van mn paardje hang:
ist nou niet t dunne (en dan toch t scherpe) van t bitje dat de positieve resultaten veroorzaakt?
Nu zullen bij sommige paarden dunne bitten fijner zijn voor hun specifieke mond maar algemeen geldt toch nog steeds: hoe dikker hoe zachter, hoe dunner hoe scherper?
Of ligt t geheel aan de speciale vorm van de Mylers dat deze bitten zo zacht zijn?

Ik ben er nog niet helemaal over uit zo theoretisch gezien Bloos

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 10:54

ik vind dit wel ideaal klinken! Vooral voor mijn paard.. Mijn paard heeft een hekel aan het bit, en reageert dus ook niet op een gewoon bitje, hij accepteerd hem niet, terwijl ik n zacht en dubbelgebroken ding heb...

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 12:15

Ik denk dat de Myler zo gemakkelijk geaccepteerd wordt door het paard, omdat het bit erg lekker schijnt te smaken.

Een deel van het mondstuk is roestend en in dat roestende deel zitten koper inlages. Dit gedeelte van het bit wordt dan ook "Sweet Iron" genoemd. Dat schijnen ze toch wel erg lekker te vinden. Mijn pony hapt echt naar het bit en ik las dat er meerdere paarden en pony's naar het bit happen.

Het bit is dun, maar wordt wel door veel paarden als prettig ervaren, dus dan maar wat voorzichtiger met je hand.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 14:07

Tammie schreef:
Ik denk dat de Myler zo gemakkelijk geaccepteerd wordt door het paard, omdat het bit erg lekker schijnt te smaken.

Een deel van het mondstuk is roestend en in dat roestende deel zitten koper inlages. Dit gedeelte van het bit wordt dan ook "Sweet Iron" genoemd. Dat schijnen ze toch wel erg lekker te vinden. Mijn pony hapt echt naar het bit en ik las dat er meerdere paarden en pony's naar het bit happen.

Het bit is dun, maar wordt wel door veel paarden als prettig ervaren, dus dan maar wat voorzichtiger met je hand.

Rij je ook je dressuurwedstrijden met de Myler ?
En welke Myler heb je ?

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 17:16

Ik zie dat het een leuk toppic is geworden en ik heb er nu zo'n 3 weken ook een. Eerst merkte ik..............niets.Enigzins teleurgesteld geef ik toe. Maar naar mate de week vorderde. Ik kon loswerken en hij kwam zelf naar beneden, had veel minder in mijn handen. In stap gaat hij nu vwnw lopen, ik gil nog iedere dag naar mijn instr kijk hij doet het.!!!! Zijn reactie steeds, pak hem in en zet snel op stal. Ik vind het geweldig we boeken weer enige vooruitgang en dat is lang niet slecht voor mijn knollepaardje van 17.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 17:52

Het is wel iets dunner maar het geeft geen knijp en prik effect zoals een gewoon enkel of dubbel gebroken bit doet. En een paardenmond is op zich helemaal niet zo groot als iedereen denkt, stond dacht ik ook laatst in de P & S of zoiets.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 17:54

mijn paard heeft ook een klein bekkie. Dat weet ik wel, want zowel in de lengte als in de 'diepte' stelt het weinig voor Haha!

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:00

Prince schreef:
Rij je ook je dressuurwedstrijden met de Myler ?
En welke Myler heb je ?

Ja, ik rij ook dressuurwedstrijden met een Myler. Ik heb een Myler Comfort Snaffel with wide barrel. Wel de western uitvoering. De D-ring is dan net iets anders dan die van de dressuur (D-ring) uitvoering.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 07:04

Wij hebben hem gisteren opgehaald en de prijs viel me mee Bloos
€65,00 en dat is de helft goedkoper dan de bitten die we op proef hebben gehad( sprenger kk)

Dir is de type 1 oid met vrije ringen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 08:30

Ik heb sinds kort ook een Mylerbitje (overgenomen van Starbreeze hier op Bokt).
Ik heb er door het slechte weer en ziekte van mijn paard nog niet zo heel veel mee kunnen rijden, dus ik kan het nog zo goed beoordelen.
Maar ze lijkt er wel wat fijner op door te komen en wat constanter nageeflijk te blijven.
Maar echt heel duidelijk kan ik er nog niks over zeggen, dan moeten we eerst weer eens lekker aan het rijden zijn!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:09

Heb de site van Myler eens bekeken, maar het lijkt mij echt ontzettend moeilijkj om het goede bit bij je paard te vinden. Daarnaast wijken de maten af van de hier in Nederland bekende maten en tot slot vind ik de wedstrijdreglementen niet helemaal duidelijk wat betreft wel en niet is toegestaan aan Mylerbitten. Zouden bijv. alle lever one en two bitten worden toegelaten, ook met tongboog in de lagere klassen ed.?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:13

Ik zie nu trouwens dat een tongboog in geen geval is toegestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:48

Waarom lees ik dit topic? Gaat me geld kosten Clown

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 15:08

Ik heb gister ook voor het eerst met een myler bitjes gereden.
Ik vond hem er erg fijn op lopen, veel lichter in je hand, betere reactie ect ect. Alleen jammer dat je er pas 1 april mee mag starten, moet ik toch nog een paar dagen met mijn k&K bitje rijden...
Dit bit is het trouwens http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DN

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 14:56

eefjuh112 schreef:

Citaat:
Ik vond hem er erg fijn op lopen, veel lichter in je hand, betere reactie ect ect. Alleen jammer dat je er pas 1 april mee mag starten, moet ik toch nog een paar dagen met mijn k&K bitje rijden...

ik wil je waarschuwen want met dit mag je niet rijden omdat er gleuven in de ringen zitten.

ik heb er nog steeds niet me gereden, eind van de week wil ik er weer op gaan zitten. maar hij lijkt me echt heel fijn.

ik denk dat de meeste hier de comfort snaffle hebben.

waarom mijn paard er ander door gaat lopen snap ik niet echt, het zal wel komen omdat het heel anders gevormt is.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 17:27

marloezzke schreef:
eefjuh112 schreef:

Citaat:

ik wil je waarschuwen want met dit mag je niet rijden omdat er gleuven in de ringen zitten.

ik heb er nog steeds niet me gereden, eind van de week wil ik er weer op gaan zitten. maar hij lijkt me echt heel fijn.

ik denk dat de meeste hier de comfort snaffle hebben.

waarom mijn paard er ander door gaat lopen snap ik niet echt, het zal wel komen omdat het heel anders gevormt is.

Vanaf 1 april toch wel Verward

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:17

Nee, als je een bitje heb besteld met deze ringen (met de gleuven er in) mag je er niet mee starten, ook niet per 1 april. Door de gleuven kun je een lichte hefboomwerking krijgen als je de bakstukken en teugels daar doorheen haalt. Dus helaas mag er met dit bit niet gestart worden, je mag wel starten met dit mondstuk als er gladde ringen aan zitten.