Gisteren de galop, en mijnpaardwerdsteeds joliger hij vond het geweldig en het serieuze werk liet die graag aan een ander over.
Vandaag heb ik ruim 10 minuten gestapt aan de lange teugel, daarna ruim 10 minuten gewerkt in stap met lichte aanleuning. Zoals we normaal in de les doen maar nu gevarieerder om het koppie erbij te houden.
Dus beetje wijken, schoudervoor, schouderbinnenwarts, travers, renvers en dergelijke.
Hij kwam toen wena ruim 20 minuten gingen aandraven heel fijn in de aanleuning ik kon zelfs direct uitermate goed en rustig doorzitten. Ik kreeg zelfs een lichte aanleuning die aanleuning die ik graag heb.
Welke nu de beste is moet iedereen maar zelf weten anders denken bepaalde mensen weer dat we hier mening op staan te dringen
.Wel is het zo dat een paard dus echt niet rationeel kan denken, niet logisch. Hij kent zijn eigen grensen niet hoor. En rennen het kan goed gaan of het kan verkeerd gaan. Tja die van ons racen ook de weide op hoor, maar daar heeft er zich ook wel eens een mee verstap. Meestal is het na 10 meter in deweide geholt te zijn ook rustig niets rennen.
In de zomer wel dan spelen ze altijd maar nu het koud is.
En in de vroegere natuur liepen ze het grootste gedeelte van de dag.

?