waarom rt?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mcrielaard

Re: waarom rt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:18

runningkawa schreef:
haha, wist ik wel, maar vond hem wel grappig Lachen

Praten zoals in je staartje past, ff veel voorkomende vraag

penny 1:Mijn paard is sterk, is het verstanding met een pessoa bit te rijden.

dan zeg je nee, sterk zijn komt niet vanuit de mond, leer loslaten enz enz

dan hebben ze continue weerwoord met, nee hij is sterkt, iedreen heeft dat met hem enz enz.

dan zegt vervolgens penny2, ja kun je best doen, doe ik ook en dat werkt goed, je trekt hem in zijn bek en je vliegt in de remmen.

penny1: ja, dank je voor de info.

dat is het goede antwoord wat ze wilde horen, andere dingen die hun niet passen wilen ze niet horen.
dan denk ik, waarom vraag je het dan, als je als weet dat je er zo'n bit in wilt gooien?

Hahahahaha, ik vind je voorbeeld erg leuk Haha! Bloos
Maar bedoel je daar mee te zeggen dat ik een Penny ben ofzo.. >;)
Ik ben al jaren geen lid meer van de Penny, en ik heb de tijd dat ik met mijn wollige dikke shet door het bos vloog en doen alsof ik een cross aan het rijden was ook wel gehad.. Bloos Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:48

Het is toch ook makkelijker om een paard de schuld te geven ipv jezelf Haha! Haha! Haha!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:50

gijsenkim schreef:
Het is toch ook makkelijker om een paard de schuld te geven ipv jezelf Haha! Haha! Haha!

Het is idd makkelijker ja.. Tong uitsteken
Maar of je er veel verder mee komt..

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:10

Moonlightje schreef:

ik heb geen problemen, ik snap je wel, ik probeerde alleen aante geven wat ik de zin hierboven zeg.

Kijk dit is weer wat jammer want in je eigen topic staat heel wat anders.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:18

Ik vind eigenlijk dat het best wel mee valt.Meestal worden er heel goed tips gegeven waar je echt wat mee kan.Soms kan je iets gewoon niet uitleggen op de computer dan wordt er gezegd neem les.Dat mensen dit niet leuk vinden om te lezen zegt meer over hun dan over mij.Ik kijk vaak ook even hoe de topic starter reageert op de antwoorden gaat iemand gelijk ertegen in geef ik vaak helemaal geen antwoord want dan is het verspilde moeite maar er zijn gelukkig ook verstandige mensen en die doen echt wat met je tips.En nou maakt het mij in feite niets uit als iemand begint te mekkeren maar ik moet wel altijd aan die arme paardjes denken.

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:19

Waarom ik roep neem les?

1)de meeste vragen betrekking hebben op absolute basis dingen als gehoorzaamheid en consequent zijn, en je dat kun je niet vanachter je computer lere

2)Er hier bijna niemand is die een vraag stelt als er iets verkeerd gaat met rijden die aan wil nemen dat zij zelf de oorzaak zijn van het probleem. Het eindigd altijd met: ja maar mijn pony/paard...

Wie weet wordt er dan wel geluisterd. In plaats van scherpere bitten, hulpteugels, nog wat harder trekken, nog wat harder schoppen...

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:30

laurae schreef:

2)Er hier bijna niemand is die een vraag stelt als er iets verkeerd gaat met rijden die aan wil nemen dat zij zelf de oorzaak zijn van het probleem. Het eindigd altijd met: ja maar mijn pony/paard...

Ja hier ben ik het helemaal mee eens en de fout licht altijd bij de ruiter.Laatst had ik zelf ook een slechte dag met rijden en reed die dag met zweep en ik zou hem bijna een klap geven omdat hij niet luisterde maar hij heeft gewoon heel veel moeite met die oefening en die keer wilde het niet zo lekker gelukkig heb ik niets gedaan maar ik wilde maar even aan geven dat een foutje soms in een klein hoekje zit.Kijk er een scherper bit in hangen of weet ik wat voor een hulpteugel maar gebruiken vindt ik wel weer een hele stap verder.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:59

Nog even een toevoeging op mijn post:
Met paardrijden raak je nooit uitgeleerd. Lessen nemen kan nooit kwaad, je kunt er alleen maar iets van opsteken. Het hoeft ook helemaal niet duur te zijn, het is ook maar net waar je prioriteiten liggen. Maar je gaat mij niet vertellen dat je zelfs na 10 jaar paardrijden alles denkt te weten en daarom niet lest, of dat je het zonde van je geld vindt. Paardrijlessen kunnen nooit zonde van je geld zijn, en als dat wel zo is moet je hard op zoek gaan naar een andere instructrice. Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:52

Als we er maar vanuit gaan dat in 99 van de 100 gevallen de fout bij de ruiter ligt en niet bij het paard dan is het goed.

Maardat is voor de meeste mensen zo verrekte moeilijk het is dan idd altijd ja maar mijn paard.
Ook laatst een jong paard rennen dat die dee en als je dan tegen de berijder zegt haal je hamersporen eens uit de buik van het paard da kijken ze je aan en zeggen doodleuk ik heb de sporen niet in mijn paard.
Ja dan ben je gewoon uitgel*ld.
Die gaan ook vragen of ze met pessoa moeten gaan rijden.

Vragen is niet dom, als je maar open staat voor deantwoorden die gegeven gaan worden ook al passen die niet altijd in je straatje.
Als je de mening van een ander maar kunt respecteren dan is er niets aan de hand.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 10:23

gijsenkim schreef:

Sommige horen inderdaad alleen maar wat ze graag willen horen en als je doof bent hoor je je paard ook niet terugpraten Ach gut !

Geef die knol de schuld, geef de jury de schuld, geef je instructeur de schuld, dat is de makkelijkste weg van de weerstand en zelf ben je natuurlijk geweldig!
Sommige mensen zijn zo doof dat ze enkel en alleen hun eigen mening horen en geloven, en als iemand dan in hun straatje praat, tja.......

We trekken allemaal wel eens aan het korste eind, stellen allemaal wel eens onze mening bij! Ik heb al vlug genoeg door of ik tegen iemand praat met kennis of iemand die alleen zijn eigen mening geloofd of te jong is om op dergelijke vragen antwoord te geven!

Les nemen, bij iemand mét ervaring, is dé manier om ervaring en kennis op te doen! Ook via de computer met tips, adviezen en discussies kun je kennis opdoen.
Pas alleen op wat je hoort, ziet, geloofd en denk altijd in het belang van je dier!!!!!!

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:00

monsera schreef:
Moonlightje schreef:

ik heb geen problemen, ik snap je wel, ik probeerde alleen aante geven wat ik de zin hierboven zeg.

Kijk dit is weer wat jammer want in je eigen topic staat heel wat anders.

welke dan? en welk topic?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 17:04

xtwisterx schreef:
Met paardrijden raak je nooit uitgeleerd. Lessen nemen kan nooit kwaad, je kunt er alleen maar iets van opsteken. Het hoeft ook helemaal niet duur te zijn, het is ook maar net waar je prioriteiten liggen. Maar je gaat mij niet vertellen dat je zelfs na 10 jaar paardrijden alles denkt te weten en daarom niet lest, of dat je het zonde van je geld vindt. Paardrijlessen kunnen nooit zonde van je geld zijn, en als dat wel zo is moet je hard op zoek gaan naar een andere instructrice. Haha!

voor het eerst ben ik het volledig met je eens Ja

tuurlijk moet je eerst bij jezelf zoeken. Maar je eigen fouten zoeken is verdomd moeilijk. (spreekt uit ervaring) sommige dingen leer je verkeert aan. en dat doe je automatisch en t zijn vaak net die kleine dingetjes die je fout doet maar waar je niet aan denkt.

Een lesgever kan die foutjes er wel uit halen enzo. Maar wat dan als je 1x per week les hebt en je jammer genog alsnog op een moeilijkheid komt een week voor je les? het kán altijd, wij mensen en de paarden kunnen gewono fouten maken, als je net dan iets doet dat niet hoort? Dan zou rt er zijn om tips te vragen? Maar dan krijg je 'neem les' maar daar ben je op dat moment helemaal niets mee wat je hébt les..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:05

pharagirlke, dat ben ik wel met je eens maar de meeste vragen hier hebben niet betrekking op een klein probleempje dat tussen twee lessen door is ontstaan.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:23

Pff ik rijd nu 22 jaar ..
heb een spring- en een dressuur instructeur waar ik mee train. Iedere week dressurles en 1 keer in de twee weken springles..

En nog kan ik het niet goed genoeg !!!

Waarom neem les.. omdat je gewoon echt nooit uitgeleerd bent, op een gegeven moment wordt les meer een manier van samen trainen met een extra paar ogen op de grond.
Ik heb tussendoor ook wel een een tijdje geen les gehad en dan sluipen er toch weer rottige fouten in mijn rijstijl, die toch al niet perfect is.

Ik vraag me ook wel eens af waarom is de stelling op die ene kant zo rottig, Dan heb ik mijn linkerschouder weer vast gezet en dat heb je soms gewoon niet door.
Van sommige foutjes ben je je gewoon niet bewust, en dan lijkt het voor je gevoel dat je zelf niks fout doet, maar dat is dus mooi een vergissing.
Dan krijgt vaak het paard dan de schuld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 20:51

De vraag is niet zozeer waarom je les zou nemen - dat lijkt me wel duidelijk. Maar meer waarom men zo weinig meer zegt dan alleen maar 'neem les'. (Tenminste, dat is wat ik me afvraag. Maar zo vatte ik het eerste bericht ook op)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 20:59

Omdat 99 van de 100 berichten zijn van mensen zonder les, met duidelijk de fouten van zonder les.
Vragen die anders niet eens aan bod komen.

En idd, dat werd 2 jaar geleden nog wel beantwoord (ben zelf nu ook nog wel eens zo gek)
Maar meestal ben je dat flink beu.
Zeker omdat als je dan tips geeft, maar ze zijn anders als ze hadden gehoopt, dat je dan een stomme trut bent.
Nou fijn bedankt voor de moeite...

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 21:28

xtwisterx schreef:

Mee eens.. Ja
Veel mensen zijn waarschijnlijk allang blij dat ze een eigen paardje kunnen houden, en vinden dat al duur genoeg.. En je hoeft ook niet elke week te lessen, maar eens in de zoveel tijd een goede privéles, daar kan je zo ontzettend veel van leren..
Ookal rijdt je al je hele leven, je leert altijd wel wat. Ja

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 23:11

runningkawa schreef:
Omdat 99 van de 100 berichten zijn van mensen zonder les, met duidelijk de fouten van zonder les.

En idd, dat werd 2 jaar geleden nog wel beantwoord (ben zelf nu ook nog wel eens zo gek)
Zeker omdat als je dan tips geeft, maar ze zijn anders als ze hadden gehoopt, dat je dan een stomme trut bent.

DAt klopt of je wordt ervan beticht er absoluut geen verstand van te hebben en dat je dan maar van het bokt forum af moet blijven.
Trut is dan nog netjes uitgedrukt, moet je zien wat er soms voor PB's binnen komen daar gaan je de oren van wapperen en de haren recht van overeind staan, daar zou je op slag aggresief van worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 23:36

Ik heb nu drie keer in de week priveles..............

En ik voel me na 28 jaar rijden waarvan 16 jaar werken met paarden nog steeds een beginner..........

Vandaag nog zat ik op een paard en die had zulke geweldige gangen dat ik het niet uit kon zitten..........

problemen problemen problemen......

Nooit ben je uitgeleerd, en dat is ook gelijk het mooie van deze sport

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 08:44

Kafue schreef:
runningkawa schreef:

DAt klopt of je wordt ervan beticht er absoluut geen verstand van te hebben en dat je dan maar van het bokt forum af moet blijven.
Trut is dan nog netjes uitgedrukt, moet je zien wat er soms voor PB's binnen komen daar gaan je de oren van wapperen en de haren recht van overeind staan, daar zou je op slag aggresief van worden.

Inderdaad Boos! !

Sommige weten dan ook niet meer van ophouden en ze blijven je dan ook opzoeken in de topics! Altijd het laatste woord willen hebben, en ja agressief en trut is dan nog zacht uitgedrukt!
Je wordt erop aangekeken en aangevallen hoe je rijdt en iets ziet of iets uitlegt...
Meningen verschillen, maar dat gaat er bij sommige hier echt niet in Knipoog !
En als je dan een middenweg zoekt is het nog niet goed, ze moeten gelijk hebben, als aanhangers van een sekte lijkt het net.... Haha! Haha! Haha!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 15:30

Kafue schreef:

Is dit echt waar??
Alleen omdat je een goed antwoord geeft wat dan niet in hun straatje past.Dit vind ik wel erg om te lezen.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 15:30

Kafue schreef:

Is dit echt waar??
Alleen omdat je een goed antwoord geeft wat dan niet in hun straatje past.Dit vind ik wel erg om te lezen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:07

monsera schreef:
Kafue schreef:

Is dit echt waar??

Goh je zou mijn PB's eens moeten lezen!
Ongekend...! Zelfs als je het op een goede nette manier een middenweg zoekt, praat je tegen een muur!
Terwijl de scheld-serenades binnen blijven komen...
Maar trek me er weinig van aan hoor! Ik weet gelijk wat ik aan zo'n persoon heb, niets dus. Als je niet eens normaal kan discuseren of open staat voor iemands mening, dan houdt het op he?? Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:06

monsera schreef:
Kafue schreef:

Is dit echt waar??

yep das echt waar. Kijk ieder zijn eigen mening en eigen manier van rijden.
Gelukkig kun je ongewenste mail uit je postvak weren. Maar ja dan weten de personen in kwestie je nog te vinden hoor.
Maar goed daar moet je boven staan.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:12

Ik heb dit maar 1 keer meegemaakt, maar mijn wraak was zoet!

Gewoon met kopiëren en plakken de inhoud van de scheld pb in het topic gezet, naam van de afzender erbij en gevraagt waarom hij of zij dit deed!

Nooit meer wat gehoord van deze kwast.