Te sterk: ander bit...maar welke?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Te sterk: ander bit...maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 21:03

runningkawa schreef:
ach, ik heb ook pas zo weining paarden gereden, dus daarin ook zo weining ervaring, dat ik maar niets meer zal zeggen Lachen Knipoog
Ik kom er vast nog wel achter Ja

ga de kat wijs maken dat dit niet sarcastisch bedoeld is!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 21:10

Afbeelding
Haha!

Sarcastisch is anders dan dat je boos bent. Pling

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 21:13

ik zei ook niet dat je boos was, maar dat je negatief reageerde.. Pling

leuke kat trouwens....

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 21:47

Ik kan de Quote-knop niet vinden Blond

maar wat Hermesdeux zecht (als laatste) ben ik het helemaal mee eens...wie zegd dat ik er niets mee doe??
Ik heb iig wel geleerd dat ik zulke dingen hier never meer plaats en de volgende x loop ik gewoon meteen naar Gert-jan.

ff voor de duidelijkheid: Gert-jan heeft op Joël tientallen bitten geprobeerd maar het hielp allemaal niets en hij rijd nu gewoon op een ENKEL-GEBROKEN bitje...en zelfs HIJ zei tegen mij dat ik een ander bitje moest PROBEREN.

ik heb gevraagd aan Apple of ze hier een slotje wou plaatsen..maar nog niets van terug gehoord dus...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:03

nou je doet nou net of iedereen tegen je is,,
ze probeerden alleen maar advies te geven..
en wat je ermee doet moet je zelf weten, maar ik vind dat je t wel kan verwachten als je iets hier neerplaats dat niet iedereen t met je eens is er zitten hier zoveel verschillende mensen op!!

maar je doet nou net of iedereen je afkraakt en of je hier niet om advies kan vragen..
nou dat is niet waar,,
er zijn hier in verschillende topics goed advies gegeven waar de TS echt wat aan had!!!

maar goed suc6 met je pony..
en ik ken Gert-jan bruggink en die zal je idd wel goed advies geven

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:03

oojha,,, gert jan --> niet persoonlijk, maar vaak zien rijden..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:42

De TS wordt niet afgekraakt. Ze vraagt om advies en die kan ze krijgen ook. Dat deze helaas niet in haar straatje ligt is haar probleem en niet de mijne. Om hier een slotje op te laten plaatsen om diezelfde reden vind ik nog triester. Als je niet tegen kritiek kan, moet je lekker op een roze wolk gaan zitten. Mijn advies blijft dus ook: Zoek eerst het probleem bij jezelf en daarna pas bij je paard. Niet iedereen is perfect met rijden en zelfs Anky krijgt nog les. Sommige dingen duurt gewoon langer om te leren en foutjes aanleren gaat ongemerkt en zijn moeilijker af te leren. Dit is geen schande, absoluut niet. Feit blijft gewoon dat de Ts dit moet inzien in plaats van doen alsof ze op haar tere zieltje is geraakt.

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:47

je pony is anderhalf en er is al op gereden Verdrietig
beetje vreemd dus ik verlopig nog maar niet aan een zwaar bitje beginnen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:55

gwen1222 schreef:
je pony is anderhalf en er is al op gereden Verdrietig
beetje vreemd dus ik verlopig nog maar niet aan een zwaar bitje beginnen

welke pony??
ik bedoel van wie???

1,5 mag je niet eens 1 bitje gebruiken.. hahahaha

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 23:10

Graag ontopic blijven Lachen.

De TS heeft al heel wat tips en opmerkingen gekregen. Aan haar om nu het beste plan uit te stippelen met haar pony.

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 09:34

[/quote]

welke pony??
ik bedoel van wie???

1,5 mag je niet eens 1 bitje gebruiken.. hahahaha[/quote]

nee ik las het vekeerd ik dag dat der pony anderhalf was maar ze heeft hem anderhalf jaar was gister niet egt wakker denk ik Slapen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:14

ach ja...kan gebeuren. Maar het is iig geen 1,5 jarige pony en probleem blijft dat ze een volgzame pony wil...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:12

Dan moet ze goed gaan rijden.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:18

wat is dat nu weer voor een belachelijke opmerking...jij rijdt zeker op zo'n uiterst saaie knol die precies doet wat je zegt omdat jij zo fantastisch rijdt....pffff... lol Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:21

over belachelijke opmerkinginen gesproken hermes

Bericht boven je heeft simpelweg wel gelijk
En juist met een niet duffe knol geld dat, want anders is het elke keer zandhappen, die pikken die rotgeintjes van scherpe bitten niet.
Dat doen juist de suffe knollen waarvan de ruiter denkt dat hij niet suf is...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:28

whaha...en jij had zoveel paarden gereden?? Wat een opmerking...dat gaat niet over een bit...waarom is deze pony dan op een normaal bit ook niet volgzaam?? Ze is niet volgzaam omdat ze een scherp bit in heeft...ze gaat er vanuit dat ze niet goed kan rijden...je leert juist rijden op zulke ponys omdat je erover na gaat denken wat er kan zijn en wat je er aan kan doen...suffe paarden vinden toch alles best...al ga je er als een clown achterste voren bovenop zitten...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:30

Hermesdeux schreef:
whaha...en jij had zoveel paarden gereden?? Wat een opmerking...dat gaat niet over een bit...waarom is deze pony dan op een normaal bit ook niet volgzaam?? Ze is niet volgzaam omdat ze een scherp bit in heeft...ze gaat er vanuit dat ze niet goed kan rijden...je leert juist rijden op zulke ponys omdat je erover na gaat denken wat er kan zijn en wat je er aan kan doen...suffe paarden vinden toch alles best...al ga je er als een clown achterste voren bovenop zitten...

De pooony is niet volgzaam op een gewoon bitje omdat de ruiter niet kan rijden ????????

Noem zomaar iets geks hoor

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:32

en als de ruiter nou eens bleef zitten op een niet volgzame pony...noem maar iets geks...niet iedereen kan een racende of bokkende pony uitzitten hoor

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:32

ik wou er nog bij zetten

MET DEZE POOONY

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:34

Hermesdeux schreef:
en als de ruiter nou eens bleef zitten op een niet volgzame pony...noem maar iets geks...niet iedereen kan een racende of bokkende pony uitzitten hoor

Ga lekker pbén joh en niet een ander zijn topic verknallen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:39

als je nou even de voorgaande berichten van mij leest...ik ben de enige die het voor haar opneemt...en wat ik er mee wil zeggen is dat ik ook een pony heb gehad die met een normaal bit, op maat gemaakt zadel en professioneel aangereden had en die liet zich constant opzij vallen tijdens het steigeren. op hek en dergelijke. Ik heb nooit een andere manier van rijden geprobeerd maar wel opnieuw laten beleren. Dit hielp allemaal niets...en dan moet je toegeven dat het ook aan het karakter van een pony kan liggen en niet altijd de schuld op de ruiter af hoeft te schuiven...tuurlijk er zijn mensen onverantwoordelijk maar er zijn mensen die ook voor hun problemen uitkomen...en geholpen willen worden...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:44

Hermesdeux schreef:
wat is dat nu weer voor een belachelijke opmerking...jij rijdt zeker op zo'n uiterst saaie knol die precies doet wat je zegt omdat jij zo fantastisch rijdt....pffff... lol Haha!

Toevallig rij ik idd op een zeer brave en lieve knol, en jij mocht willen dat je zo een had. Slapen

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:45

Hermesdeux schreef:
als je nou even de voorgaande berichten van mij leest...ik ben de enige die het voor haar opneemt...en wat ik er mee wil zeggen is dat ik ook een pony heb gehad die met een normaal bit, op maat gemaakt zadel en professioneel aangereden had en die liet zich constant opzij vallen tijdens het steigeren. op hek en dergelijke. Ik heb nooit een andere manier van rijden geprobeerd maar wel opnieuw laten beleren. Dit hielp allemaal niets...en dan moet je toegeven dat het ook aan het karakter van een pony kan liggen en niet altijd de schuld op de ruiter af hoeft te schuiven...tuurlijk er zijn mensen onverantwoordelijk maar er zijn mensen die ook voor hun problemen uitkomen...en geholpen willen worden...

Dat ben ik wel met je eens.....

Maar waarom moet er zo'n drama van gemaakt worden in iemand zijn/haar topic???

Doe het dan via pb...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:49

ja idd, en ik pb ook met haar hoor! en zeker positief...k probeer haar alleen te helpen en uitleg te geven...snap je? is niets negatief en ik verziek niets volgens mij...en volgens haar ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:35

Hermesdeux schreef:

Hij luisterd niet omdat een paard voornamelijk op de zit gereden word, op het been gereden word, niet op het bit

En idd, sommige paarden hebben zo'n trek bek, dat elk beetje normaal bit niet helpt.
En oeps, probleempje

En idd je leert rijden als je na gaat denken wat je al ruiter verkeerd oet
Niet wat de pony verkeerd doet, die geeft alleen door zijn dingen te doen aan dat er iets mis is.

Verder over opzij vallende paarde (jaja ook gereden)
Die reed ik op een gewoon bit
Want ook daar zit niet het probleem
Het is iets medisc, dominantie, angst
Ook weer aan de ruiter uit te vissen waarom.
Maar ook is het bit daar geen oplossing, want een paard kan door elk bit heen denderen als hij wil.
Je hebt alleen van die suf knollen (en dat bedoelde ik dus) die dat niet durven.
Andere gooien zich juist achterover op zo'n geintje van de ruiter (en dat zijn voor sommige mensen de beste leerpaarden)