Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Ik vind de term klassiek ook altijd wat vaag.
Want in vel trainingsmethodes, komen dingen overeen.
Zoals idd het lopen in tempo, wat mag pas veranderen als er een nieuwe hulp komt.
Citaat:Maar in de Engelse dressuur zie ik altijd dat er almaar drijfhulpen komen, met de zit en met de benen iedere pas
runningkawa schreef:Verschillende mensen in mijn kennissenkring doen Orun, of hebben het een paar jaar geleden afgerond, of zijn Deurne-instructeur. Ze doen het allemaal en vragen het ook als ze instructie geven. Alle 'gewone' manege- of rijvereniging-instructeurs die ik verder ken of zie werken doen het zo. Dan heb ik wel heel fout referentiemateriaal...Dus zitten drijven bij elke pas is niet per definitie engels, wel van onkunde en tijd dat je goed les gaat halen
Lielle schreef:Hou es ff op zeg - die is er onlangs mee in aanraking gekomen, maar het dateert al van ver voor haar geboortedatum! Misschien heeft ze het bij jou geintroduceerd?Overigens zijn de signaalhulpen dus geïntroduceerd door de door de klassieke school zo verfoeide Anky
Kaya schreef:Verschillende mensen in mijn kennissenkring doen Orun, of hebben het een paar jaar geleden afgerond, of zijn Deurne-instructeur. Ze doen het allemaal en vragen het ook als ze instructie geven. Alle 'gewone' manege- of rijvereniging-instructeurs die ik verder ken of zie werken doen het zo. Dan heb ik wel heel fout referentiemateriaal...
runningkawa schreef:Verder vind ik de uitleg van Monja bij die van mij passen, maar of dat klassiek is?