Neiging om diep te gaan lopen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:21

Kaja bedoel je rechtrichten bij jong paard toepassen of bedoel je je handen hoger zetten bij jong paard en drang naar voren in orde houden?

Als je goed gelezen had hierboven, is handen hoger zetten een optie, dus tijdelijk, wie zegt dat het bij elk (jong) paard toegepast moet worden? Dat hoeft helemaal niet. Maar het kan tijdelijk als oplossing dienen. Ik heb helemaal niet gezegd dat je hiermee jaren moet rijden, dit kan paar dagen of paar weken duren maar dan is het ook echt gedaan. Oprichten doe ik op zit been en bovenlichaam, niet met mijn handen. Ik laat paard alleen meer zichzelf dragen. Maar zoals ik het zeg, het is in samenwerking met drang naar voren.

Rechtrichten kan op verschillende manieren, dus ook bij jonge paarden.

Ik rij op methode waar geen spanning in hand of bij paard komen, echt niet durf ik je te garanderen. Kom desnoods keer kijken, kun je het met eigen ogen zien. Zoals Casanova hierboven al zegt: het werkt echt wel.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:04

Als je zelf ook eens goed leest, Bloos , dan weet je dat ik het hebt over het door jou o zo geprezen advies om je handen hoger te zetten...!!!

Ik zeg ook niet dat je het bij elk (jong) paard toe moet passen, want bij de mijne hoef je het niet te doen hoor !
JIJ geeft het advies aan TP en ik keur jou advies af om de redenen die ik al eerder aan heb gegeven. Misschien als je zelf nu eindelijk eens gaat lezen Scheve mond ....

Je mist telkens het doel van het verhaal, de kern van het verhaal...
Je hebt het telkens maar over het feit hoe het bij jezelf wel lukt en hoe goed het bij jou lukt, maar dat vind ik een beetje een koe in z'n reet kijken Cool .... Niet iedereen is hetzelfde... En als je in Casanova haar profiel kijkt dan zie je haar rijden met hoge handen maar volgens mij ook met veel gewicht op de handen en een pony welke naar voren duikt...!!!

Dus ik hoef niet goed te lezen... want ik snap en ken jou methode en weet dat hij bij juiste toepassing werkt maar ik wil duidelijkheid over het feit dat jij TP dit advies geeft terwijl haar pony NIET zichzelf draagt...!!!
Jou advies kent geen goed argument en mist de kern van het verhaal bij verkeerde toepassing en zorgt voor onnodige houding problemen, van zowel de ruiter als het paard Verward

Oprichten zou jij niet met je bovenlichaam hoeven te doen als jou paard in totale ontspanning en met de juiste verzameling van achter naar voren wordt gereden en zijn gewicht merendeel achter draagt, zo beweegt het paard zich bergopwaarts, heeft het van voren vrijehid en kan het zichzelf van voren oprichten en niet door ruiterhulpen die hem van voren omhoog trekken.. Knipoog

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:21

Ha ha ha wat kun je het toch weer geweldig brengen, nou voordat je een uitspraak doet over MIJN oprichten, zou je toch echt eens moeten komen kijken. Gelukkig zijn er velen in ned en belgie en duitsland die het ook op deze methode doen! Anders heeft Antoine de Bodt, Marijke de Jong en Caroline de Lannoy en nog vele leerlingen het niet zo druk. Maar ik blijf toch tegen een muur praten met je. Jij hebt jouw visie, ik de mijne, daarmee is het toch prima. Maar gelukkig hoef ik geen ophouding met mijn handen te doen door hem van voren omhoog te trekken (volgens jouw uitspraak... ha ha ha) Maar ik wil je wel uitnodigen om keer te komen kijken, kun je het zelf zien. Geen probleem!

Maar goed je blijft erop hameren. Dat jij mijn advies afkeurd is wat anders maar als je iemand afzeikt terwijl je niet weet hoe het in elkaar zit... ja jammer dan, het werkt gelukkig niet alleen bij mij maar ook bij anderen!! En dat is mijn visie.
Als je tevreden bent met je eigen methode is het prima. Ik weet dat het werkt (ja ja niet alleen bij mij...lees dat ook maar eens goed) klaar.

Ik zei ook dat paard zichzelf moest dragen bij TP en heb daarop advies gegeven. Maar dat JIJ er niet mee eens ben kan ik niets aan doen. Prima geen probleem. Doe er alleen niet zo moeilijk over.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:48

Kaja schreef:
Ik doelde op iets wat ik nog niet weet Bets Bloos ...

Ik snap ook zeker de methode wel
Maar mijn vraag is: Waarom deze methode bij een jong of onervaren paard toepassen, terwijl het overduidelijk is dat het dier nog niet eens op eigen benen loopt???

En waarom oprichten als het niet in staat is op eigen benen te lopen, zichzelf te dragen ?? Terwijl daar het probleem ligt...
Het is een paard wat gemakkelijk voorover duikt en steun zoekt in de handen....

Als je dit paard sterker maakt en op eigen benen laat lopen, het vanuit de ontspanning van achter naar voren rijdt waardoor het zichzelf op den duur opricht dan zijn we toch waar we wezen moeten....????

Je dwingt het paard nu in een houding, waar zowel paard als ruiter niet aan toe zijn..!!!

Deze methode geef je aan iemand waar je van weet hoe zij rijden en dat je met eigen ogen kunt aanschouwen hoe, wat en waar..!!!
Dit is geen methode om klakkeloos door te geven, want bij verkeerde toepassing, is het paard de dupe....

Haha! Misschien dat je deze nog eens door kunt lezen Bets, en GOED lezen en het niet als een aanval zien, maar als een discussie Bloos .
Ik ben de eerste die zichzelf kan verplaatsen in een ander en niet iedereen en elk paard in een keurslijf van 1 methode wil drukken, maar ik vraag om een redenatie van de jou advies en WAAROM toepassen op een jonge en onervaren combinatie...!!!
Jij bent waarschijnlijk verder met jou ervaringen dan TP, dus vind ik het een erg resoluut en direct advies, op iets waar je verder geen zicht op hebt... Verward

Enne Bets ben blij dat je nog kunt lachen Haha! ... (hihi)

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:54

Ja ik lach me rot....

Het is niet moeilijk wat ik als advies gaf. Ook al ben je onervaren combinatie, je handen hoger zetten en paard voorwaarts houden, is niets moeilijks aan. Kan iedereen.
Ik zie het ook als discussie hoor (daarom lach ik me rot)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:07

De TS is inmiddels geholpen met adviezen. Graag elkaar respectvol behandelen in de rest van de discussie.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 20:26

Bloos Nou volgens mij zie je het niet zo Bets Knipoog
Dus ik kap ermee Mijn standpunt is duidelijk..!!
Ik vind het advies van Bets overdreven en niet op zijn plek voor een onervaren, jonge of een combinatie welke zij niet kent.
Zij geeft Casanova te kennen als raadvolger of via eenzelfde methode en de foto in haar profiel geeft aan wat ik verkeerd vind aan deze methode...

Ach gut Ik begrijp wat je bedoeld Bets, alleen jij mij niet....

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 10:09

Kaja"]
Dus ik kap ermee Mijn standpunt is duidelijk..!!
[/quote]

De mijne is ook duidelijk Lips are sealed

[quote="Kaja"]
Zij geeft Casanova te kennen als raadvolger of via eenzelfde methode en de foto in haar profiel geeft aan wat ik verkeerd vind aan deze methode...
[/quote]
Persoonlijk ken ik Casanova niet, heb haar nog nooit eerder gesproken dan in deze topic. Wie zegt dat zij al lang te maken heeft met systeem van Heinrich. Ze kent de klassieke methode misschien van lezen of zien, maar wie zegt dat ze er lang mee bezig is. Dat kan ik niet zeggen. Maar we kennen wel de klassieke rijmethode. *LOL*

[quote="Kaja schreef:
Ach gut Ik begrijp wat je bedoeld Bets, alleen jij mij niet....

Lips are sealed

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 10:09

Apple schreef:
De TS is inmiddels geholpen met adviezen. Graag elkaar respectvol behandelen in de rest van de discussie.

Precies en zo is het OK dan!