Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
runningkawa schreef:
een paard hoort voor het been te zijn, niet voor de spoor of zweep
(ps, alegemene opmerking, niet voor iemand in dit topic)
mango schreef:ik zie bij ons dat manegepaarden met spoor worden gereden omdat hij anders niet aan het been is en sloom......dat is denk ik een tekortkoming van de ruiter en niet het paard!!!
sporen zijn NIET voor het voorwaarts rijden van je paard maar voor het verfijnen van je hulpen!!
hoe vaak moet dit nog hier op Bokt gezegd worden ik word daar zo moe van??
mango schreef:ik zie bij ons dat manegepaarden met spoor worden gereden omdat hij anders niet aan het been is en sloom......dat is denk ik een tekortkoming van de ruiter en niet het paard!!!
sporen zijn NIET voor het voorwaarts rijden van je paard maar voor het verfijnen van je hulpen!!
hoe vaak moet dit nog hier op Bokt gezegd worden ik word daar zo moe van??
horse_girl schreef:Even ter aanvulling: we hebben een paar maanden zonder sporen gereden in de les, maar dat werd niet in elke les gedaan. Toen hebben we dus wel gemerkt dat dat niet helpt, en niet iedereen wilde zonder sporen. Dus kan het natuurlijk op andere maneges wel, als daar niemand met sporen rijd...

runningkawa schreef:Daarom zeg ik, foute instructie
Zo ver had het nooit mogen komen dat iedereen nu spoortjes aanmoet.
En misschien weet jij wat je met je benen doet, maar op een manege rijden er ook een heleboel met ongecontroleerde flapper benen.
Leuk..met sporen aan..