Springen & Hulpteugel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:09

Dat is waarschijnlijk ook de reden dat heel veel mensen hem er om hebben. Persoonlijk vind ik het te veel werk om er aan te doen Haha!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:17

Bij bij hangt ie er toch aan, en vind ik het teveel werk om eraf te doen.
Plus ik heb een lekker ding om zijn nek om aan vast te houden als ik er bijna afval. Knipoog

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:24

MissSisa schreef:
Waarom rijden al die intenationale ruiters dan bijna allemaal met een martingaal, terwijl ze hun paarden dressuurmatig wel goed voor elkaar hebben??? Gewoon een stukje zekerheid!!!

Euh sier en omdat het erbij hoort of voor het geval dat?.

Het fijne van een martingaal is dat als je paard goed loopt het eigenlijk niets doet en ook niet in de weg zit. Niemand heeft altijd 200% zijn paard voor elkaar er kan altijd wat gebeuren waardoor het even verstoort is.

Vinden jullie een martingaal eigenlijk een hulpteugel??

Ik vind hem er eigenlijk niet echt bij horen alleen als je paard echt extreem omhoog loopt werkt hij. Mocht hij eerder werken zit hij niet goed Tong uitsteken. Ik vind het ideaal bij buitenritten en springen vaak heb je te maken met rare vreemde sitauties. Dan kan hij prima helpen zonder dat als je normaal rijdt last van hebt. Martingaal is een beetje een sub-hulpteugel.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:30

Romkabouter schreef:
Heet worden kan, maar dat wil niet zeggen dat je paard het hoofd daardoor omhoog mag doen Knipoog

En daar komt dus de martingaal in beeld: die heeft haar geleerd dat ze haar hoofd dus bij het springen ook niet omhoog mag brengen.

Ik heb het vooral over dat ze haar hoofd vlak voor de sprong omhoog deed. Op die momenten heb je gewoon minder tijd om het dressuurmatig even goed op te lossen en dan kan zo'n martingaal een uitkomst bieden.

Verder vind ik het overigens ook overbodige dingen.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:31

Citaat:
Ten eerste wil ik geen discussie starten. Ik zit met een vraag in mijn hoofd waar ik mijn hoofd over breek. Een paar mensen die ik ken laten hun paard springen met hulpteugels (bijzetteugel, gogh).

hier ging het over volgens mij, een martingaal is niets mis mee.