Een pony inrijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

s0nlyYlana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 18:00

BessjeDatje schreef:
Nou als je zo laat blijken dat je niet echt veel van paarden inrijden af weet , als je wil dat je paard iets geslaagd word lijkt het mij beter hem door iemand te laten inrijden , en een vaste begeleider te hebben ! Anders gaat het zo ieso mis met hem en dat is toch ook niet echt wat je wilt denk ik ! Met het meeste wat hierboven werd geschreven ga ik volledig akkoord !
Probeer ook niet je wijsheid uit boeken te halen want je weet dan nog niet echt hoe het moet ! laat je goed begeleiden is de boodschap !
K)K)merry X mas K) K)
K)amelieK)

ben ik je deels met je eens...maar ik wil t0g wel graag veel met het inrijden te maken hebbe..ik m0et er uiteindelijk mee door...en ikheb al eerder gezegt dat ik het niet erg vind...als ik niet de eerste ben die erop zit...maar ik ben niet vanplan dat iemand anders haar in gaat rijden...ik wil sowieso deskundige hulp...en wat jij ook zegt me goed laten begeleiden.

s0nlyYlana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 18:01

runningkawa schreef:
Is dat ook het antwoord wat je doet?Of zeg je dit om de bokkers blij te maken?

Tenminste zo klinkt je bovenste berichtje
Maar het kan natuurlijk ook anders overkomen dan je bedoeld Haha!

euhm...nee ik hoef bokkers niet blij te maken...(t0g ?? Tong uitsteken )
ik denk dat ik (niet alleen bij dit berichtje) anders overkom dan wat ik eigelijk bedoel...het is natuurlijk op een forum moeilijk te formuleren wat je werkelijk bedoelt....of ben je het daar niet mee eens ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:03

ja, dat bedoel ik juist, dat het alleen op tekst soms zo moeilijk is

Daarom vraag ik het ff na, dan is er weer duidelijkheid

En nee hoor, geen bokkers zomaar blij maken
Ik ben zo'n bitch die dat ook niet doet Tong uitsteken

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:09

Ik snap best dat je je eigen paard wilt inrijden..Niks is mooier dat je eigen paard inrijden, maar je moet het maar net kunnen en genoeg geduld en ervaring hebben..Met goede begeleiding kom je al een heel eind..

en ik zo idd niet de bokkers zomaar blij maken, want daar heb je zelf niks aan..

s0nlyYlana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 18:10

ik ben het helemaal met je een !!!

s0nlyYlana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 18:11

eens bedoel ik Bloos

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:53

s0nlyYlana schreef:
ik ben het helemaal met je een !!!

Maar waarom ga je niet eerst op een paar jonge paarden rijden(Als je die kans hebt) die net onder het zadel zijn en al los kunnen rijden inplaats van aan een lijntje zitten.. Zo zit je toch op een jong paard die ook nog een hoop moet leren..En daar kan jij ook een hoop van leren..

Ik ben eigenlijk niets anders gewend dan jonge paarden.. Dus paarden van 3/4.. Het is erg leerzaam.. soms alleen niet te doen als je geen goede begeleiding hebt..

s0nlyYlana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 19:03

dat vind ik een hele goede....
ThnQ j0e !! Haha!
ik weet wel misschien een j0ng paardje die ik s0u kunnen rijden...
de begeleiding dat komt wel...ik kan goede lessen krijgen op de stal waar ik sta...

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:04

s0nlyYlana schreef:
dat vind ik een hele goede....
ThnQ j0e !! Haha!
ik weet wel misschien een j0ng paardje die ik s0u kunnen rijden...
de begeleiding dat komt wel...ik kan goede lessen krijgen op de stal waar ik sta...

Zo kun je gewoon aanvoelen hoe jonge paarden aanvoelen.. In het begin is het misschien een beetje onwennig..Omdat je heel veel met je gewicht moet sturen.. En het paard nog kan zoeken waar hij zijn voeten neer moet zetten om zijn evenwicht te bewaren.. Maar dat zal wel wat minder zijn bij paarden die al wat verder zijn ingereden...Veel succes

s0nlyYlana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 19:09

dankjewel...ik zal later ook wel een "verslagje" neerzetten over hoe alles is verlopen Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:09

Olympia schreef:
Zo kun je gewoon aanvoelen hoe jonge paarden aanvoelen.. In het begin is het misschien een beetje onwennig..Omdat je heel veel met je gewicht moet sturen.. En het paard nog kan zoeken waar hij zijn voeten neer moet zetten om zijn evenwicht te bewaren.. Maar dat zal wel wat minder zijn bij paarden die al wat verder zijn ingereden...Veel succes

Zou je even de boktregels door willen lezen

http://www.bokt.nl/forums/rules.php

Daarnaast hoef je helemaal niet goed te kunnen rijden om jonge paarden in te rijden...... wat je wel heel veel moet hebben is het gevoel voor het paard Haha! Haha! Haha!

Ik begeleid veel mensen met het zadelmak maken en beleren van hun paard. Ze doen in principe alles zelf, en ik help ze waar nodig. Ik kom dan drie keer per week....... en dan werken we dus op die manier naar een leuke werk relatie tussen paard en ruiter.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:36

en alles lekker rustig aan doen. Niks willen overhaasten! En natuurlijk iemand erbij hebben die er verstand van heeft Haha!
Succes Haha!

s0nlyYlana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 10:09

dankjewel Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 10:48

Nee dat was niet het antwoord wat ik bedoelde
Ik wil weten WAT je gaat doen en HOE

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 11:31

ik ben nu ook zelf een paardje ana het inrijden. en heb ook geen begelijding er bij is ook mijn eerste keer. en gaat nu supper goed. ik rij haar nog niet onder zadel maar longeer haar 1x per week zodat het ook leuk blijft en dan goed de stem comando's leren, stap, draf halt. zodat als je er op zit dan makkelijker kan stoppen als ze de comando's kent. ik weet natuurlijk ook niet hoe jij in het zadel rijd maar in begin moet je toch nog heel rustig zitten en rustig met je hulpen zijn zolang jij al de hulpen goed kent en goed gedult hebt kom je vast ook wel een heel end.
groetjes lieke.

s0nlyYlana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 19:13

griebels schreef:
Nee dat was niet het antwoord wat ik bedoelde
Ik wil weten WAT je gaat doen en HOE

uhmmm ja hoe kan ik dat uitleggen...
eerst aan de longeerlijn eerst met een longeersingel (zonder hulpteugels) dan eens met een zadel longeren...dan een keertje gaan hangen..kijken hoe dat gaat...dan een keer erop zitten...en dan langzamerhand aan de longeerlijn gaan leren stappen, draven met iemand op haar rug....galop komt later wel...niet gelijk...
dit is denk ik in grote lijnen hoe ik het wil gaan doen....en met begeleiding..voor ik het vergeet..dat vond ik toch wel een hele goede Bloos
ik zal hier denk ik wel commentaar op krijgen...ik hoop dat het positief commentaar is..dat ik er wat mee kan...
maarja...kan best dat ik nog wat vergeten ben..maar ik moet zo gaan eten en heb even niet zoveel tijd Bloos

groetjes...
Laatst bijgewerkt door s0nlyYlana op 25-12-04 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

s0nlyYlana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 19:14

floorsil schreef:
ik ben nu ook zelf een paardje ana het inrijden. en heb ook geen begelijding er bij is ook mijn eerste keer. en gaat nu supper goed. ik rij haar nog niet onder zadel maar longeer haar 1x per week zodat het ook leuk blijft en dan goed de stem comando's leren, stap, draf halt. zodat als je er op zit dan makkelijker kan stoppen als ze de comando's kent. ik weet natuurlijk ook niet hoe jij in het zadel rijd maar in begin moet je toch nog heel rustig zitten en rustig met je hulpen zijn zolang jij al de hulpen goed kent en goed gedult hebt kom je vast ook wel een heel end.
groetjes lieke.

ben ik met je eens
succes met het inrijden van je paard..misschien kunnen we een paar prive berichtjes naar elkaar sturen..over hoe jy ermee bezich bent...en later hoe ik het allemaal ga doen als ik "echt" kan gaan beginnen...en ik kan natuurlijk nu al wel vertellen hoe ik dingen doe..maar ik denk niet dat jy daar veel aan hebt Bloos

groetjess...

Maaike14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 19:23

Beginnen met wat longeerwerk aan zo'n longeerhoofdstel zonder bit (hoe heten die dingen ook al weer?)

Kaptoom

s0nlyYlana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 19:25

kaptoom toch ?? :S weet het ook niet zeker...
ik ben nu aant longeren met halster...ik heb even nog niet zo'n ding..maar dit werkt ook prima !!! ze is heel erg braaf..voor zover ze het longeren al helemaal snapt... Tong uitsteken

Groetjess

Maaike14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 19:26

ik heb wek een kaptoom maar die past niet echt:S het is een ding met 3 ringen op de neus en een dikke gevoerde neus. Ze kost iets van 22 euro best wel duur maarja

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 09:13

ik heb ook geen kaptoom.
ik doe het gewoon zo;
het paardje die ik beleer die is zover dat ik haar mee kan nemen met hoofdstel en bit in. En nu wil ik het zo gaan doen; wij hebben een longeerbakje zeg maar, en ik stuur haar dan naar de buitenkant. En als ze een beetje snapt dat ze op een rondje moet lopen, doe ik de lijn eraan en ga samen met iemand proberen stemcomando's aanleren.

mischien kun je het ook zo doen??

s0nlyYlana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 10:09

mijn pony is nog niet aan het hoofdstel gewend...daarom doen we het met een halster...werkt prima !! but thnQ !!

groetjess

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:22

ik rij vereina gewoon in met hoofdstel en dan zo'n bitstukje er aan. gaat ook prima. ik longeer der ook met een klein voltige beugelje waar ik een elastiek aan vast maak. omdat ze zonder wat gaat sloffen enzo en dan helemaal uit elkaar valt. en nu is ze ook makkelijker te houden als ze te veel enegie heeft. en ze let nu gelijk op waar ze der voeten nee zet.
groetejes lieke

anja88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:01

ten eerste had ik niet eens gedacht dat je al 16 was.
lees anders eerst maar es een goed boek van groen tot grand prix ofso 10 x door zodat je in ieder geval op de hoogte bent van de theorie en et dan misschien kunt gaan proberen.
maar zoals je nu om tips vraagt komt er waarschijnlijk niet veel van terecht.

Het scheelt misschien dat het een fjord is die zijn over het algemeen heel simpel Lachen

s0nlyYlana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 21:00

dat weet je niet...of er niet veel van terecht komt....jij weet niet hoe ik alles wil gaan doen...bij je opmerking krijg ik het id..dat je denkt dak alles alleen ga doen etc....
maarja..de rest van je berichtje benk al mee bezig...
maarja...bedankt voor je commentaar