QQQQ schreef:Is dit gebrek aan interesse?
Of is dit 'boekenvrees'?
Ik denk aan beide. Niet willen beginnen aan een boek lezen, maar ook niet de interesse hebben om theoretisch te lezen.
Mijn broer bijvoorbeeld, die is helemaal niet bezig met het analyseren, hij leest ook niet (ook al kom ik met een pagina van Hé! moet je zien joh! dit is precies waar jij last van hebt!) dan gelooft hij het wel..
Toch jammer..want op die manier kiest hij ervoor om niet te willen leren op die manier.. hij ziet paardrijden als een hobby en zijn streven is niet zo sterk.
Misschien is dat bij meerdere mensen dat gevoel.
Misschien ook de mate van passie voor het willen leren en ontwikkelen van jezelf? ipv het lekker rondjes hobbelen?
En zo nog wel meer dingen....
bij mij staat het er niet zo duidelijk, maar het is wel hetgene wat ik er mee aan wilde geven. Als je bokt mag geloven rijdt iedereen geweldig. Lijkt mij sterk. Het feit dat ik niet alles weet of kan verklaren zorgt er ook voor dat ik fouten maak.
). Ik denk wel dat het erg belangrijk is dat je de theorie ook in de praktijk ervaart en dan is goede instructie onmisbaar.
). Maarrr, ik heb er wel van geleerd! En dáár doe ik het voor, ik wil van iedereen en alle 'manieren' wat leren!