artikel in de BIT over de slofteugel: AMEN!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 22:38

lusitana:

lees eerst het artikel eens voordat je commentaar geeft op iets waar je de feiten, blijkend uit je reacties, niet van kent. het gaat hier niet om een verkooppraatje, of hoe je je paard zo snel mogelijk naar de ziekte kan helpen (in min of meer jou bewoording).

de voors en tegens worden genoemt en er zijn duidelijke foto´s afgebeeld van hoe het wel moet en hoe het niet moet.

ik vind dat je best een beetje meer respect mag tonen voor iemand die zijn paarden zo eerlijk KAN rijden als de geinterviuwde springruiter in kwestie.

nogmaals (en dat geld voor iedereen vind ik, in alle opzichten) oordeel niet over zaken waar je de feiten niet van kent!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 22:40

Staat dit in de nieuwste Bit?

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 22:55

gabyfedde:
ja, staat in de nieuwe Bit.

promotertje:
wat je nu zegt vind ik een beetje onzin. ik heb nergens gelezen dat het een ongehinderde vrijbrief is om het ding te gebruiken.

het enige wat ik ermee wil zeggen is dat het niet per defenitie fout is om er een te gebruiken, en ja dat is niets nieuws, dat weet ik ook wel.

het is alleen dat, zodra je hier op bokt foto´s (en ook in directe omgeving) met een slof plaatst dat (terwijl hij, op de foto´s zichtbaar, op de juiste manier gebruikt word) bijna iedereen je min of meer voor martelaar uit maakt als je niet gelijk een heel verklaring af legt van het hoe en waarom.

daarom vind ik het goed dat er nu eindelijk iets positiefs over de slof staat in een vakblad

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 00:02

Magique schreef:
Onder "profs" is het ook gewoon een normaal geaccepteerd hulpmiddel, behalve op Bokt Ra Ra hoe kan dat nou Ach gut

Hihi het is wel typerend dat profs hier tussen aanhalingstekens staat!!!!!!!!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 00:06

Suzanne_18 schreef:
promotertje:
wat je nu zegt vind ik een beetje onzin. ik heb nergens gelezen dat het een ongehinderde vrijbrief is om het ding te gebruiken.

het enige wat ik ermee wil zeggen is dat het niet per defenitie fout is om er een te gebruiken, en ja dat is niets nieuws, dat weet ik ook wel.

het is alleen dat, zodra je hier op bokt foto´s (en ook in directe omgeving) met een slof plaatst dat (terwijl hij, op de foto´s zichtbaar, op de juiste manier gebruikt word) bijna iedereen je min of meer voor martelaar uit maakt als je niet gelijk een heel verklaring af legt van het hoe en waarom.

daarom vind ik het goed dat er nu eindelijk iets positiefs over de slof staat in een vakblad

Hihi, wat een leuke nieuwe naam heb je me gegeven *LOL*

ieder verstandig mens weet dat je dat ding op een positieve manier KUNT gebruiken, maar helaas zie je zoveel mensen die dat zelf niet kunnen. Al het commentaar op bokt houdt ze dan nog een beetje tegen, maar nu "Albert Voorn zelfs al zegt dat het goed kan zijn...", zal dat voor sommigen weer een drempel wegnemen, dat bedoel ik ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 00:22

En daar ben ik het helemaal mee eens promptertje!
En dan is het ook nog eens zo dat heel veel ruiters zich de volgende Anky wanen, dus kunnen zjij de slof NOOIT verkeerd gebruiken! Het gros van de ruiters gebruikt hem verkeerd, en die paar die er wel goed mee omgaan, die hoor je er niet over. Gek he?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 00:46

albert voorn zegt niet zonder meer dat het goed is, sterker nog hij maakt half rijdend nederland met de grond gelijk over het vele verkeerde gebruik van een slof.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 00:47

Maar dat half Nederland voelt zich vast niet aangesproken...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 00:50

promptertje schreef:
Maar dat half Nederland voelt zich vast niet aangesproken...

dat is weer de keerzijde van het verhaal Knipoog

dat bedoelde ik ook te zeggen met een eerdere opmerking dat iedereen fouten maakt. Ik heb er ook maar weinigen gezien die een slof goed gebruiken.
Fout gebruik ligt niet aan de slof zelf maar het gebrek om kritisch naar onszelf te kijken. (is ook niet niks )

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 01:03

ik zal het nu wel goed schrijven promptertje, solly dat ik je naam verbouwd had Bloos , dat krijg je zo af en toe als je dislextisch bent.

even miscommunicatie geweest denk ik. ik had je verkeerd begrepen, maar ik begrijp nu heel goed wat je bedoeld en daar ben ik het ook mee eens.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 01:08

Ik vond hem wel leuk Suzanne_18 Haha!.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:02

Jammer dat bijna alle gevallen die een slof gebruiken hun paard er zo bij hebben lopen zoals op het inzetje waar Albert laat zien hoe je een slof NIET moet gebruiken. Voor de rest heb ik er niets tegen, wel tegen de mensen die zeggen dat ze weten hoe ze hem moeten gebruiken en vervolgens hun paard in de vernieling rijden.

positiefo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:23

hey hey effe een vraagje als een paard veel hangt in je handen en moeilijk nagefelijk loopt is dan af en toe met slof rijden WEL of GEEN goeie oplossing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:24

Vraag dat aan je instructeur positiefo!:-)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:55

Niet want hij "hangt" al naar beneden je moet meer oprichting van hem krijgen en waarschijnlijk loopt je paard dat 'te veél' op de voorhand.
Zorgt dat ie goed voorwaarts blijft en dat je veel overgangen rijdt.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:09

Een slof kan een enorm nuttig HULPmiddel zijn. Het is in principe het zelfde als een dubbele longe. De slof vergroot net als een dubbele longe met een hefboomwerking de kracht. Wat wil zeggen dat je je hulpen kunt verfijnen. Maar ik werk liever met een dubbele longe dan met een slof, je ziet het effect veel beter omdat je naast je paard staat. Dus slof positief hulpmiddel, mits goed gebruik ONDER BEGELEIDING!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:14

Wat een onzin dat de slof hetzelfde is als dubbele longe, ik weet niet hoe je daarbij komt Verward

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:35

Het heeft de zelfde hefboomwerking. Ik zeg ook in principe. bij beide word je kracht vergroot.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:35

lijkt mij ook niet helemaal dat het hetzelfde is als een dubbele longe..

ik rijd (reed eigenlijk) 2 keer per week met slof, onder begeleiding van mijn instructrice. ik moet zeggen dat ik het een eng ding vond, hoe vaker ik er mee reed hoe minder eng het werd.
ik vind het gebruik van de slof niet verkeerd, zlang die goed wordt gebruikt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:36

Wat een drukte over dit artikel in de Bit, ik koop hem niet eens meer, ik geloof al helemaal niet alles wat er in staat...

Ik vind het een leuk blad om zo nu en dan te kopen als er bv. een interview in staat over een leuk/ interessant persoon,
maar zgn. vakkennis haal ik liever ergens anders vandaan Clown

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:44

Mja, wil je juist een slofteugel goed gebruiken ?
Vraag het Alwin Shokkemohle. Uitvinder van dat ding, en ja hij weet echt hoe hij hem moet gebruiken ......

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:45

die slof blijft wel een besprekend punt zeg

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 13:01

Weet je wat het is, veel mensen die niet goed met een slof kunnen rijden rijden zonder slof ook echt niet even paardvriendelijk. Omdat deze mensen hun paard in de krul willen trekken.
Maar als hier mensen zeggen dat ze een jong paard met slof rijden worden ze gelijk de grond in gestampt voordat ook maar iemand vraagt HOE!!!! ze dan met die slof rijden. Er blijven mensen die het wel kunnen en dus moet je niet iedereen over een kam scheren.

Voor iedereen die het artikel thuis heeft liggen, let eens goed op demanier waarop Albertzijn slofteugel vast heeft. Door de teugel op deze methode vast te houden kun je je paard veel minder makkelijk "per ongeluk" alleen op de slof pakken. Zo werkt de slof veel beter in op de momenten dat he tnodig is en hangt hij los op het moment dat het paard ontspant. Is echt een aanrader als je met slof wilt rijden.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 13:06

biancaaaa schreef:
Het heeft de zelfde hefboomwerking. Ik zeg ook in principe. bij beide word je kracht vergroot.

Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Hoe wil je dan verklaren dat de hulpen tijdens het longeerwerk vaak wat groter moeten worden uitgevoerd dan ohz?

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:57

ik wil dat stuk eigenlijk wel lezen maar ik heb het bit niet. wie kan mij het stuk PBen?