Kaja schreef:Zoals je wilt noem het onzin noem het geklets!!!
Timmer jij je paard in elkaar en maak hem steeds kwader!
Breek hem op zijn zwakste punt maak hem moe en als je geluk hebt werkt het...
Als jou paard een ijzersterke wil heeft haal je dat er niet uit en komt er een dag dat je wel aan het kortste eind trekt!!!
Ik ben het tot zoverre met je eens dat je paard respect voor je moet hebben, maar toon ook respect voor je paard!
Begin, waar de meeste fouten worden gemaakt door amateurs, van af het begin met vaste consequente regels en wijk er niet vanaf! En ook dan zijn er onverbeterlijke steigeraars, bij onderzoeken van de waiboerhoeve, bij het KWPN tijdens verrichtingsonderzoeken etc.
Ik weet hoe profs dit oplossen en dat gaat niet altijd op een vriendelijke manier.
Maar laten we de vraag van het verhaal niet vergeten...
Het gaat hier om iemand die geen prof is en die we niet willen zien verongelukken....
Haar pony heeft steigeren uitgevonden als verzet, maar is nog niet zover als jou paard waar je "normaal" mee kunt rijden en het belangrijkste die is aangereden en weet wat sturen is.
Weet waar je over praat en vergelijk geen appels met peren!!!!
appels met peren?? lees jij wel goed?
Ik schrijf duidelijk dat ik hem niet inelkaar timmer maar hij krijgt zeker wel een flinke tik om te corrigeren.
Waarom heb ik volgens jou geen repect voor mijn paard omdat ik wil voorkomen dat hij zich blesseerd?
Heb je liever dat ik hem ga meppen tot ie flipt, of dat ik hem moe maak en gewoon ga rijden en hem met een goed gevoel op stal zet?
Ik kan het ook wel onder de man op lossen maar ik heb zelf ook geen zin om mijn rug te breken. Jij geeft zelf het advies om de pony weg te brengen naar een profffessioneel iemand toch ??
En het spijt me als je je nu van een illusie ontdoe maar er zijn ook weinig profs die zin hebben om hun rug te breken dus die zorgen echt wel dat het paard eerst zijn ei kwijt is voor ze erop stappen.
Dat is niet zielig, dat is ook om het paard te beschermen, ik heb namelijk liever een moe paard dan een dood paard.
je bent het hoop ik met me eens dat deze pony eerst het stijgeren af moet leren wil je normaal verder in kunnen rijden want andersom gaat niet meer.