Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kyra schreef:als ik dit zo lees kan ik niet inzien waarom je het niet zou doen. Je weet duidelijk waar je over praat en je weet hoe je een slof hoort te gebruiken. Ik zie er geen probleem in.
Dat mensen er iets van zeggen, komt vaak ook door de hype die er ontstaan is over slof. Als mensen een slof zien beginnnen ze vaak al te gillen. Terwijl ze vaak niet eens weten waarom er afwijzend op een slof gereageerd wordt. Als ze weten waar ze het over hebben en jou zien rijden dan kunnen ze ook zien dat je hem niet belastend gebruikt, toch?
Lusitana schreef:bij aanleuning hoef je toch niks meer in je handen te hebben dan normaal, je hoeft zijn hoofd toch niet te dragen? Wat is dan het probleem? Als je paard gaat trekken, geef je, dan valt er niets meer te trekken. Paardrijden mag geen kracht kosten, toch? Maar ik zou me er niet meer mee bemoeien. Foei. Ik ga gewoon naar bed. Groetjes en succes.
dierenvriend schreef:met alle respect voor het feit dat je reuma hebt, maar ga een paard geen dingen aan doen, omdat dat JOUW beter uit komt, en JOUW heel wat pijn en moeite scheelt. Waarom moet je paard persee rond lopen? Laat haar toch lekker met haar koppie recht op lopen, ze is zoals je zelf al zegt nogmaar een half jaar ingereden, dat een paard aan de teugel loopt hoort iets natuurlijks te izjn, wat naarmate je beter leert rijden en je paardje ook betere balans krijgt, vanzelf komt. ik snap het nut echt niet van die slofteugel
ik snap niet waar deze conclusies allemaal vandaan komen Lusitana schreef:Ja, ik gooi mijn paard los als hij trekt en dan kan het me ook effe niet schelen hoe hij loopt. Als ik pijn heb en ik rijd paard, dan rijd ik paard en gewoon even niet dressuur volgens het plaatje. Errug ,hè? En dat wilde ik ook gewoon even aan de ts overbrengen. That´s all.
Suzanne_18 schreef:ik ben wel van mening dat je moet proberen je paard op een constante manier te trainen. dus tegen de hand inkomen vind ik niet goed, vandaag niet, morgen niet, nooit niet. ook als ik dus een slecht dag heb.
persoonlijk denk ik dat, als je daar niet consequent in bent, het paard op den duur niet meer begrijpt wat je van hem verlangt. want de ene keer krijgt hij weerstand als hij dat doet en de andere keer word het goed gevonden. paard=
gijsenkim schreef:En longeren met jaarlingen.......... als je me even de naam van die trainingsstal peebeet dan weet ik in iedergeval waar ik niet heen moet mocht ik ooit een paard willen kopen! Ik dacht dat dit onderhand wel algemeen bekend was
gijsenkim schreef:Lusitana, Ik denk dat je een bergrittenpoony verwart met een sportpony![]()
![]()
Heel duidelijk, Dit dier is een half jaar onder het zadel en dus nog in de beleerfase, Ruiter heeft een lichamelijk mankement en kan dus niet stelselmatig reageren. Niet constant in de aanleuning is heel wat anders als aan de teugel...... aan de teugel is een houding, aanleuning is een gevoel. De pony moet dus gecorrigeerd worden als deze "onder het werk "uit wil, de ruiter kan dat door de pijn in haar vingers moeilijk en neemt de slof ter hand om duidelijk de grens aan te geven.
Heel simpel en heel logisch verhaal! Het gaat niet om de hoofdhouding, het gaat om de aanleuning
En longeren met jaarlingen.......... als je me even de naam van die trainingsstal peebeet dan weet ik in iedergeval waar ik niet heen moet mocht ik ooit een paard willen kopen! Ik dacht dat dit onderhand wel algemeen bekend was
Lusitana schreef:Wil alleen even kwijt dat hoogopgeleide Lusitano´s geen bergritten ponies zijn en ook inneen piaffe gezet kunnen worden met een los teugeltje, want hier rijden we alles op gewichtshulpen. Behalve dan dat verreden paard van mij waar ik het eerder over had.
en wat verder doorgereden.
Lusitana schreef:Ik zit in Portugal, daar komen de lusitano´s vandaan. En in het begin van d eopleiding rijden ze met een extra stel teugels aan een kaptoom, en ja, ze rijden hier allemaal met stang, dan hoef je niet zoveel op te pakken... en ik wil niet dat je suggereert dat ze hier ruw zijn met paarden. Dat is alleen het klootjesvolk, net als in Nederland.