Gewichtshulpen in wending nav mening Aqua8horse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:04

en om heel eerlijk te zijn rijd ik gewoon mijn wending Haha! IK kijk (als het goed is, anders word ik verrot gescholden Knipoog ) naar waar ik naartoe wil en daar rijd ik naar toe. Evt wat buitenteugel als de schouder eruit valt, wat buitenbeen als hij uitzwaait of helemaal naar buiten zeilt, en misschien wat extra binnenbeen voor de lengtebuiging maar in principe gaat zo'n wending (nu eindelijk Knipoog ) vanzelf.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:05

Lielle schreef:
en om heel eerlijk te zijn rijd ik gewoon mijn wending Haha! IK kijk (als het goed is, anders word ik verrot gescholden Knipoog ) naar waar ik naartoe wil en daar rijd ik naar toe. Evt wat buitenteugel als de schouder eruit valt, wat buitenbeen als hij uitzwaait of helemaal naar buiten zeilt, en misschien wat extra binnenbeen voor de lengtebuiging maar in principe gaat zo'n wending (nu eindelijk Knipoog ) vanzelf.

Ik geloof ook dat als je teveel zou doen, je juist het tegenovergesteld effenct krijgt.

Dank u voor alle nuttige informatie juffrouw Lielle Knipoog OK dan!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:06

mooi, dan ga ik nu met een glaasje wijn naar de bank Haha! Gewichtshulpen op de bank oefenen Slapen Dromen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:06

*hips* proost dan maar!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:09

Ik zeg niet dat jullie het fout hebben, ik doe het alleen anders en daar wordt door jullie op gereageerd.
Ik heb het net geprobeerd uit te leggen maar dat wordt kennelijk door jullie als zodanig niet opgemerkt. Van lichtelijk overdrijven is in mijn ogen in ieder geval geen sprake, een speedboot is in dit geval een heel duidelijk voorbeeld in mijn ogen.
Nogmaals DPB, als jij je het niet kan voorstellen dan kan je het toch gewoon eens heel eenvoudig proberen? Dat kan toch niet zo moeilijk zijn.
Het is jammer dat je zo ver weg woont Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:13

Aqua8horse schreef:
Ik zeg niet dat jullie het fout hebben, ik doe het alleen anders en daar wordt door jullie op gereageerd.

Dat is dan voor het eerst! Je zegt namelijk in heel veel topics dat jouw methode DE methode is. En dat betwist ik dan ook.

Ik heb het net geprobeerd uit te leggen maar dat wordt kennelijk door jullie als zodanig niet opgemerkt. Van lichtelijk overdrijven is in mijn ogen in ieder geval geen sprake, een speedboot is in dit geval een heel duidelijk voorbeeld in mijn ogen.

Hoe KUN je een gemotoriseerd APPARAAT vergelijken met een flexibel, levend wezen? Dat zijn appels met peren vergelijken, sorry hoor.

Nogmaals DPB, als jij je het niet kan voorstellen dan kan je het toch gewoon eens heel eenvoudig proberen? Dat kan toch niet zo moeilijk zijn.
Het is jammer dat je zo ver weg woont Lachen

Ik heb je al meerdere keren uitgenodigd maar dat terzijde. Maar ik denk dat we dan beiden onze tijd verdoen want ik wil altijd heel ver gaan in het aannemen van adviezen e.d. maar ik kan dit zowel gevoelsmatig als wiskundig gezien niet rechtbreien.

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 22:14

Aqua8horse"]
En dat gezamelijke zwaartepunt, blijft gewoon gelijk.
[/quote]

Verward Verward Hoe wil je het zwaartepunt in evenwicht houden als jij naar buiten gaat zitten Verward ? We hebben het zeker over een andere soort wending ofzo?
Jij wilt zeker als je naar links gaat naar rechts en andersom... Scheve mond

[quote="Lielle schreef:
Haha! ik heb in deel twee een heel hoofdstuk over gewichtshulpen gevonden *LOL* .

Weet ik, die had ik ook al gevonden Haha! , zie eerdere quote.
Ik doelde op de opmerking van Aqua8horse dat haar theorie in allerlei boeken staat. Vandaar mijn vraag aan haar welke boeken dan (waar ik nog geen antwoord op heb gehad)?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:15

Appie schreef:
Weet ik, die had ik ook al gevonden Haha! , zie eerdere quote.
Ik doelde op de opmerking van Aqua8horse dat haar theorie in allerlei boeken staat. Vandaar mijn vraag aan haar welke boeken dan (waar ik nog geen antwoord op heb gehad)?

Dat bedoel ik dus met: een deugdelijke onderbouwing ontbreekt hier gewoon. Daarbij opgeteld dat ik het allemaal niet "passend" krijg in het plaatje.....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:16

en nog twee om het niet af te leren.
Kyra Kyrklund - Dressuur met Kyra
Citaat:
Tijdens de wending gebruik ik de binnenteugel om de voorhand90 graden opzij te brengen. Mijn gewicht is iets naar binnen geplaatst.

Leren rijden voor het ruiterbewijs
Citaat:
Wanneer de ruiter de linkerzitbeenknobbel meer belast dan de rechter wil het paard dat opvangen, dus naar links gaan of andersom.

A8H, welke klassiekers beweren dan het tegenovergestelde?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:18

Heeee Lielle! Jij zou liggen maffen op de bank.... *foei*

Ik geloof niet dat A8H het kan onderbouwen. Maar dat is misschien wel onaardig van mij om te zeggen. Maar toch: eerst het bewijs, dan geloven.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:20

DePennyBitch schreef:
Heeee Lielle! Jij zou liggen maffen op de bank.... *foei*

die grote stapel paardenboeken bleef trekken Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:24

Lielle schreef:
die grote stapel paardenboeken bleef trekken Haha!

verslaafde Tong uitsteken

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:30

DePennyBitch schreef:
Maar toch: eerst het bewijs, dan geloven.
dat is er geloof ik in de vorm van een videoband, misschien dat aqua toch over te halen is die te plaatsen?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:33

SuperPepeijn schreef:
dat is er geloof ik in de vorm van een videoband, misschien dat aqua toch over te halen is die te plaatsen?

Ik zou me graag eens buigen over een video ja... dat maakt dan een stuk duidelijker dan het gepraat op papier.

Dus: ik bied me aan als rececent of zoiets!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:34

over de theorie is tot in de treuren gepraat, tijd voor een praktijkvoorbeeld. ik begreep dat aqua tevreden over die band was, dus ik zie niet in waarom ze hem niet zal plaatsen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:39

Is dat mogelijk Aqua?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:39

Nog een klassieker:

door W. Mueseler:
Citaat:
in de volte helt het paard naar binnen over. Het zwaartepunt van de ruiter mag niet meer precies boven dat van het paard liggen, maar moet - in verband met het optreden de middelpuntvliedendekracht - naar binnen verplaatst zijn. Het naar voren brengen van de linkerschouder in de wending in duidelijk zichtbaar op afbeelding 61.

Uit: Te Paard! aanschouwelijk rijonderricht

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 22:51

SuperPepeijn schreef:
over de theorie is tot in de treuren gepraat, tijd voor een praktijkvoorbeeld. ik begreep dat aqua tevreden over die band was, dus ik zie niet in waarom ze hem niet zal plaatsen.

Jammer dat er toch weer om beelden wordt gevraagd. Ik begrijp het wel, maar de kans is dan weer groot dat dit topic gesloten wordt. Aqua8horse heeft toch duidelijk te kennen gegeven dat ze dit toch niet zal doen. Jammer, maar het zij zo. Toch vind ik door over de theorie te discussieren er toch meer duidelijk wordt.

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 22:51

Je schreef dat je je gewicht naar buiten verplaatste Aqua8horse. Dat was heel duidelijk...(in antwoord op je pb).

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:58

Zooo dit topic vliegt er doorheen..

Ik heb trouwens ook een boek hier liggen over de Klassieke Rijkunst, daarin staat echter het zelfde als de quote van Lielle.

Ik snap sowieso zo niet waarom je een tegenstrijdige hulp zou geven? Gewicht naar rechts, wending naar links?! Dat gaat toch nergens over?!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:59

Zijn er mensen die het eens zijn met de theorie van Aqua8horse

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:00

Appie schreef:
Jammer dat er toch weer om beelden wordt gevraagd. Ik begrijp het wel, maar de kans is dan weer groot dat dit topic gesloten wordt.
mi kunnen de discussies met a8 alleen nog constructief worden met wat beelden.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:04

SuperPepeijn schreef:
mi kunnen de discussies met a8 alleen nog constructief worden met wat beelden.

Daar sluit ik me wel bij aan, beelden doen zoveel méér dan woorden alleen.

Als ik zeg: denk aan de kleur rood, dan heeft Piet felrood in zijn hoofd, Jan donkerrood, Kees kersenrood etc etc.... Een beeld kan soms heel verhelderend werken

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:06

Hmm ik wordt nu toch ook wel heel benieuwd ernaar... Tong uitsteken

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:16

Wat mij in praktijk opvalt is dat het paard gaat lopen naar de ruiter (of vice versa).

Als de ruiter scheef zit (dus bv rechts ingeknikt, linkerschouder naar voren en dus meer gewicht op het rechterzitbeenknobbel), dan zal het paard zijn zwaartepunt moeten compenseren (in dit geval over de linkerschouder wegvallen en het r.a. been naast de massa plaatsen).