van 2 verschillende mensen les?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:00

Ik krijg ook van 2 mensen les. Die springen wel maar geven ook goed dressuurles hoor. Ze geven allebei een beetje anders les. Maar het verschilt niet veel. En ik krijg ook nog af en toe van mijn moeder les. Die geeft weer andere aanwijzingen. Maar 3 verschillende mensen rijdt best wel fijn. Ze geven allemaal iets anders les maar wel een beetj ein de zelfde lijn. Laag en rond en voorwaarts.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 10:45

Ik heb van 4 mensen les. Eentje voor dressuur en eentje voor het springen. Verder op de club ook nog eentje voor dressuur en eentje voor het springen.

De prive-instructeurs kies ik zo uit, dat ze aansluiten bij mijn manier van rijden. Ze vinden het allebei belangrijk dat de paarden rechtgericht zijn en ontspannen door de hals lopen, dus dat sluit fijn bij elkaar aan.
De clubinstructeurs, daar heb ik eigenlijk verder niks aan. De groepen zijn veel te groot, dus het blijft bij oppervlakkige opmerkingen als: Iets meer been, rij maar eens een overgang, enz. Ik ga er dan ook heel vaak niet naartoe.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 19:33

Ik vond het zelf altijd erg verwarrend. Ik rij nu 6,5 jaar en heb in totaal van 12 mensen les gehad. De een vind dat het zo moet en dan ander zo. Op het laatst werd ik helemaal gek ervan. Ik wist niet meer wat ik nou moest doen. Toen ben ik een tijdje gestopt met lessen en weer opnieuw begonnen. Heel rustig en nu vind ik het weer leuk

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:15

Scum schreef:
De clubinstructeurs, daar heb ik eigenlijk verder niks aan. De groepen zijn veel te groot, dus het blijft bij oppervlakkige opmerkingen als: Iets meer been, rij maar eens een overgang, enz. Ik ga er dan ook heel vaak niet naartoe.

Bij ons rijden we met 4 in een les, en ondanks dat je de ene les meer aandacht krijgt dan de andere, wordt je toch echt goed aan het werk gehouden op een manier waar je wat aan hebt...

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:53

Ik heb 2 instructeurs, en deze geven totaal tegenovergestelde adviezen! Dat is wel lastig, want als je het advies van de ene volgt in de les van de andere, dan word ik daar meestal direct op afgestraft.
Maar momenteel is het zo dat het advies van de ene écht héél veel resultaat oplevert, en dat van de andere niet, dus doe ik gewoon wat IK het beste vind.
Toch heeft het veel voordelen, om dat ze ook beiden op anderen letten.