[sgw] juiste zit bij afsprongen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:06

Je kan het op de sprong ook, maar je moet ff bedenken dat het een afsprong is en geen oxer Haha!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:09

Ik durf niet eens naar voren te zitten! Nagelbijten / Gniffelen

Van die teugels is ook een goeie, je ziet duidelijk dat je naar voren klapt doordat je de teugels niet laat glijden. Wel belangrijk dat je bij een opsprong uit het water hem "aan zijn kop" houdt, omdat je vaak zo snel de teugels niet op maat kunt krijgen, maar hem niet los uit het water kunt laten springen. Dan zit je dus weleens met je handen zo ongeveer naast je...

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:51

Bij een afsprong ga ik ook gewoon staan in de beugels. Dan gaat het een beetje van zelf. Moet er zelf wel weer aan denken dat ik de teugels langer te laten. Idereen is mij de hele tijd aan het vertellen dat ik de teugels korter moet nemen, bij een afsprong heb ik ze de laatste tijd ook een beetje te kort.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 21:52

Lex en Marieke, jullie staan in het topic van Pablo *LOL*

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:55

Ik heb hetzelfde probleem als jij Lielle, alleen blijf ik tijdens de sprong wel terug zitten en ga niet eerst mee. Wat ik aan mezelf gemerkt heb is dat ik mijn benen te ver terughoudt. Om te quoten wat al eerder is gezegd: bij een afsprong mag je je benen naar voren brengen en afsteken, dat houdt je lichaam ook langer terug.
Morgen in Hattem kan ik goed oefenen, 1 flinke afsprong, waterbakaanloop is vrij steil naar beneden en dan nog een soort skyjump. Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 18:15

En vandaag ging het goed! Verslag volgt later.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 18:31

goed zo Sim! Ik ben heel benieuwd naar je verslag

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 12:30

Ik kan het ook niet, achterover zitten bij een afsprong. Ik haat die stomme dingen, want omdat ik niet naar achter zit, eindig ik vaak op de grond. Opsprongen en afsprongen zijn rampzalig!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 23:49

Ik kon het met mijn pony nooit, totdat Alice me mijn arm omhoog liet doen en verder het heel mooi omschreven één-teugel-stappenplan van Romkabouter Knipoog

Daarna heb ik eigenlijk nooit meer moeite gehad met afsprongen Dat terugvallen heb ik alleen nog weleens als Ot ineens een onwijze wapper neemt op het sprongetje ervoor en ik dan 'ietsje' uit balans ben Bloos

Maar ik ga je verder geen tips geven, kan het niet mooier vertellen dan onze kabouter namelijk...(kunnen we volgend jaar geen noordelijk bokt-crossclubje oprichten met romkabouter als coach Verward )

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 00:06

gomir schreef:
Ik kon het met mijn pony nooit, totdat Alice me mijn arm omhoog liet doen en verder het heel mooi omschreven één-teugel-stappenplan van Romkabouter Knipoog

Daarna heb ik eigenlijk nooit meer moeite gehad met afsprongen Dat terugvallen heb ik alleen nog weleens als Ot ineens een onwijze wapper neemt op het sprongetje ervoor en ik dan 'ietsje' uit balans ben Bloos

Maar ik ga je verder geen tips geven, kan het niet mooier vertellen dan onze kabouter namelijk...(kunnen we volgend jaar geen noordelijk bokt-crossclubje oprichten met romkabouter als coach Verward )

Da's een goeie.... Dat ga ik hier achter in de zandafgraving ook maar eens oefenen. en als ik er wel afstuiter hoeft het paard de grote weg niet over onderweg naar huis Clown

Ik kan er ook niks mee nl. ik probeer altijd wel vanalles maar onbewust wil ik er ook altijd plat op gaan liggen.... domme springtrut Clown

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:36

gomir schreef:
kunnen we volgend jaar geen noordelijk bokt-crossclubje oprichten met romkabouter als coach Verward )

Ik start zelf ook nog maar B hoor Nagelbijten / Gniffelen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:40

Nu wel ja, maar je hebt vroeger wel aardig wat geoefend toch Knipoog

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:48

Twee jaar terug *LOL*

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:30

Dat weet je dan vast nog wel Tong uitsteken Zolang geleden is 2 jaar terug niet *LOL*

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:35

Nou, ik denk dat niemand me meer wil hebben als je het andere RT topic leest Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 16:36

jawel hoor Je woont alleen te ver weg Haha! Discussies zijn altijd interessant *LOL*

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:38

Gelukkig maar Knipoog