Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ernest van Loon, Ruiters en rechters deel 1 schreef:
Hoe ervaart de ruiter aanleuning? Als een voorwaarts gerichte elastische verbinding die door geen weestanden wordt verstoord en waarvan de elasticiteit naar behoefte of omstandigheden van minimaal naar maximaal kan worden versterkt.
Wat is "minimaal en maximaal"? Wat het exact is, is moeilijk te omschrijven omdat het niet uit te drukken is in gewicht en kracht. Het is gevoel en gevoel laat zich ook niet omschrijven, is abstract en persoonlijk.
Aqua8horse schreef:Jippie: is mij tot nu toe nog steeds bij alle paarden gelukt. Misschien moet je de vidieo van die ene keer dat je mij hebt zien rijden nog maar eens goed bekijken.
SuperPepeijn schreef:als er videobeelden van zijn is dat natuurlijk nog mooier.
Citaat:Ernest van Loon, Ruiters en rechters deel 1 schreef:
Hoe ervaart de ruiter aanleuning? Als een voorwaarts gerichte elastische verbinding die door geen weestanden wordt verstoord en waarvan de elasticiteit naar behoefte of omstandigheden van minimaal naar maximaal kan worden versterkt.
Wat is "minimaal en maximaal"? Wat het exact is, is moeilijk te omschrijven omdat het niet uit te drukken is in gewicht en kracht. Het is gevoel en gevoel laat zich ook niet omschrijven, is abstract en persoonlijk.
Citaat:Fysieke nageeflijkheid bereik je pas als je je paard eerst mentaal en emotioneel nageeflijk is...
, even wat rijtechnische vragen aan Aqua:Aqua8horse"]
Appie: met je buitenbeen lang maken help je het paard door een wending. Je bereidt hem of haar namelijk duidelijk op die manier voor. Mijn paarden wenden allemaal al bij het iets verlengen van je buitenbeen.
[/quote]
Ik blijf dit maar heel vreemd vinden. Je geeft m.i. gewoon een tegenstrijdige hulp. Wat voor effect wil je hiermee bereiken, want dat leg je weer niet uit? Ja, voorbereiden, maar hoe voorbereiden (door je gewicht naar buiten te brengen)?
[quote="Aqua8horse schreef:CCCCorine: het hoogste punt van het paad is afhankelijk van de balans waar het dier zich in bevindt. Naarmate een paard meer verzameld is, zal het zich meer oprichten.