Waar begint nageeflijkheid?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 00:03

Bommetje! die houden we er in! Haha! Haha! Haha!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 10:35

Jippie: is mij tot nu toe nog steeds bij alle paarden gelukt. Misschien moet je de vidieo van die ene keer dat je mij hebt zien rijden nog maar eens goed bekijken. Overigens rijd ik nooit met meer druk dan 2 ons in mijn hand. Ik zou niet eens met meer druk kunnen rijden want ik heb mijn polsgewricht helemaal verbrijzeld en zou daar geen druk aan kunnen verdragen.

SP: Grappig dat jij altijd zo schattig reageert, maar helaas er is helaas geen Aqua8 nageeflijkheid. Die zal er ook nooit komen want er is er maar 1 Vingers aflikken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 10:43

een klein citaat van een goeroe op het gebied van de klassieke dressuur, Ernest van Loon.

Ernest van Loon, Ruiters en rechters deel 1 schreef:

Hoe ervaart de ruiter aanleuning? Als een voorwaarts gerichte elastische verbinding die door geen weestanden wordt verstoord en waarvan de elasticiteit naar behoefte of omstandigheden van minimaal naar maximaal kan worden versterkt.
Wat is "minimaal en maximaal"? Wat het exact is, is moeilijk te omschrijven omdat het niet uit te drukken is in gewicht en kracht. Het is gevoel en gevoel laat zich ook niet omschrijven, is abstract en persoonlijk.

even naar aanleiding van de absolute waarde van 2 ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 10:59

Aqua8horse schreef:
Jippie: is mij tot nu toe nog steeds bij alle paarden gelukt. Misschien moet je de vidieo van die ene keer dat je mij hebt zien rijden nog maar eens goed bekijken.

Ik ontving weer een PB van A8 en zoals iedereen inmiddels wel weet communiceer ik met A8 niet via PB. Voor mijn indruk van het rijden van A8 en haar methode verwijs ik nog maar een keer naar mijn verslag:

[VvdD] verslag van de demo van Aqua8horse in Arnhem

Opvallend is dat er toch nog heel wat Bokkers aanwezig waren die alles hebben gezien. Lees zelf maar wat hun indruk was.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 11:14

er schijnen die toch ook foto's gemaakt te zijn, heeft iemand die al kunnen vinden? en als er videobeelden van zijn is dat natuurlijk nog mooier.

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 12:48

Ja ben ik ook wel benieuwd naar, heb net het hele verslag van de demo gelezen, klinkt interessant....!:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 15:21

SuperPepeijn schreef:
als er videobeelden van zijn is dat natuurlijk nog mooier.

Die heeft A8 zelf. Dus als A8 deze video op Bokt wil zetten dan kan daarmee een hoop onduidelijkheid uit de wereld geholpen worden.

Voorlopig heb ik het gezien en durf ik te stellen dat A8:
- dit paard niet gehoorzaam aan de longe kon laten lopen;
- dit paard niet aan de teugel kon rijden;
- dit paard niet voorwaarts kon houden;
- dit paard niet nageeflijk liet lopen;
- dit paard zichzelf niet kon laten dragen;
- zelf erg veel moeite had met haar eigen balans;
- zelf geen onafhankelijk zit had;
- zelf een zeer onrustige hand had;
- zelf een totaal ander idee over 2 ons teugeldruk heeft;
- dat A8 met haar eigen wislkunde de problemen van het paard niet kon oplossen en al helemaal niet binnen 10 minuten;
- haar methode goed samen te vatten is als: dwingen zonder swingen.

Het beeldscherm is geduldig en een clinic zal er wel nooit meer komen, maar beelden spreken voor zich. Dus Carole, laat maar eens wat zien van je eigen revolutionaire methode!
Mocht je geen digitale camera hebben dan zijn er vast wel Bokkers te vinden die met alle plezier de beelden voor je op het net plaatsen.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:10

a8, als je moeite hebt de video op de pc over te zetten, kan je een kopie naar mijn huisadres sturen, zet ik hem over op de pc, en stuur ik hem je terug.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:26

Lielle schreef:
Citaat:
Ernest van Loon, Ruiters en rechters deel 1 schreef:

Hoe ervaart de ruiter aanleuning? Als een voorwaarts gerichte elastische verbinding die door geen weestanden wordt verstoord en waarvan de elasticiteit naar behoefte of omstandigheden van minimaal naar maximaal kan worden versterkt.
Wat is "minimaal en maximaal"? Wat het exact is, is moeilijk te omschrijven omdat het niet uit te drukken is in gewicht en kracht. Het is gevoel en gevoel laat zich ook niet omschrijven, is abstract en persoonlijk.

Dit vind ik een hele mooie. Mijn intsructice zegt ook altijd, zwaar is niet perse slecht. Ik rij wel eens een paard van een vriendin. Het is een heel massief gebouwd paard van 1.75 met een zware hengstehals. Als ik hem bij elkaar rij dan vind ik hem vergeleken met mijn pony zwaar aanvoelen. Is dit dan fout? Ik rij ook wel eens een gelders paard van 1.80 waarbij ik niet meer dan een zuchtje wind in mijn handen heb. Is dit dan per definitie beter?

Ik vind de definitie van calippo heel mooi.
Citaat:
Fysieke nageeflijkheid bereik je pas als je je paard eerst mentaal en emotioneel nageeflijk is...

Als een paard tussen de oren nageeflijk is en zich dus aan je wil en durft te geven heb je het grootste deel al voor elkaar.

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:43

Los van de discussie over beelden Haha! , even wat rijtechnische vragen aan Aqua:

Aqua8horse"]
Appie: met je buitenbeen lang maken help je het paard door een wending. Je bereidt hem of haar namelijk duidelijk op die manier voor. Mijn paarden wenden allemaal al bij het iets verlengen van je buitenbeen.
[/quote]

Ik blijf dit maar heel vreemd vinden. Je geeft m.i. gewoon een tegenstrijdige hulp Verward . Wat voor effect wil je hiermee bereiken, want dat leg je weer niet uit? Ja, voorbereiden, maar hoe voorbereiden (door je gewicht naar buiten te brengen)?

[quote="Aqua8horse schreef:
CCCCorine: het hoogste punt van het paad is afhankelijk van de balans waar het dier zich in bevindt. Naarmate een paard meer verzameld is, zal het zich meer oprichten.

Het hoogste punt moet altijd de nek blijven, dus ik weet niet welke punten je nog meer in gedachten had?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 21:40

Beste Jippie, per slot van rekening ben jij degene die problemen heeft met het paardrijden en je paard. Gelukkig heb ik die niet met mijn iegen paarden en ook niet met die paarden van anderen. Elk paard rijd ik met gemak aan de teugel omdat dat namelijk niets voorstelt als je een paard hebt leren dragen. Wat jij gezien hebt is jouw beeld. Dat geeft per definitie aan dat dat ook de waarheid is. Natuurlijk werp je je hier op bokt zo op, dat mag ook best maar je het misstaat je als je onzin verkoopt! Sorry hoor, maar op de video is duidelijk te zien dat wat jij zegt niet berust op de werkelijkheid. En als jij nu echt denkt dat ik niet kan rijden en niets begrijp, moet je dat gewoon blijven denken. Daar heb ik helemaal geen problemen mee. Maar gooi niet voordurend modder op de weg vanwege je eigen problemen met mensen die iets kunnen wat jij nog niet kan. Mensen die totaal geen problemen hebben met paarden. Voorlopig heb jij die nog wel en zoals ik begrijp zijn die ook wel ernstig te noemen. Ik heb je al gezegd dat ik zeker weet dat ik je jou en je paard kan helpen en dat ik dat ook nog steeds helemaal voor niets wil doen! Maar daar reageer je helemaal op. Maar voortdurend dit gedoe komt de discussie waar bokt voor bedoeld is niet ten goede. Met alle respect maar soms zijn er dingen die je eerst moet kunnen begrijpen voordat je die dingen ook daadwerkelijk kan zien of plaatsen. En dat betreffende paard had een redelijk serieus probleem. Ze reageerde goed op wat ik probeerde te bereiken. Maar wat verwacht jij van iemand die gerevalideerd wordt Jippie? Lopen die ook meteen als een kievit? Kom jij weet ook wel beter. Ik denk dat wij daarover wel uitgesproken en het lijkt mij handig als je mij en topics waar ik reageer niet iedere keer hiermee belast. Het zit je kennelijk zo dwars...........Leg het toch naast je neer, ik negrijp niet hoe je je zo druk kan maken om iemand. Datzelfde geldt overigens voor SP, die helemaal niets gezien heeft en ook nog nooit de moeite heeft genomen om eens te komen kijken. Allemaal loos gepraat. Pas als je het ervaren hebt en begrijpt, kan je er daadwerkelijk over mee praten. Gelukkig heb ik het erg druk en zijn de mensen die het wel ervaren hebben en begrijpen laaiend enthousiast. En voor een juiste indruk is iedereen welkom op ons complex

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:44

idd ik heb nog niets gezien, reden te meer die video te openbaren. ik heb je mijn hulp geboden het op de pc te krijgen.

ik begrijp even niet wat jippie en haar mogelijke problemen met haar paard hiermee te maken hebben, klinkt als een persoonlijke aanval en is niet relevant.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 21:45

Appie, probeer het dan gewoon eens, dan weet je meteen hoe je paard reageert. Het effect: als je een paard voorbereidt op een wending is toch duidelijk wat je wilt doen? Je wil hem een goede wending laten maken waar het paard in verhouding toch in balans blijft tiojdens de wending. Door mijn buitenbeen lang te maken zetten mijn paarden de wending al in. Ik kan ze dus alleen met het langmaken van mijn been laten wenden.

Ja, je hebt gelijk Appie de nek blijft het hoogste punt. Ik was niet duidelijk in mijn antwoord ik bedoel de hoogte van het hoogste punt. Dat verschilt namelijk.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 31-10-04 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 21:49

Er is er hier in ieder geval maar 1 die iedere keer persoonlijk aanvalt SP!
Wat is schrijf is zeer zeker niet bedoeld als aanval maar meer als confrontatie dat dit soort reacties van Jippie meer zeggen over haar. En dat is niet relevant voor deze discussie. Bovendien heeft dit soort reacties van Jippie totaal geen toegevoegde waarde aan het onderwerp.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:50

laat je die video zien of niet?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 21:56

Ja, kom maar kijken als je daar behoefte aan hebt. Graag zelf, dan kan je eindelijk eens zien dat de dingen die gezien zijn niet op waarheid berusten.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:57

je kan hem gewoon op bokt zetten, dat scheelt me nogal wat benzine en dan kunnen alle anderen ook gelijk zelf oordelen wat ze ervan vinden. kan je hem niet op bokt krijgen, stuur de band me even toe, dan regel ik het voor je.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 22:09

Nee, SP dat doe ik niet. Dan gaat het weer een eigen leven leiden. Ik wil zelf kunnen toelichten wat ik aan het doen ben, anders zien sommigen misschien weer niet eens waar ik mee bezig ben. Kijk jij altijd zo op je kilometers dan? Anders combineer je het toch gewoon eens?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:09

ik wil aan de hand van die band controleren of de bevindingen van jippie juist zijn. kan dat geregeld worden of niet?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:13

SuperPepeijn schreef:
ik wil aan de hand van die band controleren of de bevindingen van jippie juist zijn.

Ik ook graag!

En met SP en mij waarschijnlijk een heleboel bokkers meer, kom maar op met die band!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:15

Ik zet dit topic op slot. Deze discussie met A8H is inmiddels al vaker gevoerd en met hetzelfde resultaat.