Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Blossomm schreef:Kimpjeuh, als je al die prachtige hulpteugels en sierlijke neusriemen eraf zou halen. Zou je paardje het rijden dan "nog steeds" "leuk" vinden??
Ineke2 schreef:Dagie: als je paard werkelijk talent heeft dan is hij op 5 jaar Z dressuur met 3x per week 20 tot 30 minuten rijden, hoor
Dagie schreef:En toch ben ik het met kimpjeuh eens By ons moeten de paarden asl ze 4 zijnook in het b of L lopen en als 5 zijn zeker in het M en het z zijn moeten ze ook zker wel als ze 6 of 7 zijn ik vind dat ze daar wel gelijk in heeft Als je het paard ook nog voor beetje geld kwijt wil dn kan die ook beter jong zijn en hoog lopen dn een ouwe bok zijn die net het hoge niveau loopt.. en tja hoelang je het paard traint ligt helemaal aan het paard ik vind dat het per paard verschilt de een moet gewoon langer lopen dn de ander.. dat is precies hetzelfde als het voer de een heeft basisbrok nodig en de ander sportbrok...
Kimpjeuh schreef:euhm ik rij met een martingal en met een mexicaanse neusriem wat is daar nu mis meeik rij mijn paard nooit met slof of van die dingen hoor. en ik ben het met dagje eens. jullie noemen mijn training zwaar terwijl ik: maandag rust,dinsdag rijden(vrij intensief), woensdag wel een intensieve les, vaak springen 1uurtje als ze goed springt na 45 min stoppen we ook he natuurlijk! maar in principe is het een uur. donderdag wandelen (soms wordt dat gewisseld met dinsdag) vrijdag dressuur les, zaterdag of wandelen of jumping soms (heel soms) en zondag jumping (meestal). vinden jullie dat zwaar? kijk dan maar is naar jos lansink zijn trainingschema's van jonge paarden. en je moet ook zo denken het gaat nog altijd over SPRINGEN dus al dat gedoe over dressuur moet ik nu ni weten, dressuur is heel belangrijk en ik ben ook nog niet beginnen springen zonder dat mijn basis goed was. ik dwing mijn paard tot niks en jullie hebben gelijk als jullie zeggen dat er in belgië alles gaat over dat ze hoger moeten en breder en dat het paard kapot moet gereden worden maar daar doe ik helemaal niet aan mij ik moet al blijten als ik het zie. en nogmaals mijn lesgever zijn paard die op dezelfde manier getraind wordt als mijn paard heeft een paard van ongeveer 30 jaar. Ik zie mijn paard dood graag en niemand van jullie kan zeggen dat ik mijn paard naar de stinkmodder rij wand da is niet zo, ze doet haar werk graag en ze werkt hard maar met veel stappauzes en weidegang. ik ben nog jong maar ik weet wat goed is voor haar. en als jullie dan toch op mijn profiel kijken, ziet ze er dan niet gezond uit ofzo? en ah ja juist als jullie zeggen dat een paard niet zo hard moet getraind zijn voor een Bparcourstje hebben jullie gelijk maar ze is ondertussen al L en ze moet wel voorruit! ik blijf niet zitten in B en L.
Nimmy schreef:en op zn 6e is ie mentaal naar de kl....., ik ken een paard die met 5 z was en met 6 in staking ging en nu kun je hem nog steeds alleen recreatief rijden hij vertikt t om nog langer zn kunstje te doen.
hoeveel je van een paard kan vragen en wat voor een paard zwaar is hangt vind ik ook veel van het paard af, alleen vind ik wel dat ze op jonge leeftijd eerst de kans moeten krijgen om op te groeien en niet direct de sport in, of in ieder geval niet elke week concours.
dan houden ze er volgens mij langer plezier in en gaan ze veel langer mee.
gijsenkim schreef:een paard met werkelijk talent, kost het doen van de oefeningen in het Z geen moeite, draait ie zn poot niet voor om. Als je een paard hebt met minder talent, die daar dus harder voor moet werken rij je m inderdaad naar god. Maar een paard met werkelijk talent heeft daar allemaal geen moeite mee
Kimpjeuh schreef:vinden jullie dat zwaar? kijk dan maar is naar jos lansink zijn trainingschema's van jonge paarden. en je moet ook zo denken het gaat nog altijd over SPRINGEN dus al dat gedoe over dressuur moet ik nu ni weten
gijsenkim schreef:
Je wil overigens niet weten hoeveel huis tuin en keuken paarden blessures hebben van het verkeerde rijden! Daar hebben deze paarden geen last van!