hoe juist bezweet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 10:10

Milkaatjuh schreef:
@ Jippie: jij zegt dat een paard niet op zijn hoofd mag zweten. Jij maakt mij niet wijs dat jou paard geen zweetplekken op het hoofd heeft. Door het hoofdstel komen er al zweetplekken op het hoofd.

Als je een beetje opgelet had dat had je begrepen dat ik bedoelde dat wanneer je paard na een training alleen op zijn hoofd/oren zweet, dat het dan niet zo best is. Tong uitsteken

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:06

Ow sorry... Bloos

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 13:11

Nog nooit van gehoord!!! Cool Tot ong. een jaar terug zweette Jiron vaak op zijn voorhoofd, zijn maantop was dan helemaal nat Verward Nu zweet hij vaak op zijn hals en boeg, ik denk vooral omdat hij daar dikkere haren heeft dan op de rest van zijn lichaam. Na de hals en bog begint het meestal bij zijn flanken.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 13:22

Tyrza schreef:
Nou, ik ben nog nooit door mijn (ex)trainer(s) op de bezwete plekken van mijn paard gewezen.

Mijn instructrice heeft me daar wel op gewezen toen we Patos net aan het inrijden waren. Ze was toen echt een stuiterbal, drukte haar rug weg ed, je zag dan ook het zweet op de hoofd/hals overgang staan, op de flanken en bij de staart inplant. Dat was voor ons het teken dat we nu snel moesten gaan beginnen met ontspanning en laag rijden. Ondertussen heeft Patos op die plaatsen nooit meer zweet staan, het zag er toen ook erg vreemd uit omdat je niet gewend bent dat een paard daar zweet.