tong uit mond

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 23:28

Amber doet het ook. En het gekke is dat wanneer ik denk dat ze volkomen ontspannen in de aanleuning loopt (voelt gedragen, kauwt op het bit e.d)dan zie ik ineens aan de rechterkant zo nu en dan die tong. Ze likt haar lippen en hij gaat weer even naar binnen. Vervolgens doet ze het weer.
Op het moment dat ze dat doet heb ik een heel licht teugelcontact..Geen geruk en getrek. Heeft ze vroeger wel meegemaakt. Vaak hebben we wel het idee dat als we haar rijden dat ze scheef is maar niet vanwege het feit dat ze veel op 1 hand is gereden.

Hoe kan ik het beste zien of het bit bv te groot is voor haar en dat er dus voor haar tong geen plaats meer in de mond is? En ligt eigenlijk een bit over de tong heen in het normale geval, ja toch?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:08

@topic starter Er staan hier hele goede reakties tussen ik hoop dat je die er uit haalt en de andere die alleen symtoom bestrijdende antwoorden geven niet gaat gebruiken.Ik ben wel benieuwd wat je nu gaat doen met je pony laat je hem nakijken?

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:36

Het is een tik je kan het dus niet zomaar afleren en misschien leert je paard het wel nooit af. Zover ik weet zijn er dingen voor. Succes