help!!!!!!!! (niet stoppen in ren galop)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:32

leida schreef:
en het valt er heust wel af te krijgen hoor !!!!!

Ik denk dat jouw paard ongeveer dezelfde gedachte heeft..

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:34

Haha!

leida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 12:47

ik lever vanvond tegen half 10 10 uurhet bericht hoe het is gegaan vanmiddag ik zal tegen me lerares zeggen dat we eerst in het weiland willen hoe ze daar reageert in een grooot weiland en dan buiten in het bos en dan kijke n we hoe het gaat [/code]

leida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 12:49

jah dat moeten we niet hopen dat dat zo is he maar jah ik ga morgen alleen binnen rijden

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:57

Heb je er buiten wel een martingaal om? Hocuspocus ging vroeger ook altijd met me aan de ren en een martingaal hielp perfect.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:03

Dus als je je pony buiten niet kan houden gooi je er een martingaal om?

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:06

Hhahah wat een leuk topic..lees 'm net pas. Vermaak me goed. Haha!

Leida, zoals al veel vaker gezegd..leestekens en nederlandse taal, maken het een stuk makkelijker.
Misschien kan je de arabier beter wegdoen? (qua veiligheid)

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:06

xtwisterx schreef:

zoals je het nu zegt klinkt het heel hard. Maar als je pony er met je vandoor gaat kan een martingaal wel werken. Je pony kan dan zijn hoofd niet meer heel ver omhoogdoen zodat je hem beter kan houden.

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:09

Yep, ik vind buitenrijden zonder martinaal of andere hulpteugel sowieso onverantwoord! Een paard kan altijd schrikken, zelfs het braafste paard. Met zo'n hulpteugel heb je toch iets meer te vertellen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:11

Ik rij niet zonder slof buiten.......... maar om een of andere reden zou ik dat topicstartster niet aanraden........... martingaal wel

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:15

Paard kan ook gaan rennen met martingaal of wat dan ook (dat weten we allemaal wel..helpt wel met tegenhouden hoofd, maar als het dat niet is.. Verward )...zeker deze, zo te horen. Ze moet gewoon de weg niet opgaan met die arabier.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:18

Lenneku schreef:
zoals je het nu zegt klinkt het heel hard. Maar als je pony er met je vandoor gaat kan een martingaal wel werken. Je pony kan dan zijn hoofd niet meer heel ver omhoogdoen zodat je hem beter kan houden.

En vind jij dit in het geval van de TS een goed idee? Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:21

Waarom zijn er mensen die zo dom zijn met een niet betrouwbaar paard buiten te gaan rijden? Als het leerwerk wat je er aanhangt gaat je heus niet helpen om overwicht te krijgen.
Ik zou de galop buiten voorlopig niet doen....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:22

Ik zou helemaal niet buiten gaan rijden..............

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:23

xtwisterx schreef:
En vind jij dit in het geval van de TS een goed idee? Lachen

Ze kan het altijd proberen bij mijn pony heeft het wel gewerkt. Ik kan vanaf hier niet zien hoe dr pony doet. Maar je hebt wel gelijk een martingaal is meer een hulpmiddel geen oplosmiddel.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:25

xtwisterx schreef:

is dat ook al illegaal? (ik beken Bloos!)
En ja dat vind ik in het geval van de topicstarter een goed idee! Dan heb je toch veel meer te zeggen of ligt dat nou weer aan mij. Het zal d'r probleem niet oplossen maar het kan zeker geen kwaad.. toch?

Nog 2 vragen:
hoe oud is je lesgeefmens
waarom galoppeer je überhaupt buiten

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:35

Ik rij ook met martingaal of slof buiten.
Maar idd, kind van 8 moet niet met slof rijden.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:41

MissJ schreef:
Ik rij ook met martingaal of slof buiten.
Maar idd, kind van 8 moet niet met slof rijden.

IK denk dat zo'n kind eerts zowieso maar eens moet leren rijden. Ik bedoel na twee jaar weet je toch wel hoe je die pony moet rijden. Of dat je gewoon niet moet buitenrijden Verward
Verder denk ik niet dat een martingaal echt iets aan dit probleem van dit meisje zou kunnn veranderen, maar goed. Ik hoop dat ze eens verstandig woord en kiest voor veiligheid

MickeyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:46

Afbeelding

Wat zijn jullie weer gezellig voor een nieuwe gebruiker.
Miischien dat er ipv zo flauw te doen ook wat zinnigs gezegd kan worden.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:57

Ik bedoel het niet flauw, ik meen dit serieus.
Dit is toch gevaarlijk? Verward

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:23

Hallo,

Een paard wat buiten met je aan de haal gaat ,kan je meestal grotendeels afleren. Sommige paarden blijven het echter doen, maar dat zijn uitzonderingen. Ik denk dat veel buitenrijden goed is. Onderstaande tips kun je zowel gebruiken voor vervelende als bange/onzekere paarden:

Tips:
- ga met een ander mee, ga niet alleen.
- ga niet in een grote groep, max 3 personen jezelf meegerekend;
- ga zeker twee keer per week buitenrijden, wel een min. uurtje anders zet het geen zoden aan de dijk;
- ga de komende tijd niet galloperen, alleen stappen en draven.
- als je toch wil galloperen, doe het dan op de heenweg, niet op de terugweg (voorwaartse drang naar huis is bevordelijk voor 'kletterpartijen' Haha! )
- Als je paard toch aan de kletter gaat, ga dan nooit gillen, werkt averechts. Pompend remmen (teugels aantrekken, iets loslaten, enz enz), achterover zitten, probeer je benen te ontspannen net als je hele lijf zodat je zwaarder wordt.
- denk eraan dat je geen enkel paard altijd volledig onder controle hebt, dus altijd op blijven letten.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes,
Tinusje

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:49

Lenn schreef:
is dat ook al illegaal? (ik beken Bloos!)
En ja dat vind ik in het geval van de topicstarter een goed idee! Dan heb je toch veel meer te zeggen of ligt dat nou weer aan mij. Het zal d'r probleem niet oplossen maar het kan zeker geen kwaad.. toch?

Het is zeker niet illegaal, integendeel... Ik heb niks tegen een martingaal of andere "hulpmiddelen" voor zover je iets als een hulpmiddel kunt zien...
En het is zeker niet mijn bedoeling geweest om de slof-sporen-andere hulpmiddelen- discussie weer op gang te brengen... Haha!

Ik vind de tips van Tinusje erg goed, en ik raad je aan om goed les te nemen Lachen
Succes... OK dan!

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:47

ik heb begrepen dat het arabje 8 is en zij niet. Maar op je 13 jaar mag je toch niet alleen buitenrijden zonder begeleider die ouder is dan 21? Even een klein detail: Wanneer jij haar vraagt om een klein galopje te doen, doet ze dat dan, of schiet ze dan gelijk weg? Of kan je haar enkel niet houden wanneer je haar zelf al gevraagd hebt ietsje sneller te gaan dan een heel klein galopje?

gr Janna

leida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 21:23

heyz groot nieuws ik zei toch dat m les gever wist wat ze deed en ik heb het nu voor elkaar ze stopt nu wel met ren galop ik heb de juiste aan weizigingen gehad en het lukte!!!!!!!!!!!!! *LOL* Clown

leida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 21:26

tinusje je had helemaal gelijk en dat zei mijn lesgever ook thnx ik zal het goed onthouden