BANG...??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 09:17

molenkamp schreef:
jaimy jij begrijpt het nog niet helemaal

volgens mij heeft die baas de goede beslissing genomen maar kan JIJ je paard gewoon niet aan een een ander wel je moet feller en veel geduld hebben want het is en blijft een jong paard!!

Dus heeft die baas GEEN goede beslissing genomen
Het paard kan nog zo goed zijn, maar als het niet bij de ruiter past houdt het op!! Dit was op zich een goede leerschool, geen jonge paarden voor Jaimy, maar juist eerder een iets ouder paard waarvan ze kan leren

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 09:56

Precies, jammer dat het nu fout gegaan is. Maar wel heel goed dat je de fout bij jezelf zoekt en niet bij het paard.
Denk dat het een goede beslissing is om een wat ouder paardje te zoeken
Succes OK dan!

xhorseloverx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:08

Typisch geval van onervaren berijdster met veel te jonge pony.
Ik heb ze (helaas) al te vaak gezien bij ons op stal.
Op een manege gereden,denkend ik kan rijden en dan een jonge pony kopen,zodat ze lekker lang mee gaan.
Helaas is het beestje dan binnen een (half) jaar verpest en gaat weer weg.
Mensen denk toch na!!!Jonge paarden zijn voor ervaren ruiters/amazones en niet voor beginners.

Hoe gaat het nu met de pony???

daylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:23

Zou het niet gewoon de ware aard van de pony zijn? Het is nl wel bijna altijd zo dat de eerste 2 weken super zijn met je nieuwe pony, ook omdat alles voor hun dan nieuw is en ze eigenlijk zeg maar verlegen zijn. Zodra ze alles een beetje kennen worden ze weer hun eigen Verward of klink ik nu erg dom?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 13:24

Met pony gaat het momenteel weer erg goed. Hij is weer netzo braaf als in het begin en Jaimy rijdt hem sinds een dikke week alweer helemaal zelf.

jaimy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 18:58

OKE EN DAN NU HET GOEIE NIEUWS!!!!! Ik rijd nu een week mailo zelf en het gaat weer superrr ik ben van de week voor het eerst met hem naar buiten geweest en hij heeft het helemaal naar zijn zin... Ik vertrouw hem nu 100% en hij is helemaal relax! hij is weer mijn oude knuffel (zoals een rijdje terug) ik ben erg blij dat hij nu 2 weekjes bij jos kan staan en dan gaat hij zondag weer helemaal goed terug naar stal en het komt weer helemaal goed!

molenkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:48

ik ben blij dat het goed gaat dat is goed voor jou en je paardje

jaimy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 15:50

Bedankt!! molenkamp!! ik ben zelf ook heel blij!

Tuinkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:38

ik hoop voor je dat t goed blijft gaan... Ik zou die Jos maar dankbaar zijn als ik jou was, dat ie bij hem mag staan!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:23

Mooizo, ik hoop dat het zo blijft, ik weet hoe je je voelt. Ik was 14 toen ik mn eerste (bijna 4 jarige) paard kreeg, en na een maandje of 3 begon die me ook uit te proberen, de eerste maanden doen ze dat niet omdat ze overdonderd zijn van de omgeving enzo. Gelukkig heb ik me er met goede les (voor mij) en trainingen (voor haar) doorheen geslagen en nu 3 jaar later gaat het nu steeds super met ons beide Haha!

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:00

ellenlouise schreef:
Tja, ik ben dan wel geen paardenpsycholoog maar je maakt mij niet wijs dat een paard het rijden en het naar de wei gaan met elkaar in verband brengt. En zeker niet in de zin van 'ik klier lekker met rijden en nou mag ik fijn de wei op'. In principe is dit een eenmalige actie (je laat hem lekker een paar maanden buiten lopen) en als je helemaal op safe wil gaan dan doe je dat op een dag dat je niet rijdt.

Ik ben ook geen paardenpsycholoog hoor Knipoog maar ben het hier helemaal mee eens. Als je een paard corrigeert moet je het ook binnen 1 a 2 seconden van de "fout" doen, anders brengt hij het niet meer met elkaar in verband. Met belonen net zo: binnen 1 a 2 seconden. Als het paard nu vervelend is, kun je hem dus IMO best morgen een paar weken op de wei zetten. Paarden kunnen wel leren om verder uit elkaar liggende feiten te combineren, maar dat zal je toch heel wat moeite kosten!

Mijn mening? Doe rustig aan, en overvraag hem niet. Succes!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:21

tja angst is altijd lastig.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:35

Hey!

Ik denk dat Cinzano het het beste weet aangezien zij instructrice is en het paard van Jaimy goed kent.
Misschien moet Cinzano vaker op dit paard rijden totdat hij het heeft afgeleerd en daarna Jaimy er weer op laten?

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:46

jaimy schreef:
Toen mijn instructrice er op ging deed hij het ook hoor... Alleen na een half uur gaf hij zich over en deed hij niks meer toen ik er zelf de volgende keer weer op ging deed hij het weer en toen tineke er op ging deed hij het ook dus het is niet zo dat hij het alleen bij mij doet... Ik hoop dat het goed komt met tineke maar mijn vertrouwen en band met mijn pony is eigenlijk weg ik heb er geen plezier meer in Verdrietig

Jaimy, hoewel het nu al weer heel goed gaat (heb het pas gelezen let dus maar niet op mn vorige brichhie) maar voor de volgende keer dat er iets minder leuks gebeurt: Je moet ook met tegenslagen om kunnen gaan.
Als er iets gebeurt wat je niet leuk vind kun je toch niet zeggen: Jammer dan ik heb er geen zin meer in doei paard!
Als jij lastig doet tegen je leraar zet hij je er toch ook niet meteen uit met de boodschap dat je weg kan blijven?