Ik kan niet rijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 01:10

het helpt indd ook om op wat meer paarden te rijden, ik zat eerst ook wat voorover, en heb toen mijn paard kreupel was ook op t paard van mn instructrice gereden en sindsdien zit ik veel beter:D en nu ze weer goed is gaan we super samen, ik neem ook lessen van de betere instructeurs (herman wientjes/ antoine de both en mijn eigen instructrice liesbeth, en nee ik ben niet verwend, ik betaal alles zelf) maar als je een moeilijker paadr/pony hebt is het vaak ook erg lastig om op je houding te letten, omdat je dan meer met je paard/pony bezig bent om die een beetje behoorlijk te laten lopen:P mijn paard is ook moeilijk namelijk, iedereen denkt dat ze makkelijk is tot ze er op stappen:P het moet ook tussen instructeur / ruiter / paard klikken, onze verenigings les is voor mij en mn paard een ramp (ga er ook niet meer heen) maar voor andere werkt het wel:j duzz gewoon vol houden en je komt er van zelf hoe moeilijk die weg af en toe ook is:D
veel succes xxxx

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:43

Hoi! Veel lezen hoor voordat ik onderaan alle berichtjes was.... Maar het gevoel dat je in je eerste berichtje aangeeft heeft echt iedereen wel eens! Paardrijden gaat met ups en downs. Jij voelt je weleens niet lekker, maar je paard kan ook zo'n dag hebben.. Ik kwam een paar weken terug jankend van mijn paard af en was in net zo'n stemming als jij.. ze deed niks, liep met haar hoofd in de hemel, zat al een paar maanden vast op links etc.. etc.. Ik dacht "ik kan beter stoppen want ik verpest Iris helemaal".. Toch doorgezet, actiever gaan rijden, zitlessen gaan nemen, en nu loopt ze de sterren van de hemel! Ben helemaal blij.. Tuurlijk hebben we nog wel eens een slechte dag, maar over het geheel genomen gaat het beter! En als je een hele goede dag hebt en ze loopt echt heel lekker, dan stap je helemaal kikkend van je paard af en kan je al die minder goede dagen die nog gaan komen ook weer aan! Gewoon doorzetten dus.....
Heel veel succes!

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:09

doe gewoon rustig aan, doe dingen die je wel kan.
ga bijvoorbeeld een tijd stappen en dan let je vooral op je eigen houding.
en je kan jezelf ook beter leren rijden, maar blijf steeds op jezelf letten.
en als je het gevoel hebt dat het niet lukt, ga rustig stappen, doe iets wat jullie wel goed kunnen, haal diep adem.
het helpt ook om telkens een zin in jezelf te herhalen, bv: ik kan goed rijden, het gaat steeds beter. Of: het komt allemaal goed, we doen het goed samen!

heel erg veel succes!

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:33

ellepel schreef:

heb het gevoel er niet voor, en kan wat ik met mijn bovenlichaam moet doen niet tegelijk met mijn onderlichaam combineren.

komt me heeel bekend voor.... ben bezit met hem aan de teugel te rijden maar dat is lastig idd als je hem tegelijkertijd ook actief moet laten lopen.... heb hier ook vaak problemen mee... als ik met het ene bezig ben vergeet ik het ander... gelukkig heb ik nu goed les Haha!
iemand nog tips?

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 00:33

gewoon vaak oefenen. De dingen die je niet kan kan je ook gewoon vragen aan mensen die op je manege enz. rondlopen.

Verder lukt altijd wel eens iets niet... geen paniek et lukt wel. Toen ik mijn paard kreeg was ik na een tijdje ook het draadje kwijt, hij wou niet meer nageven, was absoluut niet meer aan het been enz. Ik heb gewoon een tijdje een rust genomen, goed nagedacht enz. en het met geduld opgelost. Nu gaat het stukken beter.

Als je van de theorie al veel afweet, ben je vaak wel bewust van de dingen die je moet doen om je paard zo te laten lopen, maar bij elk paard zitten de knopjes toch ergens anders, dus gewoon geduld hebben en blijven oefenen.

Ik heb me een tijd ook goed gefocused op mijn zit, dan lukt het vanzelf. Probeer met tenen naar binnen steken anders je beugel een extra slag naar buiten te draaien, dan gaan je tenen vanzelf meer naar binnen staan.

micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 08:22

uit eigen ervaring weet ik dat het ook belangerijk is om van iemand les te krijgen waar het mee ""klikt"' ik bedoel hiermee te zeggen dat je je eigen prettig voelt als je van diegene les krijgt en dat ie persoon jou duidelijk kan vertellen hoe en wat. en voor je zelf een doel stellen en daar stapje voor stapje naar toe te werken .dit heeft mij ook erg geholpen.veel suc6 Ach gut

Morticia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 08:46

inderdaad: een instructrice waar het mee klikt en het is niet zielig voor Daisy, je doet het niet met opzet en als je inderdaad eerst leert om je houding goed te krijgen (benen op de juiste plek en stil houden.....ok...makkelijk gezegd!...) dan kan je zo langzaam je aandacht naar andere dingen verschuiven en hetgeen je hebt gelerd en onder de knie hebt blijven vasthouden. daar moet je samen met Daisy aan werken...en kost tijd en moeite, maar af en toe een traan is niet erg! daarna kan je er weer volop tegenaan!!! maar geef niet op.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:16

Lieve schat ik krijg 8 jaar les, en in die 8 jaar heb ik zovaak gedacht: Nou kan ik nog steeds niet rijden..
Maar je moet gewoon doorzetten, neem anders nog een baan erbij.. Maar je moet niet opgeven..
En over dat afreageren op Daisy.. Als het echt even niet meer lukt, ga even een rondje met lange teugel stappen, stap af en er weer op en begin met frisse moed opnieuw

micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:23

NehnaDagmar schreef:
Lieve schat ik krijg 8 jaar les, en in die 8 jaar heb ik zovaak gedacht: Nou kan ik nog steeds niet rijden..
Maar je moet gewoon doorzetten, neem anders nog een baan erbij.. Maar je moet niet opgeven..
En over dat afreageren op Daisy.. Als het echt even niet meer lukt, ga even een rondje met lange teugel stappen, stap af en er weer op en begin met frisse moed opnieuw

daar ben ik het helemaal mee eens OK dan!