Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Eens met het actieve achterbeen. Dat rechterachterbeen zal je moeten activeren om meer onder te brengen. Hij moet de linkerschouder voor het rechterachterbeen plaatsen.
Hieperdi schreef:(...) 3 maanden geleden helemaal gestopt met de bijzetten/lang en laag touw en enkel op kaptoom gaan longeren. Hij was erg stug en sterk op de kaptoom maar ik ben vol gaan houden en heb ook veel vierkante voltes geoefend aan de longe met hulp van pillonen. Dit heeft hem enorm geholpen en al vele malen soepeler en zachter gemaakt.
xLeticia schreef:Ik volg dit topic even. Ben nieuwd welk huiswerk je hebt mee gekregen en van watvoor professional, fysio/instructeur?
Ik heb met mijn net zadelmakke paard exact hetzelfde namelijk. Over de linkerschouder wegvallen en aan de rechtkant stug worden op het bit. Voor mij totaal onlogisch omdat ik ook gewend ben dat het paard stug wordt waar het over de schouder valt. Ik ben gewend het paard met de schouder van de stugge kant af te rijden, maar om nu de schouder goed te plaatsen moet ik mijn paard juist naar de stugge kant toe rijden.
Hieperdi schreef:xLeticia schreef:Ik volg dit topic even. Ben nieuwd welk huiswerk je hebt mee gekregen en van watvoor professional, fysio/instructeur?
Ik heb met mijn net zadelmakke paard exact hetzelfde namelijk. Over de linkerschouder wegvallen en aan de rechtkant stug worden op het bit. Voor mij totaal onlogisch omdat ik ook gewend ben dat het paard stug wordt waar het over de schouder valt. Ik ben gewend het paard met de schouder van de stugge kant af te rijden, maar om nu de schouder goed te plaatsen moet ik mijn paard juist naar de stugge kant toe rijden.
Haha dat klopt! Ik ben nu al een weer een tijdje aan het lessen bij een zeer goede instructrice. Wij hebben 3 weken geleden het hier uitgebreid over gehad en na ons inzien heeft mijn paard een S vorm. Zijn lijf staat rechtsgebogen maar zijn hoofd of net dat stukje achter de oren links. Mijn instructice werkt niet zozeer volgens het boekje en kijkt heel erg naar wat heeft het paard nodig. En welke methode werkt wel en welke niet.