oji schreef:TS je pikt alleen het stukje commentaar eruit op jou als instructrice maar reageert totaal niet op mijn tips over je paard lekker voorwaarts laten galloperen.
En ja, ik maak mij zorgen over iemand die zich verkoopt als instructrice en als therapeut die zegt blokkades te kunnen verhelpen, daar geld aan probeert te verdienen, maar die dusdanig weinig kennis en ervaring heeft dat ze bij spanning bij haar eigen paard als eerste denkt aan pubergedrag en niet kan analyseren waar het rij/trainingstechnisch mis gaat en waar de spanning vandaan komt.
Ik gun nl elk paard en elke ruiter een goede gedegen basis. Een basis die ik hen jou niet zie bijbrengen, zeker niet als je bij commentaar op je balans en zit die foto in het zwart als voorbeeld plaatst van dat je wel degelijk goed zou zitten. Prima zo'n foto voor een recreatieve ruiter, maar niet voor iemand die zich als instructrice verkoopt en dus niet ziet hoeveel er aan schort (ga niet in herhaling vallen want hierboven zijn de punten wat niet goed is aan de zit al genoemd).
Er zijn zoveel wannabee instructeurs en peuten en paten in de paardensport, het is voor de beginnende ruiter (de gevorderde ruiter prikt hier snel genoeg doorheen) al zo lastig om tussen de bomen het bos te zien en dus een keuze te kunnen maken voor echt goede instructie. De lessende klant en paard zijn de dupe omdat die niet de juiste opleiding en begeleiding krijgen. Daarom ga ik hier wel op aan.
Ik sluit mij hier helemaal bij aan.
Het is niet erg dat je nog niet goed zit.
Zo te horen werk je er heel hard aan

Wat naar mijn idee wel erg is dat je niet herkent waar de fout zit in samenhang dat jij andere denkt wat te kunnen leren. Daarom ook je vlog.
Dat de fout ook nog eens bij het paard gezocht word ook: pubergedrag.
Hoe kun je nu een instructrice zijn voor een ander als je bij jezelf de fouten niet eens herkent?
Dan heb ik het niet eens over dat je ze al op kunt lossen. Maar herkennen.
We hebben allemaal les om te verbeteren omdat dingen niet goed gaan.
Maar hoe moet een manegeruiter die eens buiten de manege les verder gaat filteren wat goede en slechte les is?
Jij komt daar aan met een site en een vlog dus zal de beginner denken : daar zit ik goed.
En ja dat vind ik fout. Echt fout.
Ja ik ga daar ook op aan.
Niet dat jij het zelf nog niet kunt. Maar dat je les geeft.