Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vreselijk om te zien! En ook zielig voor de pony, die gewoonweg niet snapt wat ze doen moet, omdat ze nooit goede hulpen heeft aangeleerd. Dus alstjeblieft mensen, pas goed op met wat je doet. Je verpest zo'n dier misschien niet heel gauw, maar als het gebeurt ben je echt een stuk verder van huis.

) xtostarlight schreef:
Nu ga ik binnenkort bij een handelaar beginnen, waar het ook de bedoeling is dat ik die paarden inrijd. Dan zie ik vanzelf of ik genoeg ervaring heb, als het niet gaat stop ik, er zijn 100 000 mensen die het beter kunnen als mij... (alleen kan die man ze niet vinden)
gijsenkim schreef:Ik vind het niet erg als ze hun eigen paard inrijden MITS er iemand met verstand van zaken bij is die de boel begeleid..........

gijsenkim schreef:misschien als hij zn poenlap trekt dan ze er dan ineens toch wel zijn.
Ik bijvoorbeeld kost geld, maar ik ga niet voor de sport mn nek breken, snappie.
Dus een raadje, ALS je bij die handelaar gaat rijden.... zorg dat hij je er leuk voor betaald en dat je goed verzekerd bent
) en leer een hoop bij.
. Zijn gangen zijn verbeterd, hij ontwikkelt spieren en luistert al erg goed.
runningkawa schreef:Geld krijgen vind ik niet perse een must.
Als je maar wel goede begeleiding krijgt en ze je uiteraard niet helemaal als sloof gebruiken.
Want de ervaring die je op doet bij een handelsstal is natuurlijk enorm, waar je je hele leven nog wat aan hebt. Je haalt die mensen er bijna altijd zo uit.
Dus als je daar gratis kunt rijden met de nodige les enz, dan vind ik geld niet als eerste belangrijk.
tenminste niet als je het zelf nog allemaal moet leren.
Later als je verder bent vind ik het anders worden.
~~}>
al was ik wel onervaren en heb haar verder doorgereden.
maar dat was Mel der schuld niet). Dus ik denk als je goede begeleiding krijgt het geen probleem is en je er een heleboel van leert.
En nu krijg ik les van een ander en gaan mijn paardje en ik met sprongen vooruit. Ondanks de harde mond van bijna alle dravers en de angst voor het been kan ik nu werkelijk goed been geven en hoef ik alleen nog maar goed te gaan zitten (opde grond) en een kneepje in de buitenteugel en hij staat. Ja de begeleiding maakt of breekt alles.
xtostarlight schreef:er zijn 100 000 mensen die het beter kunnen als mij... (alleen kan die man ze niet vinden)
en hun paard inrijden maar ook wel een idee hebben waar ze mee bezig zijn. Ik heb nog nooit een paard ingereden.... Maar ga dit met Zoe wel doen over 1 of 2 jaar. Tuurlijk heb ik in mn hoofd zitten over hoe ik dit ga aanpakken..
En ook van fouten leer je!!
) Samen met mijn tante en mijn nonkel (die beide toch ook al wel paarden hebben geleerd, en toch al meer als 15jaar rijden ofzo) hem beginnen te leren, hij deed alles zo goed, het ging TE gemakkelijk, hij pakte alles goed op, tot hij na een paar maanden in verzet begon te gaan, toen kon ik er niets meer mee aanvangen omdat ik de kracht en durf niet had
Ik weet wel dat als ik ooit zelf een paard zou opleren helemaal anders te werk zou gaan, je leert uit je fouten zegt men. Dat paard (Flup) is verkocht en heeft het nu echt prachtig, die man gaat er superveel mee wandelen (wat ik niet kon) springen dressuur enz enz... Dus mijn punt hiermee, ik had ook geen verstand van hoe ik het moest doen maar heb er wel erg veel uit geleerd, het kan fout aflopen ook natuurlijk... echt iemand alleen een paard zien opleren heb ik nog niet weten gebeuren..
) mijn paarden inrijden door een professional en dat bevalt me erg goed. Deze dame heeft zoveel ervaring dat ze op de meest uiteenlopende problemen een antwoord weet. Ze doet het rustig aan maar is zeer consequent en geeft de paarden behalve een goede basis onder het zadel ook allerlei andere dingen mee. Ze krijgen een dek op, worden afgespoten, enz enz. gijsenkim"]
[quote="xtostarlight schreef:er zijn 100 000 mensen die het beter kunnen als mij... (alleen kan die man ze niet vinden)

En heel veel tijd er voor heb ik ook niet, aangezien ik bijna eindexamenjaar heb en een eigen paardje. Pipo schreef:Toen ik 11 was heb ik de eerste pony zadelmak gemaakt. Ik kan je vertellen dat dat absoluut niet op een verantwoorde manier is gedaan. Daar dacht ik destijds helemaal niet over na......ging gewoon zittenVond het wel stoer
Als je ouder word, en je ziet wat meer dan kom je erachter dat je destijds wel heel dom bezig bent geweest.
)
) want ik heb er echt van geleerd niet bang te zijn en door te zetten, en niet opte geven als je er een keer afligt. willemien schreef:Ik vind dat als je een paard of pony inrijdt, altijd hulp nodig hebt, mits je op grandprix niveau rijdt. Zodra je dan ook denkt dat je hulp nodig hebt, moet je het ook vragen....