Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, ik weet nu wel beter.
)
Pipo schreef:Hoe beter je leert rijden Richtje.................hoe meer je erachter komt dat je er niets van kan. Tenminste das mijn ervaring
Da's mijn ervaring namelijk ook.
Pipo schreef:Hoe beter je leert rijden Richtje.................hoe meer je erachter komt dat je er niets van kan. Tenminste das mijn ervaring

Pipo schreef:Het bijzonder is dat ouders zich heel druk kunnen maken als een leraar die voor de klas staat niet gediplomeerd is. Maar bij paardrijden vind niemand het een probleem, terwijl dat een stuk gevaarlijker is.
. In de les moest ik dus wel eens heel erg hard nadenken over wat wel en wat niet kon, op sommige momenten moest ik kiezen voor een zo ontspannen mogelijke situatie. Ik reed dat paard ook zelf en had dan dus gelegenheid om hem zelf een beetje door te duwen of bij te spijkeren. Denk bijvoorbeeld aan verkeerd aanspringen ofzo, als je dat blijft herhalen en het blijft verkeerd gaan, dan raakt zo'n jong paard ook wel eens zijn geduld kwijt en tja, dan kunnen ze wel eens iets geks doen. Ik liet het dan en dacht "dat doe ik morgen wel even met hem"
. Dan was het de volgende les ook weer makkelijker voor de ruiters.
:D:D

Pipo schreef:Het bijzonder is dat ouders zich heel druk kunnen maken als een leraar die voor de klas staat niet gediplomeerd is. Maar bij paardrijden vind niemand het een probleem, terwijl dat een stuk gevaarlijker is.
). ik leg ze uit hoe ze moeten zitten en zich door het paard moeten laten meenemen in de beweging, dat ze zichzelf licht en groot moeten maken om ook optimaal mee te kunnen gaan in die beweging. Hoe ze hun borstbeen naar voren moeten brengen, hoofd op hun romp moeten dragen (bij veel mensen hangt deze aan de romp, heel slecht), hoe ze hun bovenbenen naar beneden moeten leggen waardoor het onderbeen vanzelf op de goede plaats terecht komt. Hakken naar beneden en dat soort dingen zeg ik niet veel, behalve als ze ze erg veel op trekken. ZE hebben immers geen controle over hun benen, dus het heeft weinig zin om daar iets van te zeggen. Pipo schreef:Hoe beter je leert rijden Richtje.................hoe meer je erachter komt dat je er niets van kan. Tenminste das mijn ervaring
en die heeft er ook geen diploma's voor maar kan alles gewoon zeer goed uitleggen.