Natasha schreef:Niks klinkt debiel van wat je zegt Kawa, alleen komt voor mij de toon waarop je iets zegt soms bot over.Ook anderen valt dat op.
Je laat t overkomen alsof alleen jij en nog een paar anderen, weten hoe paarden gereden moeten worden.Wat de rest zegt, al hebben zij nog zo hun best gedaan om een mooi verhaaltje op te schrijven, wordt op een, voor mij althans,botte manier de grond ingeboord.
Nu, ik leer altijd graag, ook van jou.
Maar ook jij kunt weer van anderen leren.
Madacha heeft heel veel meegemaakt, waar ik niet over zal uitwijden, maar ze heeft al zeker , zonder overdrijven, 200 paarden en ponys bij ons zadelmak gemaakt.
Van allerlei rassen.
Ze is dus geen Pennygirl, en in het echt valt het toch allemaal tegen , om dan dat paard, en dan weer die pony te pakken.
Bij ons is snelheid wel belangrijk natuurlijk, wij trekken meestal geen half jaar uit voor een paard.
Maar we weten nu wel het verschil tussen een Fjordo of Haf, Fries, Draver of KWPN.
Mijn aanbod geldt nog steeds Kawa, ik zou het leuk vinden eens te meeten.
En ik vind je schimmel nog steeds bloedmooi!
Als het zo overkomt is het zeker niet de bedoeling.
Maar hou er rekening mee dat het in mijn hoofd niet boos klinkt wat ik type, maar gewoon vrolijk, dat het in tekst anders gelezen word, kan ik niet veranderen.
We hebben nu eenmaal niet allemaal de gave om het op tekst hetzelfde over te brengen als hoe je het hoort klinken als dat het gezegd zou zijn.
Denk dat je me onderhand wel lang genoeg daarvoor kent op Bokt, dat ik niks gemeen bedoel 
Maar het enige wat ik zeg is dat elk paard dezelfde basis heeft.
Groot, klein, dikke hals, dunne hals, slecht draf goede draf enz.
En samen met je instructeur ga je er aan werken om die mindere punten ook te verbeteren.
Nergens schrijf ik dat het simpel is, ook niet dat ik dat wel ff goed doe.
Daarom haal ik ook nog altijd les.
Maar wel dat de basis zo is.
En dat word vaak bij bv een "sterk" paard (of dat nu door zijn kaak hals verbinding komt, door zijn mindere achterhand of wat ook) maar van voren bewerkt.
En dat blijft fout.
En ook dan maakr ras weer niks uit.
Weet niet wat daar verwaand aan is?
Wat er klinkt dat ik alles beter weet?
Of vind dat er iemand penny is?
ik heb het gewoon over de basis, waar iedereen hopelijk les in heeft.