Pony laat zich vallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:44

als de dierenarts zegt dat hij gezond is etc weet ik het ook niet. Heb je fotos laten maken????misschien zit het toch ergens in zijn gewrichten.

Maar het rare is dat ie het alleen doet onder het zadel.
Vind het ook een beetje raar dat ze zo haar hulpen onderdrukt.

ik denk dat je er gewoon weer op moet proberen te stappen als ze gaat staan en laten zien dat jij het toch wel langer volhoud als ze zelf.

Het kan ook niet iets van epelepsie zijn omdat ie het alleen onder het zadel doet en alleen bij jou.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:20

mama heeft gewoon met de zweep op haar kont geslaan dat ze er zelf uit moest, ik kan je zeggen dat die merrie na de rit dat ze er met ruiter en zonder enige hulp behalve een tik op haar kont zelf uit moest raken

ik bedoel daarmee, dat ze zich toen nog herinnerde dat ze niet zomaar mocht stoppen omdat ze ging zitten, maar er zelf uit moest,
met een ruiter op de rug
en een paar tikken op de kont!

...ze is echt nooit meer gaan zitten hoor....

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 03:39

Mijn Tinker liet zich een periode ook als protest op de grond vallen. Meestal vanuit de galop, liefst in een hoek. Hij heeft echt een periode gehad dat hij alles deed om je eraf te krijgen. Tegen de muur aan pletten, envardoor racen, over de bakrand springen, zich laten vallen, niets was hem te gek.

Hoe we dit op hebben gelost? Hij had een serieus dominantieprobleem dat we met NHS hebben aangepakt, veel handwerk, en overgestapt op westernriding. En uiteraard geen centimeter toegeven. Net even langer doorgaan dan hij, wat mij vaak erg zwaar viel.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 09:15

Ik zou de merrie eerst even heeeeeel goed na laten kijken door de DA, een paard laat zich niet zomaar vallen Verward
Wij hadden bij ons op stal precies zo een geval, die is gister weggebracht omdat hij heel erg atactisch was, die was ook wel lekker voorwaarts enzo, maar op sommige momenten had hij gewoon zijn achterhand niet onder controle en ging hij onderuit!!! Het is gevaarlijk om op een atactisch paard te rijden, dus wees aub voorzichtig een laat hem goed nakijken!!!
Groetjes lisette

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 10:39

Ik heb ook over een fjord gehoord die dat met (bepaalde) ruiters wel deed, met andere niet. Het is wel een verhala van jareng eleden, dus de fjord leeft niet meer. Vanwege dit gedrag is hij voor de bosbouw ingezet en niet meer onder het zadel.