Ik kan geen pluspunten bedenken, zegt dat genoeg?

Mijn houding dat zowiezo al. Ik heb vaak last dat ik mijn linkerboven arm verkrampt houd. Ik heb niet genoeg geduld, wel voor mijn paard, niet voor me zelf.
Ik heb geen doorzettingsvermogen, "het wil niet.... *oliebol* dan maar niet hoor".
Een pluspunt heb ik net bedacht, ik heb bijna altijd plezier, dus dat zit wel goed
) Ik weet het wel, maar vind het moeilijk om me over dat "medelijden" gevoel heen te zette. Ik moet er bij zeggen dat ik het idee heb dat er bij Andrew zijn buien vaak ook een lichamelijke reden achter zit... 
moet meer op mn zit rijden, recht op zitten, stoppen als het goed gaat en niet doorgaan voor het nóg beter, ontspannen, te weinig motivatie, rustig blijven, meer belonen, consequenter zijn,de tijd nemen, wat meer vertrouwen hebben, niet alleen de slechte/zwakke punten zien, maar ook de goede, een keer niet nét zo eigenwijs zijn als mn paard
\

) om te kijken of ze nog wel netjes rechtgesteld loopt enzo.
Mijn hakken druk ik niet ver genoeg uit en gaan weleens naarboven. In de galop doe ik dat BTW wel errug goed al zeg ik het zelf!