Aanrader... Zitles op Joker.... Wat een verschil!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:52

soesita schreef:
Interessant thema. Bestaat dit ook voor de westernruiters? Of anders gezegd: kan je er even goed je westernzadel op pleuren?

Ga dat even vragen in de Joker Trainers groep op FB.
Normaal gesproken neem je inderdaad je eigen zadel mee maar volgens mij is een western zadel behoorlijk zwaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:56

jetm schreef:
MCE schreef:
hoe groot is het verschil in de rug van Joker (otto of hoe ze mogen heten) en het eigen paard

kun je dan jezelf zo ontspannen dat je ook op het eigen paard kunt zitten
ik ben dar zo benieuwd naar

lijkt me op een stilstaan paard wat gelijkmatig beweegt makkelijker om je te concentreren op je ontspanning dan op een eigen paard die van alles en nog wat kan schrikken en meestal ook niet zo gelijkmatig blijft bewegen als Joker, kun je dan de eigenontspanning ook volhouden

Ik begeleid voornamelijk (niet alleen) ruiters met angst en Joker is dan fantastisch als braaf paard.
Je kunt je heel goed focussen op je eigen lijf en spanning en ontspanning in je lijf gaan herkennen.
Bij angst spelen er vaak meer zaken maar vertrouwen in houding en zit kan op Joker heel goed uitgeprobeerd worden en ook Joker kun je ook heel goed visualisaties doen en daarmee lichamelijke reacties op spannende situaties uitproberen en trainen.

Natuurlijk heb je op je eigen paard te maken met een levend wezen dat reageert op situaties. Maar je kan als ruiter op Joker wel vertrouwen opbouwen en patronen om leren buigen.

Als ik volgend jaar een beter plekje voor Joker heb wil ik ook heel graag EMDR op Joker gaan geven om zo ruiters met angst te begeiden in het rijden.

helder, dank voor uwe uitleg

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:47

jetm schreef:
soesita schreef:
Interessant thema. Bestaat dit ook voor de westernruiters? Of anders gezegd: kan je er even goed je westernzadel op pleuren?

Ga dat even vragen in de Joker Trainers groep op FB.
Normaal gesproken neem je inderdaad je eigen zadel mee maar volgens mij is een western zadel behoorlijk zwaar

Wat leuk, al heel snel 3 reacties van fijne Joker Trainer collega's.
Het probleem is niet zozeer de zwaarte (wat ik dacht) maar de lengte van het zadel. Als het zadel te lang is komt het zadel op de veren te liggen en dat werkt niet.
Maar er heeft wel eens een kort western zadel op Joker gezeten.