Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Barvrouwke schreef:renate561 schreef:
Hiermee heb ik dus mijn pols gebroken bij een val
Hoe dan? Bij mij schiet hij heel makkelijk omhoog, als ik een arm omhoog doe? Of had je een bandage met teweinig rek of te strak opgeknoopt?
oji schreef:Ha, zie dit topic net pas, maar herken het probleem.
Ik erger ook enorm aan mijn ellebogen die in mijn beleving een soort vogeltjesdans doen.
Ik heb via de Ruiterclub houding en zit video's van Saskia Heijkants gevolgd, en voor mij zaten daar echt een aantal eye-openers tussen. Bij mij komen de ellebogen dus eigenlijk voort uit mijn pianohandjes. Doordat ik mijn handen te plat hou, draaien mijn ellebogen als vanzelf naar buiten zonder dat ik echt spanning in mijn arm ervaar. Alle pogingen om mijn ellebogen aan mijn lichaam te houden stranden in een gespannen arm en strakkere verbinding...bepaald geen verbetering dus.
Door mijn duimen naar buiten te draaien, komen je ellebogen als vanzelf meer tegen mijn lichaam aan, zonder dat je dus met spanning je ellenbogen in je zij probeert te knijpen. Met je duimen naar buiten draaien houdt je een ontspannen arm en krijg je een mooie elastische verbinding. Het werkt echt...nu nog het punt dat ik er continue aan moet denken en vervolgens dat het een automatisme gaat worden....