Sonja"]
[quote="Koortje schreef:Niet banketstaaflig bedoeld hoor, maar is/was het wel verstandig om nu al aan een eigen paard te beginnen?
Mijn eigen partner reed nog veeeeeel korter dan Mark toen hij Leo kocht en ja, we zijn diepe downs tegengekomen. Maar ook leuke ups. En nu, drie jaar verder, gaat het hartstikke leuk met die twee. Ze komen er wel uit.
Bedoel je trouwens met je reacties dat een beginnend ruiter beter andermans paard kan verkloten dan z'n eigen paard? Ik zie het verschil niet?
[/quote]
Ik bedoel dat een beginner als Mark zich beter onder begeleiding met manegelessen bezig kan houden. Desnoods 2 of 3 keer per week, wat hij eerst deed en wat goed ging. Daar word hij in de gaten gehouden, en kan van de verschillende paarden leren hoe hij moet rijden, zn houding corrigeren etc etc etc. Pas als dat alles goed onder controle is, hij weet hoe hij op een paard kan inwerken, is hij aan een eigen paard toe.
Ik herhaal nu in feite wat ik al eerder zei. Als je een week rijdt, waarvan 2 dagen les, dan heeft hij nog 5 dagen zonder begeleiding waarin erg veel fouten kunnen sluipen zonder dat iemand Mark daarop wijst. En daar gaat het dus fout!