Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarjanB schreef:Vind het echt een super leuk paard! En fijn dat je zo snel al verbetering voelt, ik zou zeggen gewoon zo door gaan
Wat me wel opviel (heb niet helemaal afgekeken omdat het filmpje wat langer is) dat zodra jij de volte op gaat ze eigenlijk aanbied om je hand nog wat verder te volgen. Dus mijn tip, probeer daar gebruik van te maken, veel voltes, afwisselen van hand door achtjes te rijden. Als ze daarop ontspant kan je stukjes wijken op de volte mee pakken. Als ze dat wat oppakt korte tempowisselingen erbij pakken, welke in het begin echt niet spectaculair hoeven te zijn. Gewoon rondjes door de bak rechtuit heeft nu nog weinig zin.
Succes!!
Ketly schreef:Klopt inderdaad! Bij het aandraven doet ze eigenlijk standaard haar hoofd de lucht in, dus ik probeer altijd met een beetje buiging op de volte aan te draven en dan na enkele keren pakt ze dat lekker op. Ik ga proberen zoveel mogelijk haar ook 'bezig' te houden om haar ook lekker scherp te houden.
MarjanB schreef:Ik had me voorgenomen om niet meer op anoniemk te reageren.. maar goed omdat ze in elk topic roept dat het paard wat aan het si heeft.. TS ik zou het eerst in het rijden zoeken en kijken hoe dat ontwikkeld. Paard kan heus ergens wat hebben, hebben veel mensen ook. Maar pijn hoef je niet te hebben van iets wat net niet goed is als je je lijf maar goed gebruikt.
Ketly schreef:Ik krijg momenteel hele lieve en meelevende priveberichten met goede adviezen, maar ook sommige waarin adviezen gegeven worden waar ik liever geen priveberichten over ontvang. Rijtechnische tips zijn natuurlijk altijd welkom, maar momenteel krijg ik medische adviezen die ik niet terecht vindt en nogal naar vindt om te krijgen zonder dat je het paard kent.