Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
char_kmbly schreef:Vandaag een clinic gehad. Ze was niet alleen aan het staken maar constant te schudden. Die man zei dat het echt dominantie is het staken en dat we Miss een bloedtest moeten laten doen voor allergieën, want ze zat alleen maar te schudden met dr hoofd dat alles wit was van kwijl.
Ineke2 schreef:Ianrowan2009 schreef:Dat klinkt als kissing spines.. ik zou haar rug/lenden wervels eens op de foto zetten.
Ze is al op de foto gezet. Heeft niks.
Kortom ik zou een goede instructeur zoeken en met privéles verder gaan tevens ook in de omgang mee laten kijken of je wel consequent genoeg bent.
Kendra schreef:Laat haar eerst even een paar keer rijden door een ervaren en handige springruiter en kijk hoe ze dan reageert en wat die er van zegt.
Ik denk dat je dan een completer beeld hebt, zodat je ook gerichter een eerste stap richting een oplossing kunt zetten.
Lon schreef:Je hebt al eerder topics geopend waarin je aangeeft dat je merrie met haar hoofd schudt, en inmiddels staakt ze ook. Ze geeft duidelijk aan dat er iets niet in orde is, en zou nagekeken moeten worden door een ervaren dierenarts. Ik zou haar niet meer rijden tot de problemen opgelost zijn, nu doorgaan met rijden is voor zowel jou als het paard onplezierig.
genja schreef:Bij keuring wordt alleen de rug mee genomen op röntgen als je hier specifiek om vraagt doen ze niet standaard. Dus weet niet of de rug op foto is gezet.
Zou eerst het medische gaan uitsluiten dus bv rug en maag. Als hier niks uitkomt dan is het waarschijnlijk dus een ruiter probleem vooral omdat je zegt dat het in de les niet gebeurt.
Dan zou ik kijken of je wat meer les kan krijgen en voorlopig alleen even rijden als je begeleiding hebt.
En is er geen hulp dan even vanaf de grond aan de slag ook goed voor de band.
Maar zoals ik zei eerst medisch uitsluiten.
char_kmbly schreef:Vandaag een clinic gehad. Ze was niet alleen aan het staken maar constant te schudden. Die man zei dat het echt dominantie is het staken en dat we Miss een bloedtest moeten laten doen voor allergieën, want ze zat alleen maar te schudden met dr hoofd dat alles wit was van kwijl.
Elisa2 schreef:char_kmbly schreef:Vandaag een clinic gehad. Ze was niet alleen aan het staken maar constant te schudden. Die man zei dat het echt dominantie is het staken en dat we Miss een bloedtest moeten laten doen voor allergieën, want ze zat alleen maar te schudden met dr hoofd dat alles wit was van kwijl.
Dat veranderd de zaak, is het gebit nagekeken? lijkt het op headshaking? soms doen ze dit ook als er een zenuw bekneld is in de nek.
Ik zou haar eens goed na laten kijken, als medisch alles uitgesloten is dan verder kijken naar het rijrechnische gedeelte.