Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
miesnaom schreef:Ik vind je manier van spreken over je paard eigenlijk heel disrespectvol. Ja ik schop m de andere kant op/ ik Sla hem op zn kop/ ja ik geef m strafwerk enz enz.
Het lijkt bijna een penny die zn wilde hengst wilt temmen. Maar ik ga er vanuit dat dat niet zo is.
Hij is verder heel braaf toch ? Doet netjes stappen en draven op beide handen?
Alleen de galop is een probleem? Misschien moet je dat even helemaal achter wegen laten?
Als een paard zo getraumatiseerd is, dan is met een maand erop erg snel hoor. Ik denk dat je veel te veel en veel te snel wilt. En je paard geeft dat gewoon duidelijk aan. Maar omdat jij hem alle kanten op schopt werkt de communicatie tussen jullie gewoon niet.
Misschien heb je beeld materiaal? Zodat we het beter kunnen zien.
simongek schreef:miesnaom schreef:Ik vind je manier van spreken over je paard eigenlijk heel disrespectvol. Ja ik schop m de andere kant op/ ik Sla hem op zn kop/ ja ik geef m strafwerk enz enz.
Het lijkt bijna een penny die zn wilde hengst wilt temmen. Maar ik ga er vanuit dat dat niet zo is.
Alleen de galop is een probleem? Misschien moet je dat even helemaal achter wegen laten?
Als een paard zo getraumatiseerd is, dan is met een maand erop erg snel hoor. Ik denk dat je veel te veel en veel te snel wilt. En je paard geeft dat gewoon duidelijk aan. Maar omdat jij hem alle kanten op schopt werkt de communicatie tussen jullie gewoon niet.
Dan zou ik zeker niet doen ts. Geheid dat iedereen klaar staat om je af te branden.
Als hij aan de longe (bijgezet) wel links en rechtsom aan kan springen zonder gebok zou ik hem toch eens laten rijden door iemand die echt door pakt. Gewoon blijft rijden zodat hij geen resultaat boekt.
Maar stapje terug nemen bij zo'n jong dier kan ook geen kwaad. Breng wat meer afwisseling aan en kijk eens of er dan wat veranderd.
Van bokt moet je je paard bij bokken/chagerijnig kijken steigeren meteen inladen naar de kliniek en volkedig laten doorlichten maar dit kan altijd nog lijkt mij.
Zadel is altijd punt van aandacht natuurlijk net als goede fysio of masseur maar om meteen de hele medische malle molen te doorlopen is ook een tikkie overdreven.
XxChelsey1xX schreef:Omdat ik er gewoon niet uit kom gooi ik het maar eens hier.
Voorafgaand wil ik zeggen dat mijn zadel goed is, er niks mis is in zijn lijf en hij pas helemaal gemasseerd is. Hierover hoef ik dus ook GEEN opmerkingen te horen!
miesnaom schreef:Ik vind je manier van spreken over je paard eigenlijk heel disrespectvol. Ja ik schop m de andere kant op/ ik Sla hem op zn kop/ ja ik geef m strafwerk enz enz.
simongek schreef:miesnaom schreef:Ik vind je manier van spreken over je paard eigenlijk heel disrespectvol. Ja ik schop m de andere kant op/ ik Sla hem op zn kop/ ja ik geef m strafwerk enz enz.
Dan zou ik zeker niet doen ts. Geheid dat iedereen klaar staat om je af te branden.
Als hij aan de longe (bijgezet) wel links en rechtsom aan kan springen zonder gebok zou ik hem toch eens laten rijden door iemand die echt door pakt. Gewoon blijft rijden zodat hij geen resultaat boekt.
Maar stapje terug nemen bij zo'n jong dier kan ook geen kwaad. Breng wat meer afwisseling aan en kijk eens of er dan wat veranderd.
Van bokt moet je je paard bij bokken/chagerijnig kijken steigeren meteen inladen naar de kliniek en volkedig laten doorlichten maar dit kan altijd nog lijkt mij.
Zadel is altijd punt van aandacht natuurlijk net als goede fysio of masseur maar om meteen de hele medische malle molen te doorlopen is ook een tikkie overdreven.
Siesjuh schreef:Ik denk dat hij er geen plezier in heeft...galop is moeilijk voor jonge paarden. Om de dag een half uurtje werk is echt meer dan genoeg en naar mijn mening nog teveel. Probeer eens wat te minderen in werk en laat de galop gewoon even achterwege, werk aan de band en doe ook veel leuke dingen (die je paard leuk vindt) tussendoor. Gewoon even een half uurtje aan de hand grazen, een stukje wandelen, lekker vrijspringen, gewoon samen plezier maken.
Want dat mis ik eigenlijk een beetje in het hele verhaal, het samen plezier maken. Toen ik mijn paard kocht heb ik de eerste weken alleen maar gewandeld, later tijdens het wandelen stukjes er op. Gewoon relaxt, beetje wandelen, beetje grazen, beetje kletsen. Ook zij had moeite met de galop, rechte stukken buiten waren geen probleem, maar in de bak had ze het echt lastig, vooral met mij erop. Ze bokte dan wel niet, zij sprong gewoon niet aan of ging na 3 sprongen weer terug in draf. Ik heb toen de galop een tijd alleen af en toe aan de longe en verder buiten rechte stukken, want dat kon ze wel. Naarmate de tijd verstreek, kreeg ze steeds meer balans en konden we ook gewoon in de bak galopperen. Maar zeker het eerste jaar zat ik er gemiddeld maar 3 keer per week op en deden we de rest van de tijd leuke en gekke dingen (zij is van het motto hoe gekker hoe beter).
Dus ik denk dat als je even een paar stappen terug doet, de focus verlegd en je de galop onder het zadel gewoon even laat zitten, dat je over een paar maanden weer een heel ander paard hebt