Paard wilt echt niet meer op de hoefslag lopen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Paard wilt echt niet meer op de hoefslag lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:10

Moderatoropmerking:
Even wat taalkundige opmerkingen verwijderd :-) Offtopic voor de vraag van TS

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 00:06

Gelukkig was mijn idee zo slecht nog niet :+

Ik zou echt die hoefslag even vergeten en 'gewoon' je ding doen. Langzaam wat baby stapjes nemen en belonen wanneer ze het goed doet.

Als je haar los hebt in de bak, komt ze dan wel op die hoefslag?
Ik heb het misschien even gemist hoor.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 00:46

Zijn haar ogen in orde? Dat is het eerste dat in mij op komt.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 01:01

smurffie schreef:
Zijn haar ogen in orde? Dat is het eerste dat in mij op komt.

Daar dacht ik ook aan ja! Misschien zijn haar ogen verslechterd waardoor ze niet goed meer de rand van de bak kan inschatten? En dat ze daarom niet daar durft te lopen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:47

Dat zou niet verklaren waarom ze dat op de korte zijde wel wil als iemand mee loopt

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:05

Heb je misschien een filmpje van het rijden? Dan is het makkelijker om te zien wat er gebeurt en hoe je het op kan lossen! Er zit in de basis iig al een probleem een filmpje zou het 1 en ander duidelijk kunnen maken!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:29

Daar kan het licht anders vallen of het optisch anders zijn. Niet langs zijkanten willen lopen heeft heel vaak iets met zicht te maken of lichamelijk ongemak.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:56

Volgens mij was het Tineke Bartels die tijdens een clinic zei: gewoon rijden. Dan maar niet op de hoefslag, of door die hoek of langs dat enge krukje. Al rij je 2 weken op een ovaaltje in het midden van de bak. Gewoon rijden en aan het werk zetten. Als de focus van je paard echt bij jou ligt kan je weer wat meer richting hoefslag gaan rijden maar ik zou eerst afdraaien nog voordat hij gespannen raakt/op de hoefslag gefocust raakt.

Ik heb echt een koele kikker als paard, niet snel bang maar die heeft altijd weer last van een hoek of zijde die ineens eng is. Ik kan het gevecht aan gaan maar dan wordt die plek steeds meer beladen en dan kan ik dat gevecht ook echt elke dag gaan herhalen. Negeer ik het en ga ik gewoon met hem aan het werk dan 'vergeet' hij het en loopt hij na een tijdje zo langs de 'enge' plek. Ik zou dus eerst je paard heel scherp aan de hulpen zetten en daarna kijken of je tijdens het rijden van oefeningen stiekem weer iets richting hoefslag kan rijden.

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 12:25

Zal vandaag stukje proberen te filmen tijdens mijn les! Denk niet dat ze last heeft van haar ogen, heb daar idd zelf ook aangedacht want vond het zo raar maar dan zou ik dat bij alles moeten merken in plaats van opeens bij de lange zijdes. Gisteren met longeren klein stukje hoefslag kunnen meepakken dicht bij de korte zijde, ze versnelde wel maar kwam daarna weer terug. Ga vandaag met mijn instructrice werken aan het op de 2e hoefslag rijden etc en gewoon rijden zoals ik altijd doe, ik heb wel filmpje dat ze gaat staken maar die zal ik maar niet op bokt zetten voordat ik weet ik veel wie over mij heen krijg :')

marisje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:31

Heb je achteruit naar de hoefslag of schouderbinnenwaards al geprobeerd? Of misschien helpt het om haar aandacht af te leiden en iets met pionen of balkjes te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:46

Sommige paarden vallen vanuit scheefheid op beide handen naar binnen... zit je zelf wel recht? Ga je bijvoorbeeld niet te veel naar de Hoefslag toe hangen omdat je er zo graag heen wilt, of juist naar binnen hangen om haar naar buiten te drukken? Want dat werkt averechts