Linde99 schreef:Elisa2 ik snap wel wat jij bedoelt, het is totaal geen natuurlijke houding, nu moet ik wel zeggen dat het ook een beetje aan de foto ligt maar heb geen betere![]()
Bulck dank jeIk ben inderdaad veel bezig met longeerwerk en dit gaat ook heel erg goed, daarom is het rijden inmiddels zo verbeterd
Ik gebruik zelf een longeerhulp, die ik op de langste stand heb zodat ze niet gedwongen hoeft te lopen, meer om richting te geven. Dit pakt ze netjes op ze loopt dan mooi lang en laag, gaat zo goed dat als ik haar losmaak aan de longe zonder hulp ze ook die houding al wat aan gaat nemen
Sclimpre mn instructrice denkt voornamelijk dat het aan de spier- en conditieopbouw ligt. De vorige keer met rijden begon ze namelijk al te protesteren na 5-10 min en gisteren na 20 min ongeveer. Dat zegt natuurlijk wel wat. Als ze echt last heeft van iets dan zou ze dat toch na ongeveer zo'n zelfde tijd moeten doen
Maar het ding is met bvb een bandage of als je kundig bent met dubbele longe,(maar dat verondestel ik even van niet) dat je niet enkel de focus op de hoofd-halshouding gaat leggen.
Aanleuning begint immers achter, moet door de rug komen en dan vertaalt zich dat ook vanvoor. Zeker bij een paard dat mss nog te arm bespierd is, moet je weer opletten dat ze niet gaan 'vluchten' in dat lage lange en dan bvb met hoog kruis gaan lopen of waarbij de benen achter de massa hangen (iets wat je bvb al vaak fout ziet gaan bij het voorwaarst neerwaarts-rijden)
Longeerhulp is zeker niet slecht, maar heeft weinig corrigerende werking, behalve dan op de voorhand.