Nouvel schreef:Maar het paard op het manege filmpje is toch niet hetzelfde paard als het paard op het eerste filmpje?
Of zie ik dat nou heel verkeerd...
Wat het met slof rijden betreft, denk ik ook dat ze zo willen voorkomen dat een gevoelig paard tegen de hand komt te lopen, lijkt me op zich niet verkeerd en met de juiste begeleiding erbij zou dat ook prima moeten kunnen.
Als jij maar goed luistert hoe het moet doen en de slof niet te strak pakt of als hoofdteugel gebruikt.
Je zou op een ander paard kunnen oefenen door 2 teugels aan het bit te doen, zo kun je al meer gevoel krijgen met 2 teugels in je handen.
Misschien dat je beter de naam van de manege weg kunt laten, meer mensen lezen op bokt dan je denkt en straks krijg je er een probleem mee, dat zou zonde zijn...
Het paard in het laatste filmpje is inderdaad een ander paard.

Ik heb inmiddeld aan een moderator gevraagd om de naam van de manege weg te halen; ik dacht totaal niet na toen ik het schreef. Mijn insteek was ook absoluut niet het zwart maken van iets of iemand, ik zou sowieso niet weten wat er zwart te maken valt. Jammer dat sommige mensen het op die manier lezen.
In ieder geval ga ik gewoon goed naar mijn instructeur luisteren!